Hvad er realistisk?


vinkongen
 Share

Recommended Posts

Jeg er en fedladen fyr på 95 kg og 26 år, som lige pludselig er blevet klar over, at jeg er sku er blevet lidt tyk. Så nu skal der gøres noget ved det. I mine teenageår var jeg svømmer på topplan, men har ikke rørt mig i 10 år. skidt ik. Så jeg er absolut DEFORM

Jeg har brugt lidt tid på denne hjemmeside. jeg må indrømme, at jeg bliver lidt paf, når der en der skrive; " jeg har ikke trænet i mange år, men løb lige 10 km igår!!"

Det skal lige siges, at jeg aldrig har kunne løbe, det har ikke følt naturligt.

Første gang jeg var ude og løbe; der blev det til 1,3 km og så løb jeg hele vejen, hvilke jeg slet ikke havde regnet med, at jeg kunne. Da jeg kom hjem troede jeg, at jeg skulle dø. :crazy:

Det er nu nogle måneder siden, og det er blevet til lidt løb men ikke optimalt, da jeg fik overbelastet mig selv og blev nød til at en pause eller 3... :nonono:

Nu er jeg så startet forfra og har i ca. en måned trænet 2-3 gange om ugen. Jeg startede med 1,3 km, 2,7 km og nu 4,7km, hvilke jeg er ret stolt af :superman: . De 4,7 er jeg lige startet på for en uge siden. Jeg kan endnu ikke løbe hele vejen, men har nogle punkter på ruten, hvor jeg tillader mig at gå.

Mit mål er at løbe 10 km uden stop. Tiden det tager at gennemføre betyder ikke så meget for mig, da jeg selv synes jeg er ekstrem LANGSOM. eks. Hvis jeg løber en coopertest, så når jeg ca. 2200-2300 m på de 12 min. og så er jeg helt færdig bagefter. Første gang jeg gjorde det, løb jeg 1800m.

Hvad skal jeg gøre for at komme i form til at løbe 10 km. og hvor lang tid tager det at løbe 10km, hvis man er almindelig motionist?

HVor lang tid skal jeg regne med at bruge på at komme i form til en 10km. Husk at jeg er helt grøn.

Hilsen

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share