Vmax træning på løbebånd


TLunau
 Share

Recommended Posts

Udfra den artikel på forsiden Vmax træning - Løb er der beskrevet en test med hvilken man kan finde både sin Vmax og Tmax

1. Find din Vmax-hastighed ved nedenstående test.

Vmax-løbehastighedstest:

1. Løb på et løbebånd - ingen stigning - 10 km/t

2. Øg hastigheden med 1 km/t hvert andet minut

3. Den højeste hastighed du kan holde i mindst 1 minut er Vmax

2. Test hvor lang tid du kan holde på din Vmax-hastighed. Denne tid kaldes for "Tmax".

3. Indtast værdierne for Vmax og Tmax i nedenstående skema og tryk på "Beregn".

Problemet er at jeg er lidt i tvivl om hvordan det gøres... efter at man har fundet sin Vmax er det så meningen at man skal holde en pause for at samle kræfter til at finde Tmax bagefter eller gøres det hele samtidig?

Link to comment
Share on other sites

Det gøres samtidig.

Ja det ville jeg også mene... og Tmax ville max kunne blive lige under 3 min right? da man hvert andet minut øger hastigheden med 1km/t men samtidig skal have holdt denne hastig i minimum 1 min... nogen der tolker det anderledes=

Link to comment
Share on other sites

Ender du med 14km/t som Vmax løber du med 14km/t i hele Tmax-testen.

Pausen imellem de to må i hvert fald være nok til at man har fået pusten og kan give den gas igen.

Heh så du mener der bør være pause Jesper... det lyder egentlig også meget logisk men det fremgår ikke rigtig af artiklen... på den anden side fremgår det hellere ikke rigtig at det skal være ud i en køre hvis det skulle være tilfældet

Link to comment
Share on other sites

Ja, selvfølgelig skal det gøres hver for sig. Eksperimenterede engang med det og huskede åbenbart forkert.

Men hvis du ikke er rimelig veltrænet, så bare løb nogen intervaller du selv planlægger. Programmet er på grænsen til det umulige, som der selvfølgelig også står.

Edited by KnuD45
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share