Equinox's Ernæringskonsulent uddannelse..


Onkel Morfar
 Share

Recommended Posts

Hejsa..

jah som emnebeskrivelsen siger så har jeg overvejet at tage uddannelse..

Men de er ikke meget for at komme med en uddybende beskrivelse af uddannelsen, udover den folder

de sender.. som så også kan fås i centret.. duh...

Det jeg nok er nysgerring omkring er... Det som man gennemgår med makronæringsstoffer osv kan

man nemt læse sig til..samt udregning af ligevægt og andet..

Så.. er det bare en penge maskine eller ER uddannelsen faktisk nyttig...

Jeg leder efter folk som måske har taget den og har nogle erfaringer derfra.. og hvad de har brugt

uddannelsen til efterfølgende.

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Har desværre ingen erfaring med den uddannelse. Kan du se hvem der underviser på den, og hvor mange timer den er på? Det kan nogen gange give et udgangspunkt?

Er ansat i Equinox og skal nok lige høre, om nogle af mine kollegaer har den eller kender mere til kvaliteten.

Edited by Tippi
Link to comment
Share on other sites

Selve uddannelsen er på 45 timer som løber over 5 dage.. så vidt jeg kan læse.. Så skal man til en skriftlig prøve

og så lave en hjemmeopgave over en case.. og den skal afleveres 14 dage efter afslutning..

Men altså det jeg kan se, er at man går igennem

sammensætningen af mikro-makrostoffer

mikro-makro's funktioner i kroppen..

fordøjelses fys

gennegang af tilsætningsstoffer, farvestoffer og kunstige sødestoffer

kostins rolle

kostregistrering/beregning

kostvejledning/planlægning

reskaber til ændring af kostvaner..

De ting her er noget en velbegavet person kan finde på google på ingen tid.. Så jeg er lidt nysgerrig..

det kunne være lidt sjovt hvis den var kvalivarer og ikke bare endnu en gang penge man kan kaste et sted hen..

Søren lavrsen står for undervisningen.

Men super mange tak for du gider checke det

Link to comment
Share on other sites

Har nu drøftet uddannelsen med fire af mine kollegaer, og ingen af dem har været på den eller kender nogen der har.

Ham Søren der underviser, har (ifølge mine kollegaer) læst idræt på universitetet og har en Professionsbachelor i ernæring og sundhed. De siger han er dygtig, men jeg har ingen personlig erfaringer.

Det blev du ikke meget klogere af, så håber andre herinde kan hjælpe.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde Søren til idræt i gymnasiet for godt fem år siden, og selvom vi kun havde ret lidt teori (fordi det var 1.g), virkede han på mig som yderst kompetent indenfor sit fag. Jeg kan ligeledes bekræfte de oplysninger, der er blevet skrevet omkring hans uddannelser. Han er ansat i det lokale Equinox-center, hvor jeg selv træner til daglig, og er en rigtig flink og dygtig fyr, der helt åbenlyst ved, hvad han taler om.

Så fra min side kan jeg kun give thumbs up :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Selvom fyren er dygtig, er det nok begrænset, hvad du tager med dig hjem, hvis du har en rimelig forståelse af det pt.! Sådan et kursus tager udgangspunkt i et udgangsniveai i viden på cirka nul indenfor feltet, så der er meget at nå på 45 timer...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel med denne "uddannelse", som med andre Equinox har.

Jeg tvivler meget på, at du kan bruge "uddannelsen" til noget som helst, andet end inden for Equinox.

I kæden kan du blive "uddannet" inden for flere ting. Det er ikke noget som tager specielt lang tid, og kræver ikke de skarpeste knive ! !

Men det er jo altid rart at kunne blive lidt klogere på nogle områder.

Problemet er så bare, når det man har lært, skal informeres videre til Hr og Fru Danmark.Der er for mange meninger om samme sag.

Link to comment
Share on other sites

tak for svarene.. Jeg tænkte nok jeg ikke ville få så meget ud af det..

Min plan var lidt at starte som kostvejleder på et tidspunkt. Ved siden af mit studie

og fremtidige arbejde. Jeg har jo selv haft et stort vægttab så det er jo altid noget

som kan bruges i ens CV.. og jeg har læst et år på ernæring og sundhed.. (dog for

socialt til mig.. for lidt nyttigt).. Så jeg har da en viden.. jeg er bare i tvivl om det

overhovedet er nødvendigt at være uddannet et sted for at have en vis kredibilitet..

Men altså.. jah.. det er jo svært..

men mange tak for hjælpen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share