Ondt i nedre ryg ved løb


teddy
 Share

Recommended Posts

Stoppede i sin tid(et lille halvt år siden) med at squatte da jeg havde stor mistanke til at det var det der gavmig ondt i nedre ryg ved løb, rigtig nok så stoppede smerten næsten øjeblikkeligt efter jeg stoppede squat og nu er der så gået ca ethalvt år uden problemer..

I onsdags startede jeg så på at squatte igen, meget forsigtigt og med meget lidt vægt på, men dagen efter da jeg var ude og løbe var smerterne tilbage, hva kan jeg gøre galt og hva kan jeg gøre anderledes??

Link to comment
Share on other sites

Stoppede i sin tid(et lille halvt år siden) med at squatte da jeg havde stor mistanke til at det var det der gavmig ondt i nedre ryg ved løb, rigtig nok så stoppede smerten næsten øjeblikkeligt efter jeg stoppede squat og nu er der så gået ca ethalvt år uden problemer..

I onsdags startede jeg så på at squatte igen, meget forsigtigt og med meget lidt vægt på, men dagen efter da jeg var ude og løbe var smerterne tilbage, hva kan jeg gøre galt og hva kan jeg gøre anderledes??

Hvilken squatstil bruger du? Hvis du laver almindelig backsquat, kan du evt. forsøge at skifte til frontsquat med VL greb. Personligt synes jeg, det er meget mindre belastende for lænden.

Link to comment
Share on other sites

Har du været forbi en kiropraktor?

Måske du har en rotationsskævhed i ryggen som gør at du spænder om i dine muskler (kan føles som en regulær diskusprolaps når det sker eller på godt dansk ... et hekseskud!!)

Det kan skyldes eks. uens benlægnde, stift bækken eller noget helt 3.

Måske det ikke er muskler ... men kunne næsten tyde på det!!

... et besøg hos en dygtig kiropraktor er GULD værd i forhold til hvor mange år du kan døje med noget så simpelt som muskelspændinger og ikke mindst i forhold til hvor mange år du bevist vil undgå træning af visse øvelser blot fordi du tror det er noget "farligt" :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hej teddy,

Min erfaring er, at mavetræning kan hjælpe mod en øm ryg. Jeg har selv døjet med ondt i ryggen i forbindelse med squat-træning. Jeg tog nogle måneders pause fra squatstativet og fik trænet min mave op så den kan stabilisere min ryg. Nu kører det igen derudad med squat-træning uden problemer med ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share