kritik af hst..


clemme1
 Share

Recommended Posts

Hey har fundet et hst program, har trænet i ca. 9 månederhvor jeg har trænet hele kropen

dag1 bryst tricps

dag2 ryg bicps

dag3 skulder ben . (har dog ikke været så flittig til at træne ben:( )

Er 21 år vejer 83 og er 1.92m. Da jeg startede, var jeg det man kalder spinkel af bygning,er dog vokset lidt. Følger at jeg er klar til at prøve et hst program.

Ville meget gerne høre fra nogle af jer der ved noget om program

Er det godt sammensat

og i hvilken rækkefølge skal jeg lave øvelserne i ( alle øvelserne skal træne hver gang, 3 gange om ugen af 2 sæt i 8 uger stiger ca 10kg per uge

hvor mange reps skal jeg falde hvis jeg starter på 15 i første uge

Squat

Stiff-legged dødløft

Bænkpres

Incline dumbell presses

Bent over barbell rows

Pulldowns

Dumbell side laterals

Dumbell rear laterals

Fransk pres

Incline dumbell curls

Standing calf-raises

Crunches

Håber der en en eller to der har tid til at besvare mine spørgsmål

Link to comment
Share on other sites

Excentrisk er det modsatte af koncentrisk.

Excentrisk er når musklen laver et "bremse" arbejde, fx. når man sænker stangen ned på brystet i bænkpres, hvor den koncentriske fase så er når du presser stangen op..

Excentrisk er samtidig også når musklen forlænger sig, og koncentrisk er så selvfølgelig når musklen forkortes.

DU skal altså i den excentriske fase have en spotter, da du skal have et specielt fokus på den excentriske fase og ikke den koncentriske, som man er vand til.

Der fik jeg ihf skrevet excentriske og koncentriske et hav af gange, jeg håber du kan bruge min forklaring til noget.

Held og lykke med din træning!

Link to comment
Share on other sites

Dine øvelser ser ok ud, måske ville jeg droppe incline press, da den ikke er så forskellig fra alm bænk.. men se hvor meget du kan holde til. Prøv at kigge lidt rundt, der er 100 tidligere tråde om samme emne. Dengang jeg trænede HST, så kørte jeg fra 15-5 reps efterfulgt af 1-2 uger med negativer. Det virkede udemærket. Mht. rækkefølgen, så ser det ok fornuftigt ud, men det kan være du skal adskille squat og dødløft, da det kan være ret hårdt at køre dem lige efter hinanden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share