Er min træning målrettet nok?


supercat
 Share

Recommended Posts

Hej!

Er der nogen der kan hjæ´lpe mig med at kigge på mit træningsprogram + diæt. Jeg har ikke så meget forstand på det, og har brug for kyndig vejledning!

Jeg er 24, er 170 cm og vejer 70 kg og jeg vil gerne tabe mig.

Dette er hvad jeg har lavet og spist den sidste uge.

MANDAG

Morgenmad

Rugbrød, mørkt 2 skiver 100 g 196 20%

Mellemmåltid 1

Æble, importeret 1 stk 120 g 63 6%

Frokost

Brune bønner, konserves 1 portion 150 g 125 13%

Grøn salat med agurk, tom 1,5 portion 150 g 23 2%

Vand 3 glas 600 g 0 0%

Mellemmåltid 2

Æblegrød 1 portion 200 g 186 19%

Aftensmad

Kyllingesalat med dressin 1 portion 200 g 181 18%

Ciabatta (italiensk brød) 2 skiver 80 g 197 20%

Samlet indtag: 971 kacl 12% Fedt: 71% Kulh.: 17% Protein: 0% Alkohol:

TRÆNING: (jeg har ikke de præcise minut tal,

da jeg havde vænnet mig til

at kigge på forbrænding: Gå ca 45 min ca 99 kacl.

----------------------------------------------------------------------------------------

TIRSDAG

Morgenmad

Rugbrød, mørkt 2 skiver 100 g 196 20%

Kalkunpålæg, 4% fedt 2 skiver 40 g 48 5%

Smør, saltet 1 teske 5 g 36 4%

Vitaminpille, Multi-tabs, 1 stk 0,5 g 0 0%

Mellemmåltid 1

Æble, importeret 1 stk 120 g 63 6%

Frokost

Fiberbrød 3,5 skiver 105 g 195 20%

Kalkunpålæg, 4% fedt 1 skive 20 g 24 2%

Vand 3 glas 600 g 0 0%

Mellemmåltid 2

Pærer 1 stk 100 g 48 5%

Æble, importeret 2 stk 240 g 126 13%

Aftensmad

Kylling, filet 1 portion 100 g 101 10%

Samlet indtag: 837 15% Fedt: 60% Kulh.: 25% Protein: 0% Alkohol:

TRÆNING: gå 110 kacl, step 100 kacl, løbebånd 99 kacl, motionscykel 99 kacl + Styrketræning.

------------------------------------------------------------------------------------------

ONSDAG

Morgenmad

Rugbrød, mørkt 2 skiver 100 g 196 20%

Kalkunpålæg, 4% fedt 2 skiver 40 g 48 5%

Vand 2 glas 400 g 0 0%

Vitaminpille, Multi-tabs, 1 stk 0,5 g 0 0%

Smør, saltet 1 teske 5 g 36 4%

Mellemmåltid 1

Æble, importeret 1 stk 120 g 63 6%

Mango 0,5 stk 110 g 69 7%

Frokost

Brune bønner, konserves 1 portion 150 g 125 13%

Grøn salat med agurk, tom 1,5 portion 150 g 23 2%

Vand 3 glas 600 g 0 0%

Dressing, olie-eddike 1 spiseske 15 g 52 5%

Mellemmåltid 2

Nektarin 2 stk 160 g 86 9%

Peanuts, jordnødder, rist 1 dl 60 g 369 38%

Samlet indtag: 1067 kcal 40% Fedt: 45% Kulh.: 15% Protein: 0% Alkohol:

TRÆNING: Gå 30 min ca. 66 kacl.

--------------------------------------------------------------------------------------------

TORSDAG

Morgenmad

Rugbrød, mørkt 2 skiver 100 g 196 20%

Yoghurt med mysli 2 dl 200 g 175 18%

Vand 2 glas 400 g 0 0%

Kalkunpålæg, 4% fedt 2 skiver 40 g 48 5%

Mellemmåltid 1

Æble, importeret 1 stk 120 g 63 6%

Vand 1 glas 200 g 0 0%

Frokost

Fiberbrød 3,5 skiver 105 g 195 20%

Kalkunpålæg, 4% fedt 1 skive 20 g 24 2%

Nektarin 1 stk 80 g 43 4%

Agurk 20 skiver 160 g 15 2%

Mellemmåltid 2

Vand 1 glas 200 g 0 0%

Nektarin 2 stk 160 g 86 9%

Aftensmad

Kylling, filet 1 portion 100 g 101 10%

Æble, importeret 1 stk 120 g 63 6%

Øl (som Tuborg og Carlsbe 5 flasker 1650 g 305 31%

Samlet indtag: 1313 kcal 11% Fedt: 60% Kulh.: 21% Protein: 8% Alkohol:

TRÆNING: gå 30 min ca 66 kacl, løbe 99 kacl, step 202 kacl, motionscykel 99 kacl + styrketræning.

-------------------------------------------------------------------------------------------

FREDAG

Morgenmad

Rugbrød, mørkt 2 skiver 100 g 196 20%

Kalkunpålæg, 4% fedt 2 skiver 40 g 48 5%

Smør, saltet 1 teske 5 g 36 4%

Mellemmåltid 1

Æble, importeret 1 stk 120 g 63 6%

Vand 1 glas 200 g 0 0%

Frokost

Fiberbrød 3,5 skiver 105 g 195 20%

Kalkunpålæg, 4% fedt 1 skive 20 g 24 2%

Agurk 20 skiver 160 g 15 2%

Vand 1 glas 200 g 0 0%

Mellemmåltid 2

Vand 1 glas 200 g 0 0%

Aftensmad

Øl (som Tuborg og Carlsbe 6 flasker 1980 g 366 37%

Fiberbrød 3,5 skiver 105 g 195 20%

Samlet indtag: 1137 kcal 10% Fedt: 62% Kulh.: 17% Protein: 11% Alkohol:

TRÆNING: gå ca 30 min, 66 kacl.

-----------------------------------------------------------------------------------

LØRDAG

Mellemmåltid 2

Æble, importeret 2 stk 240 g 126 13%

Aftensmad

Laks, pink 1,3 portion 130 g 162 17%

Salat (salat, agurk, toma 2 portioner 200 g 33 3%

Feta 40+ ost 1 portion 20 g 51 5%

Pinjekerner 0,5 dl 37,5 g 225 23%

Vand 12 glas 2400 g 0 0%

Øl (som Tuborg og Carlsberg 3 flasker 990 g 183 19%

Samlet indtag: 780 kcal 36% Fedt: 33% Kulh.: 23% Protein: 8% Alkohol:

TRÆNING: Step ca 200 kcal, motionscykel /11 km) ca 198 kcal, løb ca 100 kcal

-----------------------------------------------------------------------------------

SØNDAG

Morgenmad

Rugbrød, mørkt 2 skiver 100 g 196 20%

Kalkunpålæg, 4% fedt 2 skiver 40 g 48 5%

Smør, saltet 1 teske 5 g 36 4%

Mellemmåltid 1

Nektarin 2 stk 160 g 86 9%

Frokost

Tunfisksalat uden dressin 0,5 portion 100 g 83 8%

Grovfranskbrød 2 skiver 60 g 149 15%

Salat (salat, agurk, toma 0,5 portion 50 g 8 1%

Æble, importeret 2 stk 240 g 126 13%

Mellemmåltid 2

Magnum Classic (ispind) 1 stk 86 g 267 27%

Aftensmad

Æblegrød 0,8 portion 160 g 149 15%

Samlet indtag: 1148 kcal 27% Fedt: 62% Kulh.: 11% Protein: 0% Alkohol:

TRÆNING: Gå 130 min ca 290 kcal.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Det ville være rigtigt fedt at hører jers kommentarer, da jeg som sagt ikke ved ret meget om det her selv. Hvornår kan jeg regne med at se nogle reslutater??

Jeg vil rigtigt gerne tabe mig, men jeg er også rigtigt glad for bare at være kommet igang med at dyrke noget motion og svede en masse!! :superman:

Glæder mig til at høre fra jer! :4thumbup:

Edited by supercat
Link to comment
Share on other sites

Hvor længe har du trænet, hvor længe har du holdt dig til den kost du har postet. Umiddelbart ser det fornuftigt ud, men det er svært at spå om resultaterne, for det der er afgørende for om du taber dig er ganske enkelt om du forbrænder flere kalorier end du indtager via kosten. Hvis du ikke har taber dig vha. din motions-og kostplan må du enten motionere mere eller spise mindre, eller begge dele. Men vær tålmodig. I øvrigt din vægt ikke vild høj sammenlignet med din højde.

Link to comment
Share on other sites

Hvor længe har du trænet, hvor længe har du holdt dig til den kost du har postet. Umiddelbart ser det fornuftigt ud, men det er svært at spå om resultaterne, for det der er afgørende for om du taber dig er ganske enkelt om du forbrænder flere kalorier end du indtager via kosten. Hvis du ikke har taber dig vha. din motions-og kostplan må du enten motionere mere eller spise mindre, eller begge dele. Men vær tålmodig. I øvrigt din vægt ikke vild høj sammenlignet med din højde.

Jeg har trænet of spist som beskrevet i ca. 2 uger. Jeg taster alt hvad jeg spiser ind i et program jeg har fået igennem noget der hedder helsevagten, og den siger at jeg i gennemsnit indtager 800 kacl om dagen. Jeg tror det er lidt lavt sat, og det svinger også fra dag til dag jo.

Men nu kommer jeg pludseligt i tvivl; mit kalorieunderskud er det jeg forbrænder (eller ikke indtager) af mit normale daglige tilskud (er det ikke ca 1500 for en kvinde). Det jeg mener er, jeg ahr da kalorieunderskud, hvis vi antager at jeg indtager som beskrevet, ikke sandt? Og træningen kommer oveni det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet of spist som beskrevet i ca. 2 uger. Jeg taster alt hvad jeg spiser ind i et program jeg har fået igennem noget der hedder helsevagten, og den siger at jeg i gennemsnit indtager 800 kacl om dagen. Jeg tror det er lidt lavt sat, og det svinger også fra dag til dag jo.

Uanset om du er mand eller kvinde er 800 kcal alt for lidt og du vil ikke kunne holde til det i længden.

Hvis du er kvinde vil 1500-2000 kcal være mere realistisk og er du mand er det nok 2000-2500 kcal (vejledende tal).. !!

Derudover er din kost meget baseret på kulhydrater, hvilket ikke er det bedste.. Prøv at se om du ikke kan få noget mere proteinholding mad på programmet (magre produkter af kød, æg, ost, fisk) med enkropsvægt på 70 kg, skal du minimum have 100 g protein, samtidig har din krop brug for sundt fedt (fedt fra fisk, nødder osv) hvis du samlet får minimum 40 g... resten af din kost skal så bestå af kulhydrater... taber du dig ikke skal du fjerne lidt flere kulhydrater fra kosten eller lave mere kredsløbstræning.

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Uanset om du er mand eller kvinde er 800 kcal alt for lidt og du vil ikke kunne holde til det i længden.

Hvis du er kvinde vil 1500-2000 kcal være mere realistisk og er du mand er det nok 2000-2500 kcal (vejledende tal).. !!

Derudover er din kost meget baseret på kulhydrater, hvilket ikke er det bedste.. Prøv at se om du ikke kan få noget mere proteinholding mad på programmet (magre produkter af kød, æg, ost, fisk) med enkropsvægt på 70 kg, skal du minimum have 100 g protein, samtidig har din krop brug for sundt fedt (fedt fra fisk, nødder osv) hvis du samlet får minimum 40 g... resten af din kost skal så bestå af kulhydrater... taber du dig ikke skal du fjerne lidt flere kulhydrater fra kosten eller lave mere kredsløbstræning.

/Anita

..

Edited by supercat
Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke i stedet poste dagens samlede energiindhold (kcal) opg fordelingen mellem protein, kulhydrater og fedt..

f.eks.

Mandag 1500 kcal

Protein 100 g (30%)

kulhydrater 200 g (50 %)

fedt 40 g (20%)

Det andet har vi ikke en chance for at overskue... andet end at jeg kan se du generelt får får meget meget kulhydrat og minimal protein..

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke i stedet poste dagens samlede energiindhold (kcal) opg fordelingen mellem protein, kulhydrater og fedt..

f.eks.

Mandag 1500 kcal

Protein 100 g (30%)

kulhydrater 200 g (50 %)

fedt 40 g (20%)

Det andet har vi ikke en chance for at overskue... andet end at jeg kan se du generelt får får meget meget kulhydrat og minimal protein..

..

Edited by supercat
Link to comment
Share on other sites

Kan du ik også indsætte den samlede kcal indtag, ellers kan man ik bruge tallene til så meget... !!

Men som du kan se svinger tallene meget...

Hvis du prøvet at ramme en fordeling der hedder:

Protein 30%

Kulhydrat 40%

fedt 20 %

Er det ikke helt hen i vejret... !! vel og mærket at du får fedt fra forholdsvis sunde kilder.. !! Mange gør det at de følger kosten meget stram i hverdagene og holde1 fridag i weekenden hvor man kan spise uden at tælle kcal, så er det også mere overskueligt at holde kosten de andre 6 dage... taber du dig ikke skal du som sagt bare skære ned på indtaget af kulhydrater (ikke fedt og protein) eller lave mere kredsløbstræning..

Link to comment
Share on other sites

Citat: "Men nu kommer jeg pludseligt i tvivl; mit kalorieunderskud er det jeg forbrænder (eller ikke indtager) af mit normale daglige tilskud (er det ikke ca 1500 for en kvinde). "

- kalorieunderskud (kcal-underksud) er forskellen på den mængde kcal du indtager og det mændge kcal du forbrænder, HVIS vel og mærke værdien er NEGATIV, ellers hedder det kcal-overskud :wink:

Undskyld mig, men personlig synes jeg at gang er spild af tid at gå i 45min for at forbrænde sølle 95kcal :crazy: - man kan sige at for hver 100. kcal du er i underskud om dagen, da vil du tabe 100gram fedt om ugen. DOG er der en grænse for hvor meget fedt man kan tabe over en periode, men 500g-1000g er vidst det ideale herinde(?). (dvs et kcal-underskud om dagen på 500-1000kcal)

Jeg er enig med Anita om at du mangler noget protein, ellers mister du musklerne - hvilket ikke er pænt i de flestes øjne.

Prøv fx at indtage 1500kcal om dagen, hvoraf ca 400kcal er protein (ca 100gram) - vej der hver dag i 7-10dage og se hvad din vægt siger. - hvis du taber dig mere end 1000gram, så bør du sætte dig kcal-indtag op til fx 1700kcal eller 2000kcal (alt efter hvor meget du taber dig). - hvis du tager på, så sæt dit kcal-indtag lidt ned til fx 1300kcal :smile: .

Link to comment
Share on other sites

Citat: "Men nu kommer jeg pludseligt i tvivl; mit kalorieunderskud er det jeg forbrænder (eller ikke indtager) af mit normale daglige tilskud (er det ikke ca 1500 for en kvinde). "

- kalorieunderskud (kcal-underksud) er forskellen på den mængde kcal du indtager og det mændge kcal du forbrænder, HVIS vel og mærke værdien er NEGATIV, ellers hedder det kcal-overskud :wink:

Undskyld mig, men personlig synes jeg at gang er spild af tid at gå i 45min for at forbrænde sølle 95kcal :crazy: - man kan sige at for hver 100. kcal du er i underskud om dagen, da vil du tabe 100gram fedt om ugen. DOG er der en grænse for hvor meget fedt man kan tabe over en periode, men 500g-1000g er vidst det ideale herinde(?). (dvs et kcal-underskud om dagen på 500-1000kcal)

Jeg er enig med Anita om at du mangler noget protein, ellers mister du musklerne - hvilket ikke er pænt i de flestes øjne.

Prøv fx at indtage 1500kcal om dagen, hvoraf ca 400kcal er protein (ca 100gram) - vej der hver dag i 7-10dage og se hvad din vægt siger. - hvis du taber dig mere end 1000gram, så bør du sætte dig kcal-indtag op til fx 1700kcal eller 2000kcal (alt efter hvor meget du taber dig). - hvis du tager på, så sæt dit kcal-indtag lidt ned til fx 1300kcal :smile: .

JEG HAR LIGE STARTET EN NY TRÅD; SOM FORHÅBENLIGT ER LIDT MERE OVERSKUELIG... DEN HEDDER DET SAMME

Link to comment
Share on other sites

JEG HAR LIGE STARTET EN NY TRÅD; SOM FORHÅBENLIGT ER LIDT MERE OVERSKUELIG... DEN HEDDER DET SAMME

Fortsæt venligst samme tråd, den anden er slettet. Der er ingen grund til at starte en ny bare for at lave et indlæg mere overskueligt. Du kan godt rette egne indlæg efter de er sendt.

mvh

MaxPower

Moderator

PS: At skrive med store bogstaver er ikke god netetikette. Det svarer til at råbe. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Magert kød og fiberholdige grøntsager (tomater, broccoli, gulerod) er dine venner.

Der er mange veje til Rom men jeg forstår ikke en kulhydrat-anbefaling på 200g dagligt. Med den mænge cardio du laver burde du nok kunne fungere på et lavere indtag af kulhydrater og så lidt mere fedt.

Spørgsmålet er selvfølgelig også hvordan du har det med sultfornemmelse.

Link to comment
Share on other sites

Magert kød og fiberholdige grøntsager (tomater, broccoli, gulerod) er dine venner.

Der er mange veje til Rom men jeg forstår ikke en kulhydrat-anbefaling på 200g dagligt. Med den mænge cardio du laver burde du nok kunne fungere på et lavere indtag af kulhydrater og så lidt mere fedt.

Spørgsmålet er selvfølgelig også hvordan du har det med sultfornemmelse.

Der er ikke anbefalet 200 g kulhydrater.. det var et tilfældigt tal i et eksempel på hvordan man opgav ugedagens kcal fordelig... Jeg anbefalede minimum 100 g protein og 40 g fedt... resten skal være kulhydrater.. hvor mange kulhydrater der så er brug for kommer jo an på ligevægtsindtag og aktivitetsniveau...

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Magert kød og fiberholdige grøntsager (tomater, broccoli, gulerod) er dine venner.

Der er mange veje til Rom men jeg forstår ikke en kulhydrat-anbefaling på 200g dagligt. Med den mænge cardio du laver burde du nok kunne fungere på et lavere indtag af kulhydrater og så lidt mere fedt.

Spørgsmålet er selvfølgelig også hvordan du har det med sultfornemmelse.

Jeg er super motiveret og jeg føler ikke at jeg sulter mig selv overhovedet. Men jeg ved at det er et meget lavt kcal-indtag jeg har, og jeg vil bare gerne være sikker på, at jeg spiser hensigsmæssigt iht min træning, så det ikke er spild. Jeg skal spise noget mere kød kan jeg forstå? Og det er bedst med magert, feks. kylling. Er der andet?

Jeg har ikke tænkt mig at fortsætte det lave kcal-indtag for altid. Jeg regner med at jeg begynder at spise mere, i takt med at jeg opbygger mere muselkmasse og dermed for bedre forbrændig. Er det forkert?

Link to comment
Share on other sites

Citat: "Men nu kommer jeg pludseligt i tvivl; mit kalorieunderskud er det jeg forbrænder (eller ikke indtager) af mit normale daglige tilskud (er det ikke ca 1500 for en kvinde). "

- kalorieunderskud (kcal-underksud) er forskellen på den mængde kcal du indtager og det mændge kcal du forbrænder, HVIS vel og mærke værdien er NEGATIV, ellers hedder det kcal-overskud :wink:

Ok. Men bare lige for at skære det ud i pap:

Hvis vi siger at min krop har brug for 2000 kcal om dagen, og jeg spiser 1000 kacl, så har jeg et kalorie underskud på 1000 pr dag, ikke sandt?

Hvis jeg så ud over det træner og forbrænder 400 kcal. Så er mit kalorieunderskud på 1400.

Det er sådan man regner det ud ikke? Eller er jeg helt tabt bag en vogn...? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Du har ret - kylling er et godt bud, tun også. Begge indeholder meget lidt (animalsk) fedt.

Hvis sultfornemmelse ikke er et problem kan dit fedtindtag i høj grad baseres på olivenolie, suppleret med fiskeolie.

Magert kød, fra tun og fisk

Kulhydrater fra primært grøntsager (indtager du forøvrigt proteinpulver så begynd at drikke shaken ½-vejs inde i din træning, og spis et stykke frugt efter træning).

fedt fra olivenolie (og fiskeolie)

supplér med en vitamin og mineral-pille dagligt.

få størstedelen af dine kulhydrater til morgenmad og efter træning.

om du spiser hensigtsmæssigt ift. din træning kan bedst afgøres af dig selv.. kan du opretholde dit gamle styrkniveau nogenlunde?

Væn dig til at spise masser, masser af magert kød.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Men bare lige for at skære det ud i pap:

Hvis vi siger at min krop har brug for 2000 kcal om dagen, og jeg spiser 1000 kacl, så har jeg et kalorie underskud på 1000 pr dag, ikke sandt?

Hvis jeg så ud over det træner og forbrænder 400 kcal. Så er mit kalorieunderskud på 1400.

Det er sådan man regner det ud ikke? Eller er jeg helt tabt bag en vogn...? :blink:

Præcis :bigsmile::) - dog er et kalorie-underskud på over 1000kcal meget, når vi er nede og indtage omkring 1000kcal dagligt :unhappy:

Hvis dit kalorie-underskud er for lavt over en længere periode, så vil dit hvilestofskifte (altså de kcal som kroppen forbrænder uden du rører dig) falde, dvs du derved skal indtage endnu færre kcal..og så går man altså død i det hele og får ædeflip! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Præcis :bigsmile::) - dog er et kalorie-underskud på over 1000kcal meget, når vi er nede og indtage omkring 1000kcal dagligt :unhappy:

Hvis dit kalorie-underskud er for lavt over en længere periode, så vil dit hvilestofskifte (altså de kcal som kroppen forbrænder uden du rører dig) falde, dvs du derved skal indtage endnu færre kcal..og så går man altså død i det hele og får ædeflip! :nonono:

Du mener lavt kalorie-indtag, eller stort kalorie-underskud, ik sandt?

Link to comment
Share on other sites

Præcis :bigsmile::) - dog er et kalorie-underskud på over 1000kcal meget, når vi er nede og indtage omkring 1000kcal dagligt :unhappy:

Hvis dit kalorie-underskud er for lavt over en længere periode, så vil dit hvilestofskifte (altså de kcal som kroppen forbrænder uden du rører dig) falde, dvs du derved skal indtage endnu færre kcal..og så går man altså død i det hele og får ædeflip! :nonono:

:laugh: Ok. Men så tror jeg at jeg er nogenlunde med. Men, som sagt, ved jeg godt det er lavt, og at det ikke er noget jeg skal blive ved med og jeg regner med at det stabiliserer sig, efterhånden som jeg opbygger mere muskelmasse. I øvrigt har jeg hørt, at når man køre med så lavt kcal-indtag, at det er en god ide, en gang om ugen at holde en 'fridag'. For at kroppen netop ikke vænner sig til det lave indtag. Er det rigtigt? Og er det i så fald bedst at gøre det en dag man træner, eller en dag man ikke træner? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Præcis :bigsmile::) - dog er et kalorie-underskud på over 1000kcal meget, når vi er nede og indtage omkring 1000kcal dagligt :unhappy:

Hvis dit kalorie-underskud er for lavt over en længere periode, så vil dit hvilestofskifte (altså de kcal som kroppen forbrænder uden du rører dig) falde, dvs du derved skal indtage endnu færre kcal..og så går man altså død i det hele og får ædeflip! :nonono:

..

Edited by supercat
Link to comment
Share on other sites

om du spiser hensigtsmæssigt ift. din træning kan bedst afgøres af dig selv.. kan du opretholde dit gamle styrkniveau nogenlunde?

Væn dig til at spise masser, masser af magert kød.

Det synes jeg sagtnes jeg kan! I dag var træningen ikke så hård, som sidst og jeg brændte flere kcal af... Det er vel godt? Desuden har jeg spist 2 x kyllingefilet til aftensmad :innocent:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Ok. Men så tror jeg at jeg er nogenlunde med. Men, som sagt, ved jeg godt det er lavt, og at det ikke er noget jeg skal blive ved med og jeg regner med at det stabiliserer sig, efterhånden som jeg opbygger mere muskelmasse. I øvrigt har jeg hørt, at når man køre med så lavt kcal-indtag, at det er en god ide, en gang om ugen at holde en 'fridag'. For at kroppen netop ikke vænner sig til det lave indtag. Er det rigtigt? Og er det i så fald bedst at gøre det en dag man træner, eller en dag man ikke træner? :bigsmile:

Med så lavt et kcal underskud, skal du ikke regne med du opbygger muskelmasse, tværdigmod.. !! enten smider man fedt (kcal underskud) eller man opbygger masse (kcal overskud)..

Jeg vil dog stadigævæk ik anbefale dig at gå under 1000 kcal i underskud... ved endnu ik hvad dit køn er, men er du kvinde er 1500 kcal minimum, er du mand skal du op over 2000 kcal... Er det ikke nok til et vægttab, så må du have gang i mere cardio.. Vælger du et lavere kcal indtag end ovennævnte vil dit stofskifte bare gå i stå, du mister alt dit energi, falder nemt i og opnår ikke et flot vægttab (løs hud pga mangel på cardio/træning)..

Det bør ik være nødvendig med en roteinshake, med mindre du styrketræning... Men du kan få magert kød i alle varianter... oksekød 5 %, kalkun, kylling, tun, laks, rejer, magert leverpostej.. Magre mælkeprodukter som yougurt, ost osv er der også en del protein i.. !!

Lad være med at tænke så meget på udregningen af dit kcal overskud... Fint et realistisk start punkt, evt som dem ovenfor og så vej dig 1 gang om ugen.. og se hvad vægten siger... et vægttab på 0,5-1 kg om ugen er fornuftigt...

Og en ugentlig spisedag hjælper meget på motivationen... og sparker lidt til dit stofskifte... så følger du diæten 100% de 6 af dagene, kan du sagtens tage en fridag... men også kun hvis du følger den de 6 dage...

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Med så lavt et kcal underskud, skal du ikke regne med du opbygger muskelmasse, tværdigmod.. !! enten smider man fedt (kcal underskud) eller man opbygger masse (kcal overskud)..

Jeg vil dog stadigævæk ik anbefale dig at gå under 1000 kcal i underskud... ved endnu ik hvad dit køn er, men er du kvinde er 1500 kcal minimum, er du mand skal du op over 2000 kcal... Er det ikke nok til et vægttab, så må du have gang i mere cardio.. Vælger du et lavere kcal indtag end ovennævnte vil dit stofskifte bare gå i stå, du mister alt dit energi, falder nemt i og opnår ikke et flot vægttab (løs hud pga mangel på cardio/træning)..

Det bør ik være nødvendig med en roteinshake, med mindre du styrketræning... Men du kan få magert kød i alle varianter... oksekød 5 %, kalkun, kylling, tun, laks, rejer, magert leverpostej.. Magre mælkeprodukter som yougurt, ost osv er der også en del protein i.. !!

Lad være med at tænke så meget på udregningen af dit kcal overskud... Fint et realistisk start punkt, evt som dem ovenfor og så vej dig 1 gang om ugen.. og se hvad vægten siger... et vægttab på 0,5-1 kg om ugen er fornuftigt...

Og en ugentlig spisedag hjælper meget på motivationen... og sparker lidt til dit stofskifte... så følger du diæten 100% de 6 af dagene, kan du sagtens tage en fridag... men også kun hvis du følger den de 6 dage...

/Anita

Hej Anita, kig på forsiden, der kan du se mine data :bigsmile:

Til disse kan jeg tilføje at jeg i dag har indtaget:

Morgenmad

Rugbrød, mørkt 2 skiver 100 g 196 20%

Kalkunpålæg, 4% fedt 2 skiver 40 g 48 5%

Smør, saltet 1 teske 5 g 36 4%

Champignon, stegte 1 portion 75 g 113 12%

Mellemmåltid 1

Æble, importeret 1 stk 120 g 63 6%

Frokost

Vand 2 glas 400 g 0 0%

Fiberbrød 3,5 skiver 105 g 195 20%

Kalkunpålæg, 4% fedt 1 skive 20 g 24 2%

Agurk 20 skiver 160 g 15 2%

Aftensmad

Kylling, filet 2,5 portioner 250 g 252 26%

Squash 1 portion 100 g 14 1%

Peberfrugt, rød (hel) 1 stk 100 g 28 3%

Parmesan, revet, ost 1 spiseske 7 g 31 3%

Løg, stegt 1 portion 40 g 40 4%

Fuldkornspasta, kogt 0,5 portion 100 g 112 11%

Samlet indtag: 1167 kcal

23% Fedt:

42% Kulh.:

35% Protein:

0% Alkohol:

og step 300 kcal + cykel 100 kcal + løb 150 kcal + styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share