Manglende vækst!!


Ramius
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg den sidste ca. 1,5 månned(næsten siden jeg opdaget mol, takker) taget 1 kg på om ugen og nu, pludselig har nålen ikke rørt sig i 14dage, ahhhh jeg må hellere på en AS kur :lol:

Jeg vil umiddelbart gå ud fra at det må være min kost det er galt med, men jeg har lavet en ny beregning og jeg overholder mit daglige kaloriebehov + en 300-400 kalorier. Mine kalorier er dog ikke fordelt over 6måltider da jeg har ret svært ved at opnå dette, men jeg har dog 4-5måltider om dagen. Desuden så føler jeg at jeg har svært ved at spise meget mere, min mave er brokker sig tit og ofte og det sker at jeg ikke har appetit til at spise, men mer gør det fordi jeg lige skal op på de sidste kalorier idag.

Jeg kan ikke se andre forklaringer på min manglende vægt fremgang end at jeg ikke spiser nok for hvis jeg trænede for lidt ville jeg vel bare blive fed-> stadig vægt fremgang...

Er der nogen der kan se noget jeg skal lave om på eller bare har nogle foreslag til ændringer?? Evt. gerne hvordan jeg kan få min appetit i vejret for jeg elsker at spise bare ikke når min appetit ikke er der

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har taget 1 kilo på om ugen i de sidste 1½ måned, og dette er muskelmasse, så kan jeg med stor overbevisning sige, at du har gjort et eller andet rigtigt. Du skal dog nok ikke regne med at tage på i en sådan fart fremover, da det må siges at være utroligt flot.

Har du lavet ændringer i din træning eller kost for de ca. 14 dage siden?

Har du sat dit proteinindtag op i takt med at du har taget på?

Hvordan spiser du til dagligt? Prøv at skrive ned hvad du eks. spiser i morgen, det ville gøre det lidt nemmere for dem der skal hjælpe.

Hvordan træner du?

Prøv at give os lidt flere oplysninger at arbejde med.

Link to comment
Share on other sites

jeg fik desværre ikke lavet en fedt% måling da jeg startede, men min fedt% ligger på 13 nu så jeg skyder på at jeg har taget 1-2kg fedt. Ja der er sket ting og sager.

Kost

morgenmad - havregryn + en liter mælk

før middag - en liter kakao mælk

omkring middag - en skål hjemmebiks, med ris, lidt grøntsager og kød, normalt skinke eller okse kød.

før aften - to æbler evt. en shake

aften - pasta med kødsovs eller kartofler med korteletter eller lign.

Jeg må indrømme at jeg ikke altid spiser som ovenstående, nogen dage lidt mindre andre noget mere.

Træning

I grove træk køres en rep range mellem 5-10 med 5sæt på ryg og bryst, 3 sæt på alt andet. Dødløft hver anden gang dvs. 2 gange om ugen dog ikke specielt tungt grundet dårlig ryg.

Se evt. min log

Det er ikke det at jeg ikke vokser 1 kg om ugen, det regnede jeg heller ikke med at jeg kunne fortsætte med, men mere det at den står stille :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg startede for et lille års tid siden, steg jeg med cirka 10kg i løbet af få måneder, primært muskelmasse. Derefter stod vægten stille. Nu har den stået stille i 3 måneder cirka, og jeg er begyndt at tage på igen, ved at virkelig gøre en indsats for at spise mere. Unde hele forløbet er jeg steget i styrke, men i starten steg jeg procentvis rimelig meget. Jeg har dog lagt mærke til at jeg er begyndt at tage mere fedt på, end i starten, alligevel flytter nålen på vægten sig meget langsommere.

Så vidt jeg ved skyldes det boost man har i starten, at man chokker kroppen ved pludselig at spise meget mere end normalt, og at ens hormon niveau også stiger en hel del pludseligt, på grund af træningen. Jeg går udfra det er kroppen der har vænnet sig til det, og derfor går det ikke så hastigt fremad :/

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sku ikke gainet i vægt i snart 2 år, det er sku pinligt, fatter det ikke!

Alligevel synes jeg, at jeg er vokset pænt meget inden for det sidste år, kan det passe at lidt fedttab kan gøre så meget... vejede kun 69 kilo idag :( Jeg gider ikke voldæde, synes ikke det ser så pænt ud med en høj fedtprocent, så jeg må vel stille mig tilfreds med mine ca. 70kg for evigt.

jeg er dog steget i styrke fra 60kg i bænt til 117.5, fra 70kg i død til 140, fra 40kg i squat til 120kg uden at stige i vægt, lyder det ikke lidt tåbeligt...

Ville ønske jeg kunne tage lidt på uden at tage ekstra fedt på.. (gætter på min fedtprocent er på 11-14% )

Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejder natarbejde i øjeblikket, det er også lidt fucked, så natmad får jeg nok af :-)

Overvejer nogle gange om jeg får for lidt søvn, sover MEGET uregelmæssigt, nogle gange fra 8 om morgnen til 15 eftermiddag, andre gange fra 12 middag til 19 aften, og i weekenden prøver jeg uden held at sove om natten..

Xax tror desværre det er rigtigt det med øllene :) men altså så længe jeg stiger i styrke må man vel konkludere at enhver styrkeløfter burde benytte sig af øl som kosttilskud : :lol:

Men ja! selvfølgelig spiser jeg for lidt. Men har bestemt mig for at få en lav fedtprocent inden jeg gør noget andet, selvom jeg har lyst til at bulke mega tit, pga styrke i løftene interesserer mig meget..... så svært....

Link to comment
Share on other sites

Ved snart ikke hvad jeg er længere!! :blink:

Jeg synes efterhånden er BB er en smule latterligt, og glæder mig altid til jeg skal løfte de "rigtige" løft. Men på den anden side, vil man vel også godt fremstå lidt trimmet - hvilket man jo oxo kan blive af styrkeløft.

Men jeg har bestemt mig for, idet jeg holder min vægt meget stabil, svinger fra 69-71kg, at drikke en liter cacao hver dag, ved siden af min "normale" kost. Det må give mig et lille ekstra boost, så må vi se om det ikke kan smide nogle kilo på, ellers må jeg bare spise endnu mere. :ugone2far:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share