Sveder meget = Kreatin?


samsk
 Share

Recommended Posts

Hej!

Begyndte på kreatin for nogle uger siden, og synes selv at jeg er begyndt at svede meget mere end jeg plejer - det kan måske godt lyde lidt åndssvagt, men det er generelt blevet et stort problem da man jo gerne vil vise sine muskler frem, noget man har arbejdet meget på, men bliver nødt til at gemme dem grundet store svedpletter under armene.

Har prøvet div. anti-deo ting, men synes ikke det funker!

Nogle der har lignende erfaringer eller?

Mvh

samsk.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Begyndte på kreatin for nogle uger siden, og synes selv at jeg er begyndt at svede meget mere end jeg plejer - det kan måske godt lyde lidt åndssvagt, men det er generelt blevet et stort problem da man jo gerne vil vise sine muskler frem, noget man har arbejdet meget på, men bliver nødt til at gemme dem grundet store svedpletter under armene.

Har prøvet div. anti-deo ting, men synes ikke det funker!

Nogle der har lignende erfaringer eller?

Mvh

samsk.

Tror det er usandsynligt at kreatin påvirker din svedtendens.

I stedet er det måske bare det rimeligt meget varmere vejr der gør tricket? jeg sveder i hvert fald væsentligt mere end jeg gjorde for 2-4 uger siden når jeg træner nu her.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg jo ikke læge, men jeg sveder selv som et svin, og det kvalificerer mig jo lidt alligevel.

Jeg sveder selv ved de mindste ting, f.eks at rydde op efter hunden, tage tøj på osv. Og jeg fik at vide at det er fordi at man sveder mere jo bedre form man er i, ved så ikke hvorvidt der er hold i det udsagn.

Men en god stærkmandsundertrøje er løsningen som Ziwe siger!

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg jo ikke læge, men jeg sveder selv som et svin, og det kvalificerer mig jo lidt alligevel.

Jeg sveder selv ved de mindste ting, f.eks at rydde op efter hunden, tage tøj på osv. Og jeg fik at vide at det er fordi at man sveder mere jo bedre form man er i, ved så ikke hvorvidt der er hold i det udsagn.

Men en god stærkmandsundertrøje er løsningen som Ziwe siger!

Man kan svede mere (og svede mere "rigtige steder") desto bedre form man er i.

Men når man er i god form (eller lever i et varmt klima), begynder man typisk og at svede tidligere hvorfor man slipper for de helt store svedudbrud, hvorfor en person der er i god form oftest vil føle han sveder mindre end folk i dårlig form.

Sveder for øvrigt også selv ekstremt meget - dog ikke så meget at jeg er begyndt at ty til medikamenter af den grund - endnu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun anbefale Perspirex til folk med svedproblemer. Det er en helt almindelig roll on, som man smører på om aftenen, og vasker af i badet om morgenen. Det skal kun gøres et par gange om ugen, og så er der ellers bare lukket for sveden :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Produkter som Perspirex virker ved midlertidigt at blokere svedkirtlerne. Vil man så ikke svede mere andre steder, fx i ansigtet eller på brystet/ryggen, ved brug af Perspirex under armene?

Det vil jeg udmiddelbart også mene - men det ville fungere fint nok for mig, da jeg kun har det problemer med sved under armene - især den højre. (ved ikke lige hvorfor :) ) .

Det værste er bare at det er blevet et irritationsmoment for mig, at man skal rende rundt med armene tæt til siden pgr. af sved.

Perspirex, skal det ses som et mild lokalbedøvelse eller?

Link to comment
Share on other sites

Perspirex, skal det ses som et mild lokalbedøvelse eller?

Nej, det er dybest set bare en kraftig anti-perspirant. De benytter også aluminiumklorid (som tjr nævner tidligere i tråden) som det effektive stof - ligesom fx en alm. Rexona anti-perspirant. Der er lidt om virkemåden på Wikipedia:

Aluminum-based complexes react with the electrolytes in the sweat to form a gel plug in the duct of the sweat gland. The plugs prevent the gland from excreting liquid and are removed over time by the natural sloughing of the skin. The blockage of a large number of sweat glands reduces the amount of sweat produced in the underarms, though this may vary from person to person
Link to comment
Share on other sites

Dejligt der var nogle som snakkede om problemer med sved osv. :)

Sveder selv vilder meget, er begyndt og blive kaldt Svend sved.

Men ang det med hvilken form man er i, passer ikke efter hvor meget man sveder, lige meget hvilken form jeg er i, sveder jeg lige meget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share