effektiv træning


marekat
 Share

Recommended Posts

Min erfaring er at langsomt løb for mit vedkommende har været hovedbedstanden af min træning. Det undrer mig at det ofte bliver anbefalet at også lange ture skal løbes i nærheden at AT. Det er nok de aller færeste der kan holde til det mange dage i træk. Også fordi der fra samme kilder bliver anbefalet intervaltræning. Det er min erfaring fra dengang jeg var yngre løb jeg mere end 200 km om ugen der gik meget langsomt og efter nogle år løb jeg nogle 1000 m af og til i forlængelse af den daglige træning. De 1000 m løb jeg ikke stærkere end 75 %. Jeg har faktisk aldrig trænet hårdt, men mange kilometer. Det gjorde jat jeg bevarede lysten og faktisk var mellem de bedste på 20 km. landevejsløb i havlvfjerdserne. Så derfor tror jeg at den mengen intervaltræning er stærkt overdrevet hvis man da ikke skal sætte verdensrekord. Vi er ikke ens og jeg fandt nok det træning som passede mig

Link to comment
Share on other sites

Skulle dette have været et svar i en anden tråd? Er det et spørgsmål, oplæg til debat eller andet?

Det undrer mig at det ofte bliver anbefalet at også lange ture skal løbes i nærheden at AT

Lidt svært at forholde sig til uden nogen kilder.

I sagens natur må intensiteten/hastigheden jo falde som distancen stiger.

Jeg tvivler også meget på at seriøse løbere tager alle deres turer med et tempo hvor de forsøger at sætte PR på den givne distance.

Det virker vel også ganske logisk at jo mere man har fokus på længere distancer som du havde, så mindre har man behov eller gavn af intervaltræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share