Mave skal strammes op! og nyt prog.


Benjamin89
 Share

Recommended Posts

hej alle,

Jeg har holdt pause med og træne, i ca. 3-4 måneder, og har taget en del på.

Jeg ønsker et nyt starter træningsprogram hvor man selvfølgelig kan stige i vægt, og øge sin muskelmasse.

Men jeg havde jo taget på og fået mave på, så er det muligt at stramme maven op samtidig med man træner, og er i daglig energioverskud?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Og for det andet, jeg ønsker et seriøst program hvor biceps kører godt med i, det vil sige jeg godt vil have biceps som 1 prioritet, da jeg skippede biceps i starten da jeg trænede, så nogle gode øvelser med biceps ville være godt.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Tror du det er en gavebod?

Jeg vil tro at det ikker er alle folk, der som mig selv, ikke er hardcore brugere af disse fora ikke har tålmodighed til at browse 5-10 tråde igennem for at finde det svar de leder efter.

De fleste mennesker opfatter et forum som dette som værende "en gavebod" da folk som oftest er meget behjælpelige med at svare på ens spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro at det ikker er alle folk, der som mig selv, ikke er hardcore brugere af disse fora ikke har tålmodighed til at browse 5-10 tråde igennem for at finde det svar de leder efter.

De fleste mennesker opfatter et forum som dette som værende "en gavebod" da folk som oftest er meget behjælpelige med at svare på ens spørgsmål.

Hvis man ikke har tålmodighed til selv, at finde en løsning på - uhhh- 5 sider, svarende til en halv time, har man så tålmodighed til at følge de råd der bliver givet - eller har rådgiveren ikke bare spildt sin tid?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke har tålmodighed til selv, at finde en løsning på - uhhh- 5 sider, svarende til en halv time, har man så tålmodighed til at følge de råd der bliver givet - eller har rådgiveren ikke bare spildt sin tid?

2 ting.

Interessant spørgsmål. Jeg har ingen empiriske bevis for at folk der ikke har tålmodighed til at bladrer igennem et forum, er dårlige til at vedligeholde deres træning, men har bestemt intet der siger modsatte.

Jeg ved dog at indlæg som disse på ingen måde hjælper Benjamin89 med at få svar på sit spørgsmål, så skal vi ikke droppe flueknepperiet ? (pardon my french)

Link to comment
Share on other sites

2 ting.

Interessant spørgsmål. Jeg har ingen empiriske bevis for at folk der ikke har tålmodighed til at bladrer igennem et forum, er dårlige til at vedligeholde deres træning, men har bestemt intet der siger modsatte.

Jeg ved dog at indlæg som disse på ingen måde hjælper Benjamin89 med at få svar på sit spørgsmål, så skal vi ikke droppe flueknepperiet ? (pardon my french)

Tak skal du have, det er altid rart når nogen støtter en og ikk bare tror man vil have det hele foræret. Det med at jeg ikk kan bruge en halv time på og søge efter det, er at den søge maskine ikk rigtig virker på min computer?

Og jeg er ikk den helt store pc kender, så det er begrænset hvad jeg kan på sådan en maskine.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo rimlig svært at give dig et program, når du ik skriver hvor meget du har trænet og sådan...

men læs denne artikel, så er du godt på vej :)

God træning!

EDIT: artikel får du lige også :P

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=31

Jo jeg har trænet ca. 6-8 måneder før jeg stoppede, og er så lige startet igen, jeg har aldrig lavet de store øvelser som f.eks. dødløft og squat, da jeg ikk rigtig har haft mulighed for det oppe i det center jeg er i.

Men ellers træner jeg stort set daglig, med et 2 split program, f.eks. biceps, skulder, og ben den ene dag også det andet næste dag, så jeg holder en dags pause mellem muskelgrupperne.

Link to comment
Share on other sites

Er der slet ingen som kan hjælpe mig med at få et godt trænings program op og stå med hovedprioritet som er Biceps?

Jeg kan ikk dyrke de store øvelser som squat og dødløft, da jeg ikk har mulighed for det da jeg træner i et mindre motionscenter.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil fortsætte med 2-split kunne du jo overveje noget i retning af:

Bryst, skulder-triceps

5x5 BB bænkpres

5x5 Skrå DB bænkpres

5x5 Military pres

3x 8 lateral raise

3x 8 rear lateral raise

3x 8 close grib benchpres eller fransk pres

ben, ryg, biceps

5x5 benpres

3x8 hyperextensions

5x5 bent over rows

5x5 chin ups

3x 8 leg exptensions

3x 8 lægøvelse (der må være en eller anden maskine)

3x 8 biceps curl bb eller DB

3x 8 anden biceps øvelse

Du kan finde øvelserne her:

http://bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=862

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil fortsætte med 2-split kunne du jo overveje noget i retning af:

Bryst, skulder-triceps

5x5 BB bænkpres

5x5 Skrå DB bænkpres

5x5 Military pres

3x 8 lateral raise

3x 8 rear lateral raise

3x 8 close grib benchpres eller fransk pres

ben, ryg, biceps

5x5 benpres

3x8 hyperextensions

5x5 bent over rows

5x5 chin ups

3x 8 leg exptensions

3x 8 lægøvelse (der må være en eller anden maskine)

3x 8 biceps curl bb eller DB

3x 8 anden biceps øvelse

Du kan finde øvelserne her:

http://bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=862

Tak skal du have, jeg vil prøve programmet og se hvordan det spænder an, er det forresten et program som jeg vil kunne bruge hele tiden eller skal jeg overveje og skifte til et andet efter at have øvet dette i noget tid?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share