Smerte/ømhed i underarm


6942
 Share

Recommended Posts

Hej - jeg er rimelig ny ingen for styrketræning (har trænet siden midten af juli måned) - så jeg håber i bærer over med dårlig formulering etc. :)

Men mit problem er, at jeg, når jeg træner biceps, får ondt i underarmen, fra håndled og næsten til albuen, "i forlængelse af håndkanten" - det kommer kun når jeg laver den siddende, med sådan en skrå albuestøtte, og så en stang med buk på.

Til at begynde med, var det bare lidt ømhed, men nu gør det decideret ondt, og da jeg ville træne i dag, kunne jeg simpelthen ikke udføre øvelsen, selvom jeg ikke har trænet torsdag-fredag..

Nogen ide om hvad det er, og hvordan det undgås?

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv døjet en del med det problem. Det er vist et typisk begynder/discopumper-problem :hmmm:

Det eneste der er at gøre er (som sagt ovenfor) enten at holde en pause fra al bicepstræning. Da det er en ret træls model, når man nu lige er godt i gang er en anden løsning, at skifte bicepsøvelser med lige stang og ez-stang (zigzag-stang) ud med andre øvelser - og forsøg i øvrigt IKKE at spænde mere end højest nødvendigt i underarmene når du laver øvelserne. Jeg gik selv over til, i en periode, kun at lave hammer-curls, og mine problemer forsvandt efter et par uger.

Jeg tror i øvrigt problemet opstår pga. det "udad-vrid" armene udsættes for i stang-biceps-øvelser.

Det er desuden fristende, at begynde at masere armene, men min fys frarådede dette, da det potientielt kan skade mere end det gavner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share