Fedtprocent stigning


_Shiver
 Share

Recommended Posts

Okay, jeg har trænet i 2 måneder nu, og jeg spiser godt med mad der indeholder forholdsvis mange proteiner og kalorier.

På de 2 måneder er jeg steget fra 64kg, til 71kg morgenvægt.

Min fedtprocent er også gået fra 6,4 til 8,4%. Det anser jeg ikke som værende godt, da jeg jo gerne vil være markeret? Eller er jeg på rette vej alligevel?

Og hvorfor er det at man skal have så fandens meget mad når man dyrker seriøs styrketræning?

Håber i kan hjælpe :)

Link to comment
Share on other sites

Jamen hvad så med det løse hud jeg har nederst på maven? Kan jo ikke få markerede mavemuskler :)

Eller kan jeg?

Nederst på maven er egentlig det eneste sted jeg har lidt fedt.

Jeg nægter at tro på at du har løs hud :bigsmile:

Og selvfølgelig kan du få markerede mavemuskler! Du skal ikke tænke så meget over din fedtprocent!

Træn, kig dig i spejlet, spis, gentag... Og skid hul i procenter osv!

Link to comment
Share on other sites

Den er god nok. Jeg tager på, på maven. Ikke så godt.

Hvad gør jeg?

Læser Mads Thøgersøs post så mange gange, at du forstår, hvad han skriver.

Hvordan har du målt din fedtprocent?

Du kan ikke punktforbrænde! Så enten skræller du din fedtprocent ned, til du kan se dine mavemuskler, eller også gør du, som du er blevet foreslået; træn og spis og acceptér, at du tager lidt fedt på. Når du så rammer eksempelvis 80 kg, gerne mere, kan du overveje at cutte ned, så musklerne fremstår tydeligt.

Og så vil jeg spamme lidt:

Kan vi ikke lave en sticky med lidt svar på disse basale spørgsmål?

Link to comment
Share on other sites

Og så vil jeg spamme lidt:

Kan vi ikke lave en sticky med lidt svar på disse basale spørgsmål?

Kom frisk. Du kan f.eks. starte en tråd hvor man poster de alm. spørgsmål vi ofte ser og udfærdige et passende svar som folk så kommentere og retter lidt til. Med lidt helt bliver det ikke total uoverskueligt og vi kan filtrere de færdige FAQ's ud i en ny tråd. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jamen hvad så med det løse hud jeg har nederst på maven? Kan jo ikke få markerede mavemuskler :)

Eller kan jeg?

Nederst på maven er egentlig det eneste sted jeg har lidt fedt.

hvis det eneste sted du har fedt på maven er nederst, har du allerede en markeret mave, hvis det ikke er tilfældet, er det fordi dine mavemuskler ikke er store nok :smile:

Og selvfølgelig kan du få markerede mavemuskler! Du skal ikke tænke så meget over din fedtprocent!

Træn, kig dig i spejlet, spis, gentag... Og skid hul i procenter osv!

Link to comment
Share on other sites

Om man har 4/6/8 pack er det gen bestemt, man kan ikke træne sig til flere "pack's"

3 ting kan ændres

1 Få storre mave muskler.

2 Ændre din fedt % via ændring i din kost.

3 Og ikke mindst skub din forbrænding op med lidt kondi træning.

evt lav nogle rev crunches og ramme den nedeste del af maven noget mere.

Jeg nægter at tro på at du har løs hud :bigsmile:

Og selvfølgelig kan du få markerede mavemuskler! Du skal ikke tænke så meget over din fedtprocent!

Træn, kig dig i spejlet, spis, gentag... Og skid hul i procenter osv!

Hvorfor i al verden skide på fedt % da det er en vigtig faktor for at se abs?

Der til skal der siges: ja en go grund form skal være på plads før man tænker på fedt %

Link to comment
Share on other sites

evt lav nogle rev crunches og ramme den nedeste del af maven noget mere.

Den har da vist været oppe og vende herinde et par gange før. Det kan ikke lade sig gøre at træne den nederste del af maven kun. Ej heller den øverste kun, hvis man måtte ønske det. Mavemusklen er en lang muskel opdelt af sene-spejle (det er disse der giver den eftertragtede six-pac).

Edited by GentleGigant
Link to comment
Share on other sites

Den har da vist været oppe og vende herinde et par gange før. Det kan ikke lade sig gøre at træne den nederste del af maven kun. Ej heller den øverste kun, hvis man måtte ønske det. Mavemusklen er en lang muskel opdelt af sene-spejle (det er disse der giver den eftertragtede six-pac).

Du misforstår det jeg skrev. Jeg sagde mere, ikke kun! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du misforstår det jeg skrev. Jeg sagde mere, ikke kun! :wink:

Du kan heller ikke ramme den nederste del af maven mere end den øverste. Det er én stor muskel. :bigsmile: Du kan heller ikke ramme den nederste del af Biceps brachii blot ved hjælp af en anden øvelse jo, den trækker sig sammen på hele musklen på samme tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share