Bullergøj og Preutun


EWIL TWINS Sørig/Tonni
 Share

Recommended Posts

Klippet tyder jo ikke ligefrem på, at en spotter er nok, for den afslutning ser da ret ukontrolleret ud.

Nu er selve stuntet jo efter løftet. Som jeg startede med at skrive, så er det det ikke særligt hensigtsmæssigt at starte med en marathon ud af stativet for at slutte af med en ind igen.

Link to comment
Share on other sites

En enkelt spotter er fint til et løft som løfteren kan kører 3 reps med. Og, jo en enkelt spotter kan sagtens klarer den vægt, hvis der er tale om at spotteren kender løfterens stil og ved hvor det kan gå galt.

Klart klart :blahblah::laugh: :4thumbup:

Sålænge du har frygten i hjertet, vil du blive ved med at løfte små vægte. Det nytter ikke noget at du er bange for skiverne :wink:

ps. 2 spottere havde sikkert heller ikke været nok i den situation.

Antyder du at jeg er bange for at løfte tungt? :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Ja, men du kan jo hører Tonni næste gang i har samling hvor mange spottere han plejer at have på sine tungeste løft...

så kan han jo nøjes med en spotter næste gang han vælter forover med 325 som til DM-A...

edit: har lige genset klippet fra DM-A og det er dig selv der står bagved Tonni, og du får jo

overhovedet ikke fat i ham...

Edited by Hippo
Link to comment
Share on other sites

Nu er et konkurrenceløft jo noget helt andet end et træningsløft. Til træning kan man jo tage ved løfteren tidligere, hvilket ved stævne vil ødelægge løfterens chance for et godkendt løft. Med hensyn til Tonni´s stunt, så er vi klart 5 mand der står og sover. Hvilket skyldes vi alle havde set ham blæse den vægt op som om at det var pap mange gange op til DM.

Link to comment
Share on other sites

Nu er et konkurrenceløft jo noget helt andet end et træningsløft. Til træning kan man jo tage ved løfteren tidligere, hvilket ved stævne vil ødelægge løfterens chance for et godkendt løft. Med hensyn til Tonni´s stunt, så er vi klart 5 mand der står og sover. Hvilket skyldes vi alle havde set ham blæse den vægt op som om at det var pap mange gange op til DM.

Ja, man ser jo tydeligt at han har nemt ved at tage fat i løfteren tidligt...

Det ændrer ikke på, at der kan ske uheld for selv den bedste løfter, i dette tilfælde Tonni, som vi vel alle kan blive enige om er en af DKs bedste løftere :smile: Ting som Thomas f eks nævner heller ikke at forglemme.

Når 5 spottere sover, hvorfor skulle én så ikke kunne det? Desuden kan du jo se hvor svært I har ved at få ham op, selv efter det går op for de "erfarne spottere" at det er gået galt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hey

Mon ikke det er på tide at i holder op med at pege fingre af hinanden ?. Der skal ikke megen anatomisk viden til, for at indse at løfteren fra den første video, er overordentligt heldig at han ikke kommer alvorligt tilskade.

Den belastning hans nakke udsættes for er enorm !, til al held kommer han ikke til skade. Til dem er ikke forstår hvad jeg mener, så kunne han faktisk været blevet lam, fra nakken og nedefter.

Den sidste video, viser 5 spottere der snorksover, hvilket jeg mener er utilgiveligt !. Hvis en løfter ikke kan stole på at spotterne er der for ham, hvor er vi så henne !. Så burde man sige nej tak til jobbet, hvis man ikke kan holde focus i de få sekunder, løftet varer.

Jeg får det helt dårligt når jeg ser den slags vidoer. En smule mere respekt for den slags vægte burde være på sin plads, sikkerhed frem for alt.

Er skaden sket er det for sent !, så hjælper det ikke at være macho, så snakker vi rullestol.

Link to comment
Share on other sites

Hey

Mon ikke det er på tide at i holder op med at pege fingre af hinanden ?. Der skal ikke megen anatomisk viden til, for at indse at løfteren fra den første video, er overordentligt heldig at han ikke kommer alvorligt tilskade.

Den belastning hans nakke udsættes for er enorm !, til al held kommer han ikke til skade. Til dem er ikke forstår hvad jeg mener, så kunne han faktisk været blevet lam, fra nakken og nedefter.

Den sidste video, viser 5 spottere der snorksover, hvilket jeg mener er utilgiveligt !. Hvis en løfter ikke kan stole på at spotterne er der for ham, hvor er vi så henne !. Så burde man sige nej tak til jobbet, hvis man ikke kan holde focus i de få sekunder, løftet varer.

Jeg får det helt dårligt når jeg ser den slags vidoer. En smule mere respekt for den slags vægte burde være på sin plads, sikkerhed frem for alt.

Er skaden sket er det for sent !, så hjælper det ikke at være macho, så snakker vi rullestol.

Så er det nok derfor Tonni ikke vil snakke med mig mere... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share