Hey People! Nogen der har gode erfaringer med rygtræning?


Emil14
 Share

Recommended Posts

NOgen af øvelserne som du træner går også igen i mit program, jeg kan bare ikk få row's til at køre :dry:

Beskriv hvorfor rows ikke kører, eller upload evt. noget videomateriale så du kan få noget feedback. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har ikk noget video materiale lige PT....

Når jeg fx. kører dumbbell rows, gør det ondt i mavemusklerne når jeg presser mig selv en del...

Desuden har jeg svært ved, hvor langt ned man skal sænke håndvægten samt hvor er arm skalvære?

- ud fra benet eller foran?

Link to comment
Share on other sites

Har ikk noget video materiale lige PT....

Når jeg fx. kører dumbbell rows, gør det ondt i mavemusklerne når jeg presser mig selv en del...

Desuden har jeg svært ved, hvor langt ned man skal sænke håndvægten samt hvor er arm skalvære?

- ud fra benet eller foran?

Kig på internettet vedr. videoer for hvordan man laver et godt row.

Og det er kun godt, det også går i mavemusklerne. De stabiliserer og bliver samtidig trænet også. Det ville rent faktisk være et problem hvis det ikke var sådan. :)

Link to comment
Share on other sites

der er en øvelse du ikke må springe over og det er dødløft.

Hvorfor ikke? Det er muligt at skabe en stærk ryg uden dødløft og det er også muligt at mestre sin sportsgren uden.

Link to comment
Share on other sites

I stedet for at vi fyrer random ryg-øvelser af så skriv da hvordan dit program ser ud - både rygdelen og resten. Skriv hvilke øvelser, sæt/reps du kører, hvor ofte, og hvad du føler ikke er godt nok.

Hvis du bare vil have inspiration til øvelser kan du kigge i næsten et hvilket som helst øvelsesbibliotek.

Link to comment
Share on other sites

Hey alle tak for svarene, og som du kan se i nedenstående program træner jeg dødløft i mit program.

alder: 17

Højde: 1.80

Vægt: 67

Kører 2-split program, og synes umiddelbart det fungerer fint især dag 1.

Har dog lidt problemer på dag 2, blandt andet kan jeg ikke rigtig få Squat til at fungere, da jeg få ondt i nakken, ved godt at stangen skal ligge langt nede(altså ikke tæt på nakken), men hvor?

Og så er der selfølgelig problemet med mine row's.

Dag 1:

Bryst:

Bench Press 3x10

Dumbbell Bench Press 3x10

Triceps:

DB Kickbacks3x10

Cable Pushdown 3x10

Skuldre:

Shoulder Press3x10

Dumbbell Front Raise3x10

Mave:

Mavebøjninger(med vægt)3x15

Dag 2:

Ryg/ben:

Squat4x10

BOR3x10

Deadlift(kun en gang om ugen)4x10

Leg curl3x10

Pull down3x10

Seated Leg Press 3x10

Biceps:

Cable Curl3x10

Dumbbell Incline Curl3x10

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share