Uddannelse


Liselotte
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er ny her, men meldte mig til, da jeg havde læst en masse af jeres indlæg og synes I er yderst velindformerede og kloge mennesker :-)

Jeg er ved at undersøge mulighederne der er for at tage en uddannelse til fitnessinstruktør og personlig træner inden jeg skal ind og læse til fysioterapeut til næste år.

Jeg træner selv meget og har altid gjort det og går meget op i det. Derfor vil jeg også gerne kombinere sådan en uddannelse med relevant fysioterapi, når jeg engang bliver uddannet.

Jeg har hørt godt om Proacademy, men der er så mange steder og brådne kar i mængden, at det er svært at få et overblik. Derfor ville jeg hører om der er nogen som har taget disse uddannelser og som kunne anbefale mig et godt sted?

Nu har jeg jo også læst om den nye fitnessinstruktør uddannelse, men da det ikke er mit primære mål kun at arbejde som træner, synes jeg det er lang tid at bruge på det, og så foretrækker jeg fysioterapeutuddannelsen.

Mon det bliver et problem at have en uddannelse fra et andet sted, når denne uddannelse kommer, i forhold til anerkendelse af de forskellige uddannelser?

Håber der en nogen som vil sende mig et lille svar :-)

Med ønske om en god weekend til alle

Hilsen Liselotte

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg er ny her, men meldte mig til, da jeg havde læst en masse af jeres indlæg og synes I er yderst velindformerede og kloge mennesker :-)

Jeg er ved at undersøge mulighederne der er for at tage en uddannelse til fitnessinstruktør og personlig træner inden jeg skal ind og læse til fysioterapeut til næste år.

Jeg træner selv meget og har altid gjort det og går meget op i det. Derfor vil jeg også gerne kombinere sådan en uddannelse med relevant fysioterapi, når jeg engang bliver uddannet.

Jeg har hørt godt om Proacademy, men der er så mange steder og brådne kar i mængden, at det er svært at få et overblik. Derfor ville jeg hører om der er nogen som har taget disse uddannelser og som kunne anbefale mig et godt sted?

Nu har jeg jo også læst om den nye fitnessinstruktør uddannelse, men da det ikke er mit primære mål kun at arbejde som træner, synes jeg det er lang tid at bruge på det, og så foretrækker jeg fysioterapeutuddannelsen.

Mon det bliver et problem at have en uddannelse fra et andet sted, når denne uddannelse kommer, i forhold til anerkendelse af de forskellige uddannelser?

Håber der en nogen som vil sende mig et lille svar :-)

Med ønske om en god weekend til alle

Hilsen Liselotte

Hvor i landet befinder du dig?

Link to comment
Share on other sites

Hej Liselotte!

Der er flere uddannelser inde for fitness/personlig træner i de fleste fitnesskæder. Men én jeg ved, som giver ekstra bonus til fys uddannelsen, er diplomtræner uddannelsen på Aalborg Sportshøjskole. Der er en fitness linie hvor man læser både personligtræner samt holdinstruktør hvor du lærer at undervise i ALLE hold.

Jeg har selv taget den, og kan kun sige positivt for den. Den tager ét år, men man har rigeligt mulighed for at arbejde ved siden af. Mega fed uddannelse og bagefter er du super udstyret til fys. uddannelsen.

Du kan læse mere om den på www.sportshojskolen.dk

/Densk

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg er ny her, men meldte mig til, da jeg havde læst en masse af jeres indlæg og synes I er yderst velindformerede og kloge mennesker :-)

Jeg er ved at undersøge mulighederne der er for at tage en uddannelse til fitnessinstruktør og personlig træner inden jeg skal ind og læse til fysioterapeut til næste år.

Jeg træner selv meget og har altid gjort det og går meget op i det. Derfor vil jeg også gerne kombinere sådan en uddannelse med relevant fysioterapi, når jeg engang bliver uddannet.

Jeg har hørt godt om Proacademy, men der er så mange steder og brådne kar i mængden, at det er svært at få et overblik. Derfor ville jeg hører om der er nogen som har taget disse uddannelser og som kunne anbefale mig et godt sted?

Nu har jeg jo også læst om den nye fitnessinstruktør uddannelse, men da det ikke er mit primære mål kun at arbejde som træner, synes jeg det er lang tid at bruge på det, og så foretrækker jeg fysioterapeutuddannelsen.

Mon det bliver et problem at have en uddannelse fra et andet sted, når denne uddannelse kommer, i forhold til anerkendelse af de forskellige uddannelser?

Håber der en nogen som vil sende mig et lille svar :-)

Med ønske om en god weekend til alle

Hilsen Liselotte

Som fysioterapeut kommer du til at arbejde med patienter der er rimelig langt fra fitness verden. Du vil møde neurologiske, ortorpæd kirrugiske, gamle mennesker og set over en bred kam vil den behandling/træning du beskæftiger dig med være meget anderledes end den måde man træner raske mennesker i et fitness center.

Der findes selvfølgelig fysser der arbejde med motion på recept, er ansat som sportsfys i evt håndboldklubber men de er nu engang et fåtal. Hvis det er fysioterapeut du vil være, så ser jeg ingen grund til at du evt tager en fitness udd.

Anatomi, fysiologi mm er på et langt højere niveau på fys udd, så vil du efter at være blevet fys også arbejde inden for evt fitness. Så kan du tage en efterudd som idræts fysioterapeut, den vil ruste dig langt bedre end en evt fitness udd kan gøre.

Du tænker måske på om du vil have nemmere ved at gennemføre fys udd, hvis du tager en fitness udd. Jeg synes ikke du skal spilde dine penge på det, fys udd bliver under alle omstændigheder meget anderledes ogdu kommer hurtigt op på et højere niveau end det du ville lære på en evt fitness udd.

Som du sikkert kan se på ovenstående er jeg ikke så meget for de respektive fitness udd, jeg synes de er rene pengemaskiner og undervisningen er for kort og på et for lavt niveau.

Men held og lykke med hvad du nu end beslutter dig for.

Link to comment
Share on other sites

Proacademy har jeg også selv hørt skulle være godt. Du vil gerne finde en der har så mange timer som muligt hvis det er det du vælger, og gøre dig klar til at få smidt tons af information i hoved på en gang. Især ved PT udd og det kan være hårdt at få så meget ind på en gang.

Du skal nok udforske en del selv omkring øvelser ud over basis og kig lidt omkring vægttab og bergning af dette før og efter din udd. Har selv prøvet PT hos fitnessdk og det er en ren smartass penge maskine fra deres side.

Træning er lidt af en jungle og man høre en masse fra de "kloge" og du skal prøve at finde hoved og hale i det

Good luck.

Link to comment
Share on other sites

Hej Liselotte

Er selv igang med en PT udd. Denne sker i forbindelse med DGI og et lokalt motionscenter, og om DGI kan der siges meget, men det relevante ligger i de undervisere vi har.

Kursuslederen er Nikolai Lehmann der er af en folkene bag PROacademy, desuden er fysioterapeut Pernille Springer også tilknytte kurset. Om der kan der kun siges de lader til at være kompetente til deres arbejde, ligesåvel regner jeg med at resten af flokken fra PROecademy er gode til det de laver.

Men hvis tiden er til det, har jeg hørt at idrætshøjskolerne skulle være en kanon indgangsvinkel til videre læsning inde for faget. ¨'

//Riber @ In-motion

Link to comment
Share on other sites

Viden skader aldrig, men når du starter på fys studiet (regner med at du er optaget da dette er temmeligt svært) starter i med 100 kmt og hvis du har lidt baggrundsviden, kan det måske hjælpe dig de første uger, men tag ikk fejl af at niveauet på studiet meget hurtigt overstiger alt du selv kan købe dig til på det private marked.

Mit råd, spar dine penge og sæt dig istedet evt. lidt i fysiologi og anatomi inden du starter, for det går stærkt fra starten..

Morten Støve, Fysioterapeut

Link to comment
Share on other sites

Viden skader aldrig, men når du starter på fys studiet (regner med at du er optaget da dette er temmeligt svært) starter i med 100 kmt og hvis du har lidt baggrundsviden, kan det måske hjælpe dig de første uger, men tag ikk fejl af at niveauet på studiet meget hurtigt overstiger alt du selv kan købe dig til på det private marked.

Mit råd, spar dine penge og sæt dig istedet evt. lidt i fysiologi og anatomi inden du starter, for det går stærkt fra starten..

Morten Støve, Fysioterapeut

Ja, det er godt nok svært :innocent: : http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_i...ioterapeut#w100

Adgangskvotienter 2007 (opgivet efter 7-trins-skalaen)

Kvote 1 Standby

CVU Øresund

7,7

7,1

CVU København og Nordsjælland

7,5

7,1

CVU Syd

6,6

6,0

CVU Lillebælt

6,8

6,4

CVU Vest

6,2

5,3

CVU Vita

6,2

5,5

Jysk CVU

8,0

7,7

Sundheds CVU Aalborg

7,1

6,6

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg er ny her, men meldte mig til, da jeg havde læst en masse af jeres indlæg og synes I er yderst velindformerede og kloge mennesker :-)

Jeg er ved at undersøge mulighederne der er for at tage en uddannelse til fitnessinstruktør og personlig træner inden jeg skal ind og læse til fysioterapeut til næste år.

Jeg træner selv meget og har altid gjort det og går meget op i det. Derfor vil jeg også gerne kombinere sådan en uddannelse med relevant fysioterapi, når jeg engang bliver uddannet.

Jeg har hørt godt om Proacademy, men der er så mange steder og brådne kar i mængden, at det er svært at få et overblik. Derfor ville jeg hører om der er nogen som har taget disse uddannelser og som kunne anbefale mig et godt sted?

Nu har jeg jo også læst om den nye fitnessinstruktør uddannelse, men da det ikke er mit primære mål kun at arbejde som træner, synes jeg det er lang tid at bruge på det, og så foretrækker jeg fysioterapeutuddannelsen.

Mon det bliver et problem at have en uddannelse fra et andet sted, når denne uddannelse kommer, i forhold til anerkendelse af de forskellige uddannelser?

Håber der en nogen som vil sende mig et lille svar :-)

Med ønske om en god weekend til alle

Hilsen Liselotte

Kan kun tale rosende om PROacademy.

Har selv taget en fitnessinstruktør gennem DGI hvor det er PROacademy der kører kurset.

Ikke at jeg tror det vil hjælpe dig med PT - men kurset er godt (Lidt for lidt omkring kredsløbstræning måske)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share