Diæt - fup eller hva??


rubberduck
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige fået stukket en diæt i hånden og det står den er fra Rigshospitalet, så man skulle jo men at det er nogle proffer der har lavet den, men det ser dybt godnat ud!

Den ser sådan ud:

Det er en 3 dagges diæt

DAG 1:

morgen: Sort kaffe, te eller vand (samme hver dag) + ½ grapefrugt + 1 stk. ristet franskbrød + 2 tsk. jordnøddesmør (peanut butter)

middag:sort kaffe, te eller vand (samme hver dag) + 1 hårdkogt æg + 1 stk. ristet franskbrød + ½ banan

aften: Sort kaffe, te eller vand (samme hver dag) + 1 hårdkogt æg + 1 stk. ristet brød

DAG 2:

morgen: Sort kaffe, te eller vand + ½ kop tun + 1 stk. ristet franskbrød

middag: sort kaffe, te eller vand + 1 kop hytteost + 5 stk. saltede kiks

aften: 1 stk. cheddar ost + 5 stk. saltede kiks + 1 lille æble

DAG 3:

morgen: Sort kaffe, te eller vand + 2 skiver kød (85 g) lige meget hvilken slags´+ 1 kop grønne bønner + 1 kop rødbeder + 1 lille æble + 1 kop vanillieis

middag: Sort kaffe, te eller vand + 2 hot dogs + 1 kop broccoli + ½ kop gulerødder + ½ banan + ½ kop vanillieis

aften: 1 kop tun + 1 kop rødbeder + 1 kop blomkål + ½ honningmelon + ½ kop vanillieis

Der står så at der ikke må varieres fordi det er en kemisk forbindelse.

Man må absolut heller ikke spise nogen mellemmåltider! (det lyder jo helt forkert), men man må godt drikke diætsodavand!!!

Man skal følge diæten i 3 dage og så spise normalt i 4 men ikke for meget. Så vil man ifølge rigshospitalet tabe 5 kilo i de 3 dage. Og så starter man ellers forfra, og så slutter de at med at sige:

"Der kan tabes op til 20 kg. på en måned. Det er en sikker diæt" (ja goddaw mand økseskaft!)

Det her lyder jo fuldstændig forkert, og egentlig ville jeg bare høre jeres mening om den?

Jeg overvejer overhovedet ikke selv at gå på denne diæt, men er der en anden der prøver den ville det være sjovt at høre hvordan den er?

Den er jo trods alt udarbejdet af Rigshospitalet!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i behandling hos diætisterne på Rigshospitalet, det er ikke deres diæt, så er der i hvertfald til en meget speciel situation. Den diæt jeg er på, er som en hver fornuftig diæt, (almen god kostvane, hvis nogen skulle være i tvivl) opbygget omkring 6 daglige måltider, 3 hovedmåltoder og 3 mindre mellemmåltider.

Der er mange derude der forsøger at låne lidt legalitet..

(Redigeret af Arne ved 9:50 pm på Aug. 16, 2001)

(Redigeret af Arne ved 9:51 pm på Aug. 16, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er utroligt at de kan blive ved med at dukke op. Disse såkaldte Rigshospitalsdiæter er grebet ud af luften. Men det lyder jo fint når det hedder Rigshospitalsdiæt... Trust us were the experts

Jeg har selv set mindst 3-4 varianter. Alle med samme begrundelse om at sammensætningen er så speciel, at man skal kunne forbrænde mere energi end man indtager!!!

Det er selvfølgelig korrekt at koffein (fra kaffe og the) og mange krydderier kan øge stofskiftet, men negativt energiindtag, den er for tyk.

Disse diæter er flere gange blevet afvist i ex Helse, men det er hurtigt glemt. Det vil jo være så dejligt hvis det er rigtigt. Derfor køber folk jo også: slanketyggegummi, slankesåler, slankepiller, slankepulver, elstimulatorer og alt det andet crap.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share