Føler mig overvægtig


o0kag0o
 Share

Recommended Posts

Hej , jeg er en pige på 13 år.

jeg er 165-170 cm høj og vejer 55 kilo :blush:

Er det unormalt, og burde jeg overveje vægttab.

det er især mine hofter og lige under og over navlen jeg har "deller".

Måske nogle bud på hvad jeg kan gøre, ud over det med kosten, måske motion/ øvelser.

jeg håber virkelig nogle vil svare for jeg er frustreret :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nej, du vejer ikke for meget og bør ikke overveje et vægttab. Alt efter din højde, vil dit BMI ligge mellem 19,03-20,20. Det vil sige en helt normal vægt. Hvis du tabte dig bare 5 kg, så vil dit BMI være 17,3, hvilket er betegnet som undervægt. Så du kan være ganske tilfreds med din vægt.

Link to comment
Share on other sites

Det "normale" gennemsnitlige BMI er 18, så der ligger du lidt højere, men din højde er også lidt højere end "normalen", hvilket betyder at din højde og vægt svarer til hinanden. Om du skal tabe dig er svært at sige over et forum, men det lyder ikke til det - nærmere at du øger din fysiske aktivitet, så de samme kilo kommer til at sidde bedre.

Link to comment
Share on other sites

Nu er du ikke så gammel så noget at det kan forsvinde med tiden. Men rigtig kost og ernæring samt motion/vægttræning kan omrokere MEGET på ens krop. Det er jo ikke vægten men spejlet der er det altafgørende (med mindre du skal klasses til en bestemt sportsgren selvføgelig).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share