Bedste approach til at cutte 10-15 kg


Bash
 Share

Recommended Posts

Det var egentlig meningen at jeg først skulle cutte efter DM B i februar, men har besluttet mig at gøre noget ved det allerede i år. Grunden er egentlig at den vægt jeg har nu, regner jeg aldrig med at komme op på igen, og derfor vil det være dumt at investere i udstyr til den vægtklasse. Vægten siger pt. 100-101 kg, og målet er at nå 90 til februar, og fortsætte ned på en 85 stykker i løbet af sommeren, og efter sommeren fylde 90 ud igen med muskler.

Hvordan realiserer jeg det bedst? Cuttede sidste år fra 95 til 83, men det var lidt på gefühl, og det var i løbet af en for kort periode(6mdr), hvor jeg da også mistede 10% styrke.

Her er mit eget bud på en god cutte plan:

November07-februar08

Cutte fra 100-90 på 4 mdr. De første 3-4 kg er som regel væske, så det er 6-7 kg fedt. Ca. 1,5 kg / mdr. Pause omkring jul og nytår af praktiske årsager, og for at kroppen kan få et velfortjent hvil. Forventer at miste ca 5% styrke her.

Februar08-August08

Cutte fra 90 til 85. Altså 5 kg på 7 mdr, under et kg om måneden. Her forventer jeg at stige lidt i styrke. Evt en måned eller to(marts og april) hvor jeg indtager ligevægtsindtag.

August08-november08

Fylde 90 langsomt ud, max 1 kg / md for at få noget kvalitetsmasse. Efter at 90 er nået (tidligst november) vil vægten ligge og svinge fra 88-92, hvor jeg langsomt får fyldt -90 ud med kvalitetsmasse

Hvis alt går vel så vejer jeg i august næste år 85 kg, med ca. samme styrke som nu, og får i løbet af året fyldt 90 ud med en større styrke end i -100.

Er det urealistisk? Griber jeg det forkert an?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share