vægttab "tæt" på normalvægt


Desdemonia
 Share

Recommended Posts

Jeg har hørt flere veninder klage over, at det er svært for dem at tabe sig, når de kun mangler nogle få kg(2-5) for at opnå en passende vægt, og flere steder på nettet har jeg også set folk klage over det. For manges vedkommende ser det ud til at gå stærkest, når der er flere kg at smidde af? Selv har jeg ikke oplevet problemet, selv om jeg er gået fra 94 til 67 kg.

Hvad siger I, er der hold i deres påstande, ER det sværere at tabe sig, når man når så langt ned?

Mit personlige bud er, at folk glemmer at det daglige energibehov sænkes, når man har tabt sig (selvfølgelig under forudsætning af at aktivitetsniveauet er uændret). Fx. påstår netdoktor at jeg har brug for næsten 700 kcal mindre nu, hvor jeg vejer 67, i forhold til da jeg vejede 94.

Desdemonia

Link to comment
Share on other sites

du har jo selv fundet svaret :)

Ens energiforbrug falder med vægten og hvis ens "diæt" er den samme gennem hele vægttabsperioden, vil forskellen mellem disse to værdier indskrænkes, hvorved ens vægttabshastighed daler :)

Men mon dog ikke, at der også er andre faktorer på spil?

Fx. kunne man forestille sig, at ens motivation også falder med tiden og dermed holder man måske ikke helt ens diæt eller motionsniveau.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share