Elektronisk hjælper til træningen


houlind
 Share

Recommended Posts

I forbindelse med mit studie informationsvidenskab og faget design, har vi i min gruppe besluttet os for at arbejde med at udvikle en bærbar teknologi der kan hjælpe den enkelte i træningen.

I denne forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre hvad I derude siger til dette.

- Hvilke funktioner kunne denne teknologi indeholde?

- Hvilke kropsfunktioner skulle overvåges?

- Hvilke dele af træningen kunne den hjælpe med?

- Hvordan skulle denne ting udformes og transporteres rundt?

Pulsuret er et eksempel på et sådant produkt, men hvad kan man forestille sig udover dette?

Hjælp!

Link to comment
Share on other sites

Hej Rasmus.

Jeg forestiller mig en form for pda, der kan fungere som en mere "intelligent" logbog. Faktisk er der måske blot tale om at skrive et program til en eksisterende pda. Prøv at kigge på tråden "Den lille hjælper" under "Styrketræning". Der vil du kunne finde inspiration til nogle af de funktioner pda'en kan understøtte.

Hilsner fra en søsteruddannelse. :)

Morten

Link to comment
Share on other sites

Praktisk skulle "mekanikken" ikke fylde meget mere end et puls ur, eller en pakke smøger.Relevante værdier afhænger af hvad man ville bruge dem til, men jeg tror at det mest ville være i forsknings øjemed og i forbindelse med rehabilitering man kunne bruge tal/værdier.Interessant kunne dog være:Blodtryk,respirationsfrekvens,mælkesyre angivelse i arbejdende muskler og generelt,endorfin værdier osv.Jeg ved ikke om der pt findes nogen "handy" apparater der er praktiske i brug.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share