Køb af løbesko


AVE
 Share

Recommended Posts

Tjek.dk har lavet en "test" af forskellige butikker: http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrug...ticle415264.ece

Jeg synes tidligere Tjek.dk har lavet nogen elendige "tests", men i dette tilfælde ser det ud til at de har ramt ret godt.

(Findes der overhovedet folk der kunne finde på at købe løbesko i Stadium eller Sportigan? Er det ikke mest modebutikker?)

Link to comment
Share on other sites

Personlig har jeg kanon erfaringer med Intersport, i forhold til vejledning af løbesko.

Tror dog ikke det kommer an på navnet af butikket men personalet i denne, man kan også sagtens finde kompetente medarbejdere i Sportigan eller Stadium (kunne jeg forstille mig), men der er nok bare lidt længere mellem dem!

//Riber @ In-motion

Link to comment
Share on other sites

Tjek.dk har lavet en "test" af forskellige butikker: http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrug...ticle415264.ece

Jeg synes tidligere Tjek.dk har lavet nogen elendige "tests", men i dette tilfælde ser det ud til at de har ramt ret godt.

(Findes der overhovedet folk der kunne finde på at købe løbesko i Stadium eller Sportigan? Er det ikke mest modebutikker?)

Ikke at jeg er uening med dig i at det primært er en modetøjsforetning, men jeg tror nu at forbløffende mange der ikke træner så meget eller skal/vil igang med at løbe går ind et sådant sted og køber løbesko. Dedikerede løbeforetninger, er vist stadig noget man kun finder i de største byer.

Dermed ikke være sagt at man ikke godt kan få god vejledning i nogle af kæders butikker, det kræver vist bare man er heldig og får fat i en ekspedient som selv er erfaren løber og har forstand på det. (ok, så kan man vist lige så godt satse på at vinde i lotto)

Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg er uening med dig i at det primært er en modetøjsforetning, men jeg tror nu at forbløffende mange der ikke træner så meget eller skal/vil igang med at løbe går ind et sådant sted og køber løbesko. Dedikerede løbeforetninger, er vist stadig noget man kun finder i de største byer.

Dermed ikke være sagt at man ikke godt kan få god vejledning i nogle af kæders butikker, det kræver vist bare man er heldig og får fat i en ekspedient som selv er erfaren løber og har forstand på det. (ok, så kan man vist lige så godt satse på at vinde i lotto)

Jeg erindrer også, at da jeg boede i Jylland syntes de folk der arbejdede i Sportmaster og Intersport rent faktisk at have et vist kendskab til de ting de solgte. I København synes jeg blot de almindelige sportsbutikker i meget høj grad bærer præg af at være "form-over-funktion", der øjensynligt henter hovedparten af deres profit i "ghetto-segmentet" fremfor hos sportsudøvere.

Link to comment
Share on other sites

(Findes der overhovedet folk der kunne finde på at købe løbesko i Stadium eller Sportigan? Er det ikke mest modebutikker?)

Selvfølgelig er der det, løber man 5km tre gange om ugen har man jo ikke brug for løbetest og sko til 1500kr. At sende alle på løbebånd i specialbutik osv. er overkill. Der skal nok være mange der er uenige, men det er så ofte dem man ser træne med vægte iført løbesko eller klipklapper...

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er der det, løber man 5km tre gange om ugen har man jo ikke brug for løbetest og sko til 1500kr. At sende alle på løbebånd i specialbutik osv. er overkill. Der skal nok være mange der er uenige, men det er så ofte dem man ser træne med vægte iført løbesko eller klipklapper...

Hvis de elendige "løbesko" man har købt i Bilka (hermed ikke sagt man ikke kan få gode løbesko i Bilka) medfører skade og udelukkelse fra de 3 ugentlige løbeture, tror jeg de fleste ville ønske de i første omgang havde købt et par ordentlige sko - som IKKE behøver koste mere end 700-900kr (løbetest er gratis).

PS: De der er uenige i dit indlæg kan ofte opleves styrketræne i løbesko eller klipklappere ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis de elendige "løbesko" man har købt i Bilka (hermed ikke sagt man ikke kan få gode løbesko i Bilka) medfører skade og udelukkelse fra de 3 ugentlige løbeture, tror jeg de fleste ville ønske de i første omgang havde købt et par ordentlige sko - som IKKE behøver koste mere end 700-900kr (løbetest er gratis).

PS: De der er uenige i dit indlæg kan ofte opleves styrketræne i løbesko eller klipklappere ? :blink:

Hvis man bliver skadet af en moderat mængde løb er det næppe skoene der er skylden efter min mening. Min sidste kommentar er møntet på at mange råber op om løbetests osv. (intet er gratis btw), men stadig ser man de samme mennesker træne styrketræning i højst uegnet fodtøj, det er naturligvis ikke alle. Jeg har diskuteret det her med folk mange gange før, så jeg gider ikke igen, men imo er det slet ikke nødvendigt med løbesko til små tusind kr. for at løbe lidt engang imellem.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man bliver skadet af en moderat mængde løb er det næppe skoene der er skylden efter min mening.

Jeg kan så indformere dig om at jeg ikke kunne løbe mere end 1-2 kilometer før jeg fik forfærdenlig ondt under foden. Derfor brugte jeg mine løbesko 3-4 gange før jeg stoppede. Så væddede jeg med en ven om at jeg kunne løbe 25 kilometer på under 3 timer som en del af en stafet bornholm rundt. Dertil skulle jeg have nogle ordenlige sko, og fik kyndig vejledning af en mand i en sportsmaster på bornholm.

Løb i skoen første gang 1 minut inden jeg skulle løbe de 25 kilometer. Der jeg var færdig var jeg fuldstændig smadret, men mine fødder havde det bedre end nogensinde.

Gode sko og rigtig vejledning = et must for folk der løber.

(med forbehold for at nogle for ondt i røven, hvad er chancerne for at man dagen før løbet, på bornholm, i en sportsmaster på bornholm, får den perfekte sko?)

Link to comment
Share on other sites

:devil:

Altid køb løbesko der passer til dig.... Man kan være heldig at få nogel billige der passer... Men få nu lave en løbe test og finde ud hvilken løbetype man er.............!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis man kun løber 5km om ugen, er man ikke løber, Kroppen har brug for minste 2gange om ugen for at kunne holde til det..

Mvh Brian. :devil:

Link to comment
Share on other sites

:devil:

Altid køb løbesko der passer til dig.... Man kan være heldig at få nogel billige der passer... Men få nu lave en løbe test og finde ud hvilken løbetype man er.............!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis man kun løber 5km om ugen, er man ikke løber, Kroppen har brug for minste 2gange om ugen for at kunne holde til det..

Mvh Brian. :devil:

Så hvis man løber 5km to gange om ugen er man løber? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share