Feedback på træningsprogram


skovtrolden
 Share

Recommended Posts

Efter mest at have trænet kickboxing og Jiu-Jitsu i mange år, er jeg de sidste par måneder begyndt at træne meget vægt træning og konditions træning. Formålet er at sænke kolesterol tallet, hvad det da også gjorde meget effektivt, så ingen protein tilskud til mig. Jeg ville dog også gerne være stærkere i de muskler jeg skal bruge til kampsport, og læidt forfængelig er de fleste jo, så udseendet er da ikke helt irellevant.

Jeg "poster" her for at høre andres mening om mit program, men jeg kan på forhånd afvise at lave om på kosten, den er som den skal være for at sætte kolesterolet ned. Programet er inspireret af

http://www.bodybuilding.dk/artikler/styrke...gmartinarts.php

Men modificeret, jeg kan endnu ikke lave squats og goodmornings, hvis jeg tager nok vægt på til at det giver noget, får jeg ondt i ryggen, og jeg skal have et fullbody program jeg kan lave hver gang, da jeg har ujævne intervaller mellem træningerne. Jeg træner ca. hver anden dag, og hver anden dag laver jeg noget kondi træning, ½ times løb i højt tempo (for mig - det er kun 12½ km/t) og ½ times roning, og ½ times noget andet med relativ lav belastning - puls i de sidste 2 moduler 60-70%

Højde 177-76, Vægt 77-76, alder 36.

12-15 min. s opvarmning på sandsæk eller sjipning.

Dødløft 5x5 på 70 kg. (max. 120)

Chin-up 5x5 med 15 kg. bælte (egenvægt 77)

Bænkpress 5x5 på 70 kg. (max. 85)

Dipps 5x5 med 15 kg. bælte (egenvægt 77)

Shoulderpress med løse vægte 5x5 på 2x18 kg.

Stående "barbell row" 5x5 på 45 kg.

"Full-contact twist" 2x6 på 32½ kg.

Rotator cuff øvelser, enten "External rotation" 2x12 på 6 kg. eller Cuban presses.

Nakke øvelser i alle 4 retninger med 5 kg.

Mave øvelser, enten "hanging leg raise (ca. 10-15 x 2-3) eller et forsøg på Janda "sit-ups" med elastik som modvægt.

5 min. udstrækning.

Glæder mig til at få noget feed-back

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share