man kan nøjes med 1time motion om ugen


apprenti
 Share

Recommended Posts

Undersøgelsens modtages med interesse i Det Nationale Råd for Folkesundhed, der kalder dens konklusioner "skelsættende". Formand for rådet Bente Klarlund Pedersen, mener især, at det er godt nyt for travle danskere, der ikke har tid til at afsætte 30 minutter til motion hver dag.

Det er med andre ord skelsættende at hård motion er mere effektiv end let motion? Det er skelsættende at en hård løbetur er mere effektiv end en gåtur? OMG!

Og ekstra fedt at overskriften er: Godt nyt til de dovne... Det er åbenbart nemmere for de dovne at give den gas i 3x20 minutter om ugen end at gå en tur en halv time hver dag :rudolph::blink:

edit: Mindre snaps til journalister på Ritzau og formænd for diverse foreninger foreslås herfra som genvej til bedre artikler og mere fornuftige udtalelser...

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

det problematiske ved dette er efter min mening at hvad er definitionen af hård cardio? for os der er vant til at dyrke idræt har vi selv en god fornemmelse, men har utrænede personer, som vel er målgruppen, det? efter min mening - næppe... derudover kan der komme overbelastningsskader, men en utrænet 150kgs person giver den fuld gas på et løbebånd i en time...

Link to comment
Share on other sites

det problematiske ved dette er efter min mening at hvad er definitionen af hård cardio? for os der er vant til at dyrke idræt har vi selv en god fornemmelse, men har utrænede personer, som vel er målgruppen, det? efter min mening - næppe... derudover kan der komme overbelastningsskader, men en utrænet 150kgs person giver den fuld gas på et løbebånd i en time...

Hård træning må vel sættes efter hvor højt pulsen kommer op, og hos den utrænnede vil pulsen jo komme enormt højt op efter ingen tid, hvor hvis man dyrker lidt mere motion skal der skisme noget til for at ramme ens maxpuls.. :)

Det med 150kgs person og løbebånd i en times tid, du tager bare mobilos med til første gang vi skal forbi fitnessdk efter juleferien, uha, det bliver så FRÆKT

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share