Muskulvolumen ved pump


Martin G
 Share

Recommended Posts

Et lille spørgsmål, som vel ikke kræver den store mængde forklaring.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor meget en muskels volumen forøges med, når blodgennemstrømningen øges til den grænse man i dagligtale kalder "pump".

Har søgt lidt på pub med, men ved ikke om jeg er en klovn til at søge eller simpelthen bare er for dum til at finde noget reelt på det her.

Jeg ved, at det naturligvis afhænger af den enkelte muskel, hvor stor den er før blodgennemstrømningen øges, hvilken muskel der er tale om, hvilke muskelfibre den består af osv. osv. Men kunne godt tænke mig at læse lidt om det, så hvis nogen kender til studier eller andet, hvor emnet kan undersøges nærmere, ser jeg da meget gerne, at der bliver lagt en henvisning i denne tråd. :smile:

.. Hvis nogen vil vide det, så kommer spørgsmålet af, hvor stor en muskelvolumenforøgelse der skal til, for at nå sin "pump" størrelse, og her snakker vi ikke i kg, men bare i %. Ved det er STÆRKT individuelt, men kunne stadig godt tænke mig at læse lidt om det.

Kurser til at fatte at søge på pubmed er også velkomne i denne tråd. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share