Hvad betyder HS Plateloaded?


N Gadegaard
 Share

Recommended Posts

Ja, spørgsmålet siger vel sig selv.

Har fundet et program med øvelserne HS Plateloaded Decline Press og HS Plateloaded Preacher Curl, men ved ikk hvad HS eller Plateloaded betyder?

Og nu vi er i gang, hvad er Machine RDL så for en øvelse?

På forhånd tak.

HS Står for 'Hammerstrength' som er et mærke indenfor træningsmaskiner. Plateloaded betyder at du skal justere vægten ved at putte skiver på (modsat de maskiner der hvor man justerer ved at putte en pin ind mellem nogle blokke).

Decline press er en presseøvelse hvor du ligger med hovedet ned af på en skrå bænk og presser noget lodret op i luften.

Preacher curl er en biceps øvelse hvor du har en støtte under triceps og så bøjer / strækker du bare armen.

RDL = Romanian deadlift, det er en baglårsøvelse.

Link to comment
Share on other sites

Så må du være den rigtige at spørge, hvorfor du kører i maskiner frem for med frie vægte?

Fordi det er nemt og bekvemt. Det er Destroying The Fat du har fat i, såvidt jeg kan regne ud. Formålet med høj rep dagene at opbygge laktat i musklerne, der opnår man ligeså godt i maskiner som med frie vægte. :wink: I det hele taget ser jeg ingen grund til at sky maskiner i sin træning og især Hammerstrength laver rigtigt gode træningsmaskiner.

Link to comment
Share on other sites

Lille bibemærkning kan det nævnes at Technogyms nye platoloaded serie faktisk sparker alvorlig numse.

Grebene er rigtigt fint udformet, sæderne er med et særligt nyt materiale så støtten til ryggen er fænomenal og de er bare godt designet.

Umuddelbart syntes jeg de er bedre end HS, men jeg fik kun trænet kort i dem da vi testede deres udstyr i Italien. Der var jo så meget, man skulle nå at prøve og se på kort tid.

http://www.technogym.com/gb/viewdoc.asp?co_id=650

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share