Vægttab uden cm.-tab?


MAME
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg er en ung dame på 22. Jeg er 1.65 høj og vejer p.t. 83, derfor for meget ja.

Jeg begyndte i foråret/sommers på en rigtig kostomlægning og med masser af motion!

Jeg har rigtig levet sundt, spist en maaaasse grøntsager, fisk, kød, frugt og drukket masser af vand. Holdt mig langt fra brød, spaghetti osv osv..

Jeg begyndte at svømme 2 morgener i ugen og interval-træning i motionscenteret 2-3 gange i ugen.

Da jeg begyndte kuren vejede jeg 92,9 kg, så jeg har jo tabt nogle kg., men men.. Inden kuren målte jeg arme, bryst, mave, hofte, lår, ben altså nærmest overalt. IKKE en eneste cm har jeg tabt, og kan heller ikke mærke det det mindste på mit tøj.. Heller ingen har kommenteret noget mht. udseende.

Har hørt de første 10 kg. man taber er vand? Men altså, min motivation er faldet helt til bund. Kunne man da bare liiiige passe nogle mindre bukser!?

Har I forklaringer? Eller råd?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej, et flot vægttab og du må da absolut ikke give op fordi du ikke synes det kan ses, hvis du kigger på nogle før og nu billeder af dig selv er jeg sikker på du nok skal se en forskel, og når du bliver ved skal forskellen også blive tydelig nok til at alle andre bemærker det.

Link to comment
Share on other sites

Det lavere fødeindtag under diæt vil binde mindre væske, så en del af vægttabet kan godt være væske, men ikke 10kg.

Og selvom det var, så fylder 10kg kropsvæv jo stadig omkring 10 liter, hvilket burde kunne måles et eller andet sted på kroppen.

Men uanset hvad synes jeg da det lyder lidt mystisk, men jeg tror ikke der er andet at gøre end bare fortsætte stilen. Det kan ikke være helt galt når du har tabt 10kg og dyrker masser af motion.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder lidt mærkeligt! Er du sikker? Du har vel fået flere muskler pga øget motion, hvilket måske kan forklare lidt på arme og ben...men det burde jo også betyde, at du faktisk har haft en større fedt tab, hvilket burde være synligt..... hmmm.

Men jeg har faktisk lidt samme problem - det er ikke let at få kiloene af maven! Nærmest umuligt for mit vedkommende....Men tror du ikke, du har tabt dig? Er dit ur fx blevet løsere? Eller du har blevet slakere omkring ansigtet og på barmen (den del af fedtdepoterne bliver desværre altid først reduceret for mig, når jeg taber mig!).

Får du nok protein?

Men klø på! På et eller andet tidspunkt må effekten af vægttab og motion logisk set blive synligt - også for dig selv!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share