Træning af mavemuskler


NoGoodPunk
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har sat mig det mål, at i år skal der ommøbleres lidt på kroppen og derfor skal jeg begynde at træne seriøst, dog ikke mere end 3-4 gange om ugen, for ikke at gå død i det.

Men her i januar bliver det kun til lidt hjemmetræning. Jeg skal til at flytte, så jeg har en lejlighed som skal sættes i stand og det skal være færdig inden den 21 januar, da vi regner med at flytte ind der. 1 februar skal vi være ude af den gamle lejlighed, så der er nok at se til.

Men nu til spørgsmålet:

Hvor meget kan jeg tillade mig at træne mavemusklerne. Kan jeg som nybegynder tillade mig at tage 50 stk. om morgenen og 50 stk. om aftenen hver dag, uden at skade mig selv?`

Måske et dumt spørgsmål, men hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt.

Mvh. NoGoodPunk:)

Link to comment
Share on other sites

Du kan generelt træne rigtig meget ret længe uden at tage skade af det, hvis det ikke giver akut overbelastning eller lignende, men spørgsmålet er om det er smart.

Hvis du kan lave 50 mavebøjninger pr sæt, så er belastningen så lav at effekten på muskelmassen er tæt på ikke eksisterende, og energiforbruget er ligeledes minimalt plus punktslankning jo ikke lader sig gøre i praksis.

På længere sigt kan det være problematisk at træne kroppen ensidigt ved f.eks. at træne en masse mave uden at træne ryg mm.

Disse tråde kunne have interesse:

begyndertråden: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42539

træning uden vægte: http://www.motion-online.dk/fora/index.php...c=23727&hl=

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share