Forbedre min kondi + sprint


JoachimP
 Share

Recommended Posts

Hey alle ;)

Nu er det sådan, at jeg er i rigtig god form, men vil gerne forbedre den, da jeg er begyndt til fodbold igen. Og kan mærke at jeg bliver træt rimelig tit, det kunne jeg ikke før.

Jeg betragter mig selv, som at være i god form, da jeg løber ca. 3500m+ på en Cooper Test.. Og løber 10km på ca. 37 minutter.

Jeg vil gerne forbedre min kondi + sprint. Og har lavet en masse sprint + løb osv... Men det har ikke rigtigt hjulpet, det føles som om min kondi er stoppet med at udviklet sig.. Men jeg ved, at den kan forbedres!

Men altså - hvis der er én der kan hjælpe med et skema eller lign. ville det være nice (!!)

Spiller fodbold 3-4+- gange om ugen.. Og løber også tit.

Er 180cm høj - vejer 65.. dvs. der skal ikke tages på, eller tabes vægt.

Andet i skal vide?

Link to comment
Share on other sites

Kort svar:

Man behøver ikke at have en speciel god kondi for at at sprinte, men det hjælper selvfølgelig.

Du skal løbe nogle længere intervaller. F.eks. 3-4*1.000-2.000 meter den ene uge kombineret med den næste uge 3-5 km. tempoløb. Det er vigtigt, at du løber godt til, men du må ikke være helt ødelagt.

Hertil skal der løbes længere ture. Da du også spiller fodbold skal du vare dig med at gå for hurtigt frem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share