Brazilian Fitness


Reeves
 Share

Recommended Posts

Jeg er jo i Rio - hjem for Sydamerikas musclebeach AKA Ipanema og smukke mennesker, så skulle man da også være et skarn hvis man ikke hold en træningsbog selvom der ikke er noget at råbe hurra for på den front, skulderen er stadig fucked, men min knæskade er kommet sig gennem masser af squats og fået ok muskelmasserne på skinkerne.

Jeg har selvdiagnosticeret mig til at lide af en lettere form for winging scapula hvilket fører til shoulder impingement syndrome. Min højre serratus muskel er mærkbar mindre end den venste, samtidig med min højre lavere ryg også er mindre muskuløs (uploader et billede snart) Spørgsmålet er jo så om jeg bare kan optræne min serratus så scapula kan køre korrekt eller om det i virkeligheden er et problem med thoraic nerve så serratus musklen slet ikke modtager noget signal. Hvis dette er tilfældet kan jeg forstå at der enten skal elektro terapi eller operation til.

Jeg fokuserer på at træne armbøjninger og facepulls efter inspiration på artikel fra t-nation

Bænkpres er out og rows er også, så det eneste jeg rigtig kan give mig hen til er squats.

Det bliver så til 3 ugentlige træninger

mål:

- at få en forbedret scapula funktion

- at beholde så meget muskelmasse så muligt

- at få god teknik i front og back squat og få nogle kilo på denne øvelse

- at lægge an på så mange brasilianske spandextøser som muligt og lære lidt portugisk samtidig

- at stadig få et produktivt og sjovt ophold i både Brasilien og Ecuador (fra den 19. dec.)

Hvis nogen skulle falde over denne log og have nogle gode råd eller erfaringer omkring min uheldige situation må de meget gerne skrive og bidrage til loggen (jeg er ikke så konsolideret på MOL)

Edited by Reeves
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hej!!

- og velkommen til log-verdenen.

Titlen på din log fanget - jeg er oprindelig fra Brasilien, og temmelig misundelig på dig lige nu, da vejret ikke er ligefrem lækkert herhjemme i DK. Sidst jeg var i Brasilien var sidste sommer, i 5 uger, hvoraf de 3 blev brugt på træning i Rio. (Løbeturen langs Copa kan anbefales, og man kan jo passende tage et par dips/pullups på vejen).

Men hvad laver du i Rio egentlig - er det bare en ferietur? (Udover at lægge an på alle tøserne ved poste 8 og posto 9) :wink:

Dit skulderproblem kan jeg nok ikke hjælpe meget med, men god træning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej!!

- og velkommen til log-verdenen.

Titlen på din log fanget - jeg er oprindelig fra Brasilien, og temmelig misundelig på dig lige nu, da vejret ikke er ligefrem lækkert herhjemme i DK. Sidst jeg var i Brasilien var sidste sommer, i 5 uger, hvoraf de 3 blev brugt på træning i Rio. (Løbeturen langs Copa kan anbefales, og man kan jo passende tage et par dips/pullups på vejen).

Men hvad laver du i Rio egentlig - er det bare en ferietur? (Udover at lægge an på alle tøserne ved poste 8 og posto 9) :wink:

Dit skulderproblem kan jeg nok ikke hjælpe meget med, men god træning. :smile:

Jeg prøvede så vidt muligt at holde mig fra "tøserne" ved posto 9 :laugh:

Jeg er i DK nu og ja jeg ville da allerhelst være tilbage i Rio, blev meget glad for det. Jeg var i praktik i FN i forbindelse med studiet så nustår den bare på specile desværre.

Hvor er du fra i Danmark, jeg ville jo for aslt i verden gerne kunne vedligeholde lidt portugisisk...

Link to comment
Share on other sites

- at lægge an på så mange brasilianske spandextøser som muligt og lære lidt portugisk samtidig

pics or it didn't happen

Langsomme kontrollerede scap pushups og forskellige wall slides og wipers plejer at være det som fysserne foreskriver, men hvis du ikke allerede har været hos en fys, så kom afsted... Det kan godt kræve hjælpe at lave de omtalte øvelser rigtigt...

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Tak Incog, jo jeg har skam været til fys, men hun er komplet imkompetent, følte jeg vidste mere end hende på visse punkter. Det halvanden år jeg har gået med det her har jeg læst alt hvad jeg kan komme i nærheden af, og har et ret klart billede af hvad jeg har brug for, det kan ses tydeligt på de billeder jeg uploader at jeg skal have en "full kinetic chain overhaul" dvs ikke bare har jeg brug for at træne serratus anterior op (selvom det vist nok er den der halter mest), jeg har bestemt også brug for en general holdningskorektion med fokus på at forbedre styrke og fleksibilitet i hele den posteriore kæde, det er derfor neanderthal no more programmet virker så attraktivt.

Jeg laver både scap push ups og band eller DB protaction, kan føle dem i serratus. external rotation i forskellige former føles også godt.

Skal nok smide nogle rio pics op

Edited by Reeves
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share