Mavebrok?


Watts
 Share

Recommended Posts

Efter 5 sæt tunge squat skulle jeg lave bent over row og ved første sæt kunne jeg mærke det gjorde ondt under nederste venstre ribben. Ved første rep i 2. sæt kunne jeg mærke 'noget' forstrække sig (mærkelig glidende fornemmelse) efterfulgt af smerte.

Jeg er praktisk talt pacificeret i træningsøjemed. Kan intet lave, da man bruger maven som stabilisator i alt (også bicep curl!). Jeg kan mærke smerten når jeg går almindeligt eller eks. skal række armen frem foran mig i siddende eller stående position.

Har jeg fået et tilfælde af brok? - hvad skal jeg gøre?

link til beskrivelse og billede i min log

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Du skal huske at dette forum er et forum som handler om bl.a. fitness og motion. Det er ikke et lægeforum.

Hvorfor siger jeg nu det?

Fordi du skal besøge din egen læge og få en snak med ham/hende.

hvis det drejer sig om en mavebrok, så et det rimelig alvorlig og der skal sikkert gøres noget, hvis du f.eks. bare har fået en mindre fibersprængning, ja så er fremgangsmåden en anden.

Se så at komme afsted til den læge.

og pøj pøj

Link to comment
Share on other sites

Hov nu kom jeg til at skrive svaret i din log i stedet for her - copy/paster lige hvis det er ok :smile:

Tror ikke det er tale om brok - der er ikke rigtig noget der kan herniere der.

Det kan lyde somom du på en måde har overstrukket ribbensmuskulaturen. Den bruges til inspiration (at trække luften ind) og kan sagtens give de symptomer du skriver der.

Link to comment
Share on other sites

Du skal huske at dette forum er et forum som handler om bl.a. fitness og motion. Det er ikke et lægeforum.

Hvorfor siger jeg nu det?

Fordi du skal besøge din egen læge og få en snak med ham/hende.

hvis det drejer sig om en mavebrok, så et det rimelig alvorlig og der skal sikkert gøres noget, hvis du f.eks. bare har fået en mindre fibersprængning, ja så er fremgangsmåden en anden.

Se så at komme afsted til den læge.

og pøj pøj

Nu er vi så heldige at fitness/motion er tæt knyttet til biologi. ja wauw, tænk at jeg ved det. Så der er nogle stykker herinde med dybere viden end bare biologi på c-niveau fra gym. :)

Låner lige fokus hurtigt: Hvordan opstår brok og hvad er det forsaget af?

Jeg ved at jeg havde det som lille bitte...

Link to comment
Share on other sites

Nu er vi så heldige at fitness/motion er tæt knyttet til biologi. ja wauw, tænk at jeg ved det. Så der er nogle stykker herinde med dybere viden end bare biologi på c-niveau fra gym. :)

Låner lige fokus hurtigt: Hvordan opstår brok og hvad er det forsaget af?

Jeg ved at jeg havde det som lille bitte...

Link

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share