Løn som spinningsinstruktør


Vivi88
 Share

Recommended Posts

Hejsa :smile:

Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide hvad de forskellige spinninginstruktørere får i løn for en alm. times spinning? Jeg får selv 160 kr pr. time. Jeg har ingen idé om det er meget eller lidt, men da jeg som så mange andre kører for fornøjelsens skyld, har det ikke den store betydning :innocent: .

Alligevel er jeg dog nysgerrig efter at høre hvad man får andre steder. Så spyt ud alle spinninginstruktørere :bigsmile:

Geografien har vel også en betydning for lønnen eller? Jeg kører selv i en by hvor der kun er ét center som tilbyder spinning.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa :smile:

Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide hvad de forskellige spinninginstruktørere får i løn for en alm. times spinning? Jeg får selv 160 kr pr. time. Jeg har ingen idé om det er meget eller lidt, men da jeg som så mange andre kører for fornøjelsens skyld, har det ikke den store betydning :innocent: .

Alligevel er jeg dog nysgerrig efter at høre hvad man får andre steder. Så spyt ud alle spinninginstruktørere :bigsmile:

Geografien har vel også en betydning for lønnen eller? Jeg kører selv i en by hvor der kun er ét center som tilbyder spinning.

Det er for lidt!!!!.. Da jeg startede i 1995 som aerobic instruktør fik jeg 180- spin og aerobic køre med ca den samme løn..Du skal have mindst 180- "som ny grøn instruktør".. nu ved jeg jo ikke lige hvor erfaren du er..

Link to comment
Share on other sites

Det er for lidt!!!!.. Da jeg startede i 1995 som aerobic instruktør fik jeg 180- spin og aerobic køre med ca den samme løn..Du skal have mindst 180- "som ny grøn instruktør".. nu ved jeg jo ikke lige hvor erfaren du er..

Nu er det ikke kun i motionscentre, du kan få job som instruktør. Vi (mit arbejde) betaler 450 kr. pr. time for instruktører, og jeg kan til tider godt være én af dem. Så ja, 450 pr. time.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke lidt tosset at sammenligne løn på den måde.

Mon ikke altid lønnen vil afspejle sig i hvor god en instruktør man er? Hvis ikke, så burde den ihf.

Du har ret, men jeg tror desværre ikke, at det fungerer på den måde. Jeg har tit haft diskussionen med andre instruktører. Er en god instruktør, fx med en relevant uddannelse (idræt, fysioterapeut eller lignende) ikke bedre kvalificeret end en instruktør udeukkende med at par års erfaring fra et spinning- lokale ? I min verden jo (afhænger selvfølgelig af personens evne til at undervise), men i centrerne er det mere eller mindre ligegyldigt.

Der er desværre mange instruktører, der kun har den basale viden omkring dét at sætte sig på en spinning- cykel og derefter køre med hovedet under armen i en time. Spørger du dem omkring skader, forebyggelse eller programlægning, ligner de et stort spørgsmåltegn. Og spørgsmålet er vel så, om de reelt skal kunne vejlede ?

Jeg er igennem mit arbejde så heldig at kunne tilbyde en god løn til instruktørerne, hvorfor jeg dermed også (som du rent faktisk påpeger) kan vælge de bedste instruktører.

Link to comment
Share on other sites

Du har ret, men jeg tror desværre ikke, at det fungerer på den måde. Jeg har tit haft diskussionen med andre instruktører. Er en god instruktør, fx med en relevant uddannelse (idræt, fysioterapeut eller lignende) ikke bedre kvalificeret end en instruktør udeukkende med at par års erfaring fra et spinning- lokale ? I min verden jo (afhænger selvfølgelig af personens evne til at undervise), men i centrerne er det mere eller mindre ligegyldigt.

Der er desværre mange instruktører, der kun har den basale viden omkring dét at sætte sig på en spinning- cykel og derefter køre med hovedet under armen i en time. Spørger du dem omkring skader, forebyggelse eller programlægning, ligner de et stort spørgsmåltegn. Og spørgsmålet er vel så, om de reelt skal kunne vejlede ?

Jeg er igennem mit arbejde så heldig at kunne tilbyde en god løn til instruktørerne, hvorfor jeg dermed også (som du rent faktisk påpeger) kan vælge de bedste instruktører.

Jeg er helt enig i dine synspunkter. Udover evnen til at vejlede folk omkring skader og programplanlægning bør det også tælle om intruktøren rent faktisk formår at få folk til at komme tilbage igen samt evnen til at motivere. :smile:

Personligt synes jeg at 160 i timen er rigeligt hvis man er ny i gamet.

Derimod synes jeg også at 450 er en passende løn hvis man er en high-end instruktør, der formår at trække hundredvis af folk til. Et center bør vel altid se på cost/benefit forholdet ved hver enkelte instruktør. Det er kun fair når en instruktør bliver belønnet efter arbejdsindsats.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig i dine synspunkter. Udover evnen til at vejlede folk omkring skader og programplanlægning bør det også tælle om intruktøren rent faktisk formår at få folk til at komme tilbage igen samt evnen til at motivere. :smile:

Personligt synes jeg at 160 i timen er rigeligt hvis man er ny i gamet.

Derimod synes jeg også at 450 er en passende løn hvis man er en high-end instruktør, der formår at trække hundredvis af folk til. Et center bør vel altid se på cost/benefit forholdet ved hver enkelte instruktør. Det er kun fair når en instruktør bliver belønnet efter arbejdsindsats.

Jeg vil nu holde på at man ikke må gå under 180, det har været det laveste jeg endnu har hørt om... Også skal der forhandles en gang om året....... HK har kørt en retsag mod sats, hvor de tabte sagen, så alle instruktørerne får 2,5 i lønforhøjelse pr. år. pluds det sjove. :laugh:

Faktisk bør man se på om det kan være rimeligt, at der ikke har været en udvikling på start løns området siden jeg startede som instruktør i 95..

vi må ikke sælge os selv for billigt :dry:

Link to comment
Share on other sites

Andre faktorer bør også spille ind:

Stabilitet, passer du dine timer og aflyser ikke og hjælper du kolleger derhar brug for at afsætte en time?

Udvikling: Tager du på kurser og workshops så du udvikler dig løbende?

Kvalitet: er du dygtig fagligt. Kører fornuftigt strukturerede timer?

Adfærd i og uden for salen i forhold til deltagere og andre: hvis man altid tager sig tid til spørgsmål, hjælpe til og rydte op efter timen, viser det at man føler sig som en del af teamet og det skal også belønnes.

Fremmøde: skal man være varsom emd at tolke for meget ud fra. Den rigtige timetype og især det rigtige tidspunkt betyder utroligt meget for antallet af deltagere på timen. Karisma og udstråling betyder meget for antallet af deltagere, men det betyder ikke at instruktøren ellers er dygtig fagligt.

Der er helt sikkert også en masse andre ting der bør spille ind på lønniveauet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med jer alle. Nu er det bare sådan at lønnen er ens for alle i mit center, hvilket jeg synes er under alt kritik, da alle ikke engang er uddannet. Men vil I ikke også mene at en grundløn på 160 er for lidt?

Jeg har selv kørt i ca. 1½ og er uddannet hos Spinus(Bobby Croshaw)Kan naturligvis ikke selv svare på om jeg er god eller dårlig, men trækker da omkring 20-35 personer til mit hold, men den ligger også på et godt tidspunkt....

Edited by Vivi88
Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med jer alle. Nu er det bare sådan at lønnen er ens for alle i mit center, hvilket jeg synes er under alt kritik, da alle ikke engang er uddannet. Men vil I ikke også mene at en grundløn på 160 er for lidt?

Jeg har selv kørt i ca. 1½ og er uddannet hos Spinus(Bobby Croshaw)Kan naturligvis ikke selv svare på om jeg er god eller dårlig, men trækker da omkring 20-35 personer til mit hold.

Det virker lidt som om dit center udnytter deres position som "den stærke" ift jer ansatte instruktører. Det er jo nemt af affeje den enkeltes krav om mere løn med argumentet om det samme til alle, hvis der så i øvrigt også er rigeligt med gode instruktører.

Jeg har ikke ligefrem stor erfaring indenfor feltet lønforhandling, men hvis i vil have mere, så må i vel på en eller anden vis kræve mere. Jeg har i hvert fald lært at man får kun hvis man spørger, eller man får i hvert fald ikke hvis man ikke spørger. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det virker lidt som om dit center udnytter deres position som "den stærke" ift jer ansatte instruktører. Det er jo nemt af affeje den enkeltes krav om mere løn med argumentet om det samme til alle, hvis der så i øvrigt også er rigeligt med gode instruktører.

Jeg har ikke ligefrem stor erfaring indenfor feltet lønforhandling, men hvis i vil have mere, så må i vel på en eller anden vis kræve mere. Jeg har i hvert fald lært at man får kun hvis man spørger, eller man får i hvert fald ikke hvis man ikke spørger. :wink:

Nemlig.. Problemet er bare at instruktørerne står i kø for at få hold, så hvis jeg f.eks. siger " Jeg forlanger mere i løn" så er det bare goodbye og ind med en ny, og så kan det ellers gøre ligemeget hvor dygtig jeg så er. Det er lidt absurd og for mig virker det meget uprofessionelt for et center der ellers prøver at være med på noderne . Men okay, chefen har aldrig overvejet at sidde på en spinningcykel, så hvad ved han...

Edited by Vivi88
Link to comment
Share on other sites

SATS mangler altid instruktører. Er selv ansat der og bliver hver dag ringet og og spurgt om jeg kan tage vikar-timer. Har på nuværende tidspunkt 9 faste timer om ugen. Og har forhandlet mig til en timeløn på 400 kr. (de skal dække forberedelse, musik, transport, tøj, sko, osv). Har tidligere været i Hard work, Fitnessdk og flere andre steder. Har undervist i spinning (cykling) siden 1994 (sammen med Chris M. Henrik W. Lasse T.). Kommer fra en anden sportsgren og havde derfor masser af træningserfaring/viden.

Det normale er 180 kr i timen men lønnen er ALTID til forhandling specielt hvis du er dygtig og har gjort dig uundværlig.

Hygge!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share