Bedre kondition


lupin12
 Share

Recommended Posts

Hej

Er der en der kan hjælpe mig.

Jeg går til kampsport men mangler luft under kamp.

Det er som om jeg fuldstændig mister luften.

jeg er begyndt at bruge motionscykel for at få bedre kondition, men hvad er det bedste program for at få mere luft.

Det gør ikke noget at man samtidig hurtigt kan mærke at man har fået mere luft.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Hej

Er der en der kan hjælpe mig.

Jeg går til kampsport men mangler luft under kamp.

Det er som om jeg fuldstændig mister luften.

jeg er begyndt at bruge motionscykel for at få bedre kondition, men hvad er det bedste program for at få mere luft.

Det gør ikke noget at man samtidig hurtigt kan mærke at man har fået mere luft.

På forhånd tak

Hvilken slags kampsport er der tale om? Det er ret afgørende for svaret!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Er der en der kan hjælpe mig.

Jeg går til kampsport men mangler luft under kamp.

Det er som om jeg fuldstændig mister luften.

jeg er begyndt at bruge motionscykel for at få bedre kondition, men hvad er det bedste program for at få mere luft.

Det gør ikke noget at man samtidig hurtigt kan mærke at man har fået mere luft.

På forhånd tak

Har selv spinnet en del, men intet har givet mig så god luft som interval løbe træning. Du vil i løbet af få uger mærke forskel.

Link to comment
Share on other sites

Har selv spinnet en del, men intet har givet mig så god luft som interval løbe træning. Du vil i løbet af få uger mærke forskel.

Det ville være dumt eksempelvis at cykeltræne... Du vil vinde mest i din kampsport ved, at din konditionstræning bliver så specifik så mulig til din kampsport,,!

Link to comment
Share on other sites

løbetræning kan være ok til at give dig en god almen kondi, men udbyttet er ikke altid optimalt for kampsport.

min erfaring er judo, jiu-jitsu og karate. følgende har hjulpet mig, men snak ellers med din træner da det er ham der tilrettelægger træningen.

træthed under kamp/manglene energi til at igangsætte effektive angreb: kan forbedres ved at øve angrebene som intervaltræning! eks. judo - 30-60 sek. ingange - 30-60 sek. kast - dette udføres 3 gange i træk uden pause og så makkerens tur :-) og hver person skal igennem 3 gange igen.

eventuelt kombineret med 30-60sekunders grebs træning hvor tori skal være meget dominerende.

"uke griber fat, tori river fri og kontrollere uke i 3-5 sek. i 30-60 sekunder"

og hvis du som du beskriver bliver forpustet - så træn meget mere kamp i klubben! gerne 10 omgange kamp af 3 minutters varighed 1 minuts pause imellem. 2 gange om ugen!!!!

og sørg nu for at være agressiv og kampivrig under træningen/kamptræningen.

hvis du ikke er en rutineret løber ( hvis du ikke løber hver uge regelmæssigt, minimum det sidste ½ år), så skal du ikke starte på intervaltræning da du let får skader.

kig på www.dourun.dk under programmer.

men hvad træner du, hvor gammel er du?

og hvis du ikke selv har tænkt tanken? så vil det altid være lettest at være aktiv, hvis man har en lav fedt procent! så måske skal du blot hive badevægten frem :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share