Marathon om 2 uger.


krigeren
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg skal løbe marathon i Berlin om 2 uger. Sidste søndag havde jeg en lang tur på 25 km, som gik rigtig fint. I denneher uge har jeg dog næsten ikke fået løbet, fordi jeg har følt mig træt efter det lange løb. Jeg var så ude i dag og det gik virkelig dårligt. Jeg føler jeg har mistet farten, at jeg er stor og langsom. Har tidligere i træningsforløbet følt mig klar, men ligenu synes jeg det ser ret sort ud. Jeg ser lidt dagen i dag, som en generalprøve; jeg skulle lige ud og se at formen var på plads for at have god selvtillid op til løbet.

Ligenu, synes jeg, det ser ret sort ud.

Hvad ville i gøre i min situation? Fortsætte nedtrapningen som om intet var hændt, eller tage ud og løbe igen for at blive bekræftet?

Et andet spørgsmål: hvad plejer i at gøre med nedtrapning? Hvor meget skal man løbe og ved hvilken intensitet?

Håber i kan hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Du skal endelig fortsætte nedtrapningen, og ikke give dig til at presse citronen nu. Det er træthedssymptomer, din krop udviser, og dem kan man ikke træne sig igennem. Du kommer alligevel ikke i bedre form i løbet af de næste par uger, så løb nogle stille og rolige ture, og så skal du nok blive klar.

Jeg mener godt det kan betale sig at løbe nogle enkelte ture i pænt tempo i nedtrapningsfasen, så man bevarer fornemmelsen af fart i benene.

Hvis du har fulgt et program, vil jeg anbefale dig også at følge det i nedtrapningsfasen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share