Fedtprocent


EliteFreak
 Share

Recommended Posts

Jeg har i et stykke tid ledt efter en "fedttang" til at måle min fedtpct. med, men uden held.

Jeg er ikke interesseret i elektronisk udstyr, blot en alm. mekanisk tang, så jeg kan måle (forhåbentlig) fremskridt.

Hvis der er nogle der ved hvor man kan købe en, må I meget gerne poste en adresse...

Link to comment
Share on other sites

Ok, nu har jeg søgt på engelske sites efter skin fold callipers. Jeg fandt et site, hvor man kunne købe en sådan tang - total sej tang i stol og den bliver leveret i en ret sej indpakning...

Pris: 184£ (ex. forsendelse)

Det kan de selvfølgelig stikke %¤#%#

michael> Hvis du kan huske det tyske site (eller hvordan du fandt det  - søgemaskine) hører jeg gerne fra dig.

Er jeg den eneste der er interesseret i en "fedttang"?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa EliteFreak!

Lige et spørgsmål ang. din tang! Kan du godt finde ud af at bruge sådan en tang?? Jeg fik for et par år tilbage målt min fedtpct. med sådan en tang. Dette var i Team Danmark regi, og var vist mere kompliceret man lige kunne forestille sig! Det var vist nok en læge el diætist, som målte flere steder på kroppen, og derefter brugte en masse sjove formler.

Jeg ved helt ærligt ikke om det er meget svært, men det er bare ment som en hjælp .... De ser ret dyre ud, og derfor skal man måske sætte sig ind i selve målingen først. Hvis du da ikke allerede kan det :)

Held og lykke med jagten, DBM

Link to comment
Share on other sites

EliteFreak, nej, men ca. 30 sek på yahoo.de gav dette hit:

http://www.vitaminexpress.at/4DLink1/4DCGI...=600/sc=601/p=0

En anden mulighed er FatTrack fra ast (til godt 400).

Hudfoldsskydelærene er dårlige til måling af fedt%, men rimelige til at monitorere "ømme" punkter. Jeg checker fx. kun maveflæsket.

En prof tang koster 5000 DKK og skal bestilles specielt hjem.

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for hittet Michael - jeg er nok ikke den store søge-haj.

DBM> Jeg er som sådan ikke interesseret i min faktiske fedtpct. kun udviklingen (om det går den rigtige vej eller ej). Det er relativt nemt at måle sig selv både på arme, mave og ryg.

Hvis man er interesseret i den egentlige fedtpct. TROR jeg, at August Krogh instituttet er en af de eneste seriøse muligheder her på sjælland.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bare lige for at følge op.

Jeg bestilte en fedttang på ovenstående link hos vitaminexpress. Inkl. forsendelese blev prisen ca. 250 kr. Jeg modtog pakken relativt hurtigt efter ordreafgivelse, så ingen problemer her. Kvaliteten af selve produktet er langt fra i top, men alligevel tilstrækkelig til formålet.

Underholdningsværdien er til gengæld helt i top. Man kan skræmme stort set alle, når man hiver tangen frem.

Min egen måling siger 2-3 mm på maven og ca. 3-4 mm på ryggen. Jeg håber at kunne fjerne omkring 1 mm. og holde niveauet sommeren over.

Link to comment
Share on other sites

elitefreak, det lyder som om vi har samme opfattelse af accumeasure'en. Jeg håber ikke, at du er skuffet efter mine indlæg.

Anyways, 2-3 mm, er det inde ved navlen? For så må du være total mager. Jeg har ikke målt mig til mindre end 5-6 mm, og der var jeg tynd.

Jeg glæder mig til at høre om du kan skrælle 1 mm mere af. Jeg må indrømme at jeg tvivler, for 2-3 mm lyder vildt. Du må da have helt synlige mavemuskler allerede nu? Jeg manglede lidt med mine 5-6 mm.

Link to comment
Share on other sites

Ja ikke lige på navlen selvfølgelig, men såén lidt ud til siden. Det vigtigste er, at man måler samme sted hver gang.

Jeg har aldrig haft noget problem med fedt på maven, jeg er mere disponeret for fedt på ryggen. I den næste måned vil jeg skærer ned på kulhydrater om aftenen og satse på 3*cardio (30-40 min) om ugen... Lige er jeg kun på 1*cardio (30-40 min) om ugen + 1-2* 15 min.

Jeg starter langsomt så min muskelmasse ikke fosvinder ud i det blå.

Jeg er slank ja, men ikke sådan helt "suget" som man ser de professionelle i magasinerne...  Jeg ved ikke om man kan nå der til naturligt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share