Træningsdagbogssoftware


jesperfj
 Share

Recommended Posts

Jeg har på nettet fundet adskillige forskellige typer free- og sharewareprogrammer til at føre træningsdagbog, men jeg må indrømme at ingen af dem har været tilfredsstillende. I stedet har jeg nu i excel og access lavet træningsdagbøger, hvorudfra det er muligt at drage de konklusioner om træningen jeg er interesseret i.

Er der nogen af jer, der er bekendt med detaljeret træningssoftware af denne type? Jeg leder efter noget med en høj detaljeringsgrad indeholdende rubrikker til information om pauser mellem sæt, sættyper (dropsæt, supersæt etc.) og andre specifikke træningsparametre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at der er mange herinde der bruger computeren til at føre træningsdagbog på, men det er nok de færreste der anvender deciderede programmer til det.

Jeg tror de fleste, inkl. mig selv, anvender Excel, hvilket også er meget udmærket til opgaven.

Men hvis du på et tidspunkt støder på et godt stykke software til at holde styr på skidtet, så må du meget gerne sende et link til mig. :)

Link to comment
Share on other sites

Allan hvordan har du sat det op i Excel? Har du mulighed for grafisk at få afbilledet træningsfremgang - evt. relateret til bestemte træningsparametre?

Nu ved jeg ikke hvor god du er til programmet og opsætning af regnearket, men jeg er selv begyndt at konstruere noget i acces, da det har bedre rapporteringsmuligheder. Jeg ved godt jeg har en lidt videnskablig tilgang til det, men der hvor en træningsdagbog bliver virkelig værdifuld er hvis jeg eks. kan spore større fremgang i en periode hvor jeg f.eks. har nedsat mine pauser mellem sættene til et bestemt antal sek. eller har inkorporeret flere forskellige øvelser el. lign. parametre, som der kan ændres på. Det er jo her en dagbog på computer adskiller sig fra papir, der blot kan konstatere hvor mange sæts, reps osv. der er taget over tid. Relationen mellem forskellige parametre kan hjælpe én til at designe et bedre program (som selvfølgelig skal periodiseres). :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share