Kostplan til vægttab uden tab af muskelmasse? Hjælp!


GirlieOdense
 Share

Recommended Posts

Kære Mol! :rudolph:

Jeg kender en, som meget gerne vil have lidt hjælp til en kostplan - og da jeg ved, at rigtig mange herinde har ret godt styr på det, så tænkte jeg, at hjælpen skulle søges her! :nissegrin:

Han er 177 høj, vejer 88 kg, 35 år. Træner styrketræning 3 dage om ugen a ca en time, og vil begynde at løbe 3 dage om ugen nu os. ( der vil blive løbet 7 km 2 af gangene og 10- 12 km den 3 gang i løbet af ugen)

Der skal trænes til et halvmarathon - og vægten skal gerne 8 kg ned, uden at der mistes muskelmasse.

Hvis i skulle sammensætte en fornuftig kostplan til ham, med blik for det jeg har skrevet ovenstående - hvordan ville den så se ud? :nissecool:

Kom friske!! :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Er din makke polstret? spørger da muskelmassen også vejer og de 8 kg vægttab ikke nødvendigvis siger fedttab!

Kan ikke give et "kostprogram" ud over at råde til at spise normalt sundt, dvs. gode kulhydrater, proteiner og sundt fedt.

I forhold til hans nuværende træning, er der et fantastiske træningsprogram til halvmarathon på run4fun.dk.

Her hvis han "bare" vil gennemføre

og her hvis han vil gøre lidt mere ud af det

I forhold til hans styrketræning, kan han her gøre sig den fordel at styrketræne, dvs. lav volume høj intensitet

//Riber

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share