Australian Open


-Elvirus-
 Share

Recommended Posts

Uha uha, god start for Caroline W. 6-1, 6-1 over verdens nummer 38, perfekt 1. runde. Håber det skaber den fornødne selvtillid til at gå langt, kunne være ekstremt fedt at have en dansker med hvor det "sner".

Andre der "følger" med herinde ? (hvilket kan være svært nu når det ikke transmiteres så man kan følge med)

Edit: Næste runde møder Caroline 21. seedede, faktisk på ingen måde en dårlig lodtrækning, spænende :-)

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Caroline er flot videre til 1/8-finalerne, men skal nu møde 4. seedede Ivanovic, så det vil være en pæn overraskelse hvis hun kommer videre til kvartfinalerne. Men der er ingen tvivl om at hun når langt om ikke denne turnering, så i de kommende 1-2 år. Hun er ikke bare tennismæssigt talentfuld, hendes psyke forekommer mig uhørt stabil og fokuseret, og det er altså lidt af en vinderkombination :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er så vildt hun er i 4. runde. Glæder mig så meget til kl 01 i nat - dog frygter jeg et 2 og 2 lignende nederlag :-(

Uanset hvad er det super flot, og enig i betragtningerne om, at hun inden for 1-2 år nok skal nå videre i de helt store turneringer. Top 20 spiller bliver hun i hvert fald helt sikkert. lovely

Link to comment
Share on other sites

Tja, så gik den ikke længere.

Lidt blandet følelser omkring kampen i nat, i og med jeg uundgåeligt ser den med farvede briller. Synes Caroline startede ALT for forsigtigt, og lod Ana styre kampen i for høj en grad. Dog tror jeg det var taktisk for at undgå de hurtige spillede point og et første sæt ovre på no time. Hun fik LIDT mere fart på i 2 sæt, Ana begyndte tilsvarende at lave lidt flere fejl og viste svaghedstegn, hvorved Caroline flot tilspillede sig 2 sætbolde. Der spillede hun desværre ikke sin chance og tabte fortjent. Ærgeligt.

Må lige indsætte et billede af "atleten" (jævnfør anden tråd i samme fora) Ana Ivanovic. hun gør det squ meget godt :4mewantfood:

post-1636-1200943094_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Set i et mere langsigtet perspektiv tror jeg, at det vigtigste, som Caroline har med fra Australien, er at hun nu har mistet respekten for de næstbedste elitespillere - det vil sige dem uden for top 20 eller måske endda top 10. Jeg tror, at hun nu de fleste gange vil slå spillerne fra plads 20 og opefter, og dermed kan hun få sig etableret blandt de næstbedste af de bedste. Hvad der så mere vil ske - tjah, det afhænger af så meget.

Link to comment
Share on other sites

Som er ?

Jeg har et lidt ambivalent forhold til personlige tennistrænere der følger med rundt på touren - er i tvivl om hvad de vitterligt kan bidrage med. Dog er det formentligt fornuftigt nok Caroline har nogen form for støtte/hjælp til at analysere modstandere osv., nogle år frem endnu, men tror i lige så høj grad hun kan have gavn af selv at rejse rundt i fremtiden, og få deltidshjælp i perioder, til diverse ting, såsom eksempelvis fysisk off season træning (på trods af der ikke er meget off season i tennis).

Efter min ringe overbevisning kan Caroline drage fordel af at få lidt mere muskelmasse smidt på kroppen over de næste par år.

Link to comment
Share on other sites

Så er Caroline blevet nævnt på verdens mest læste tennis-blog, nemlig Steve Tignor's. Højere kan man næsten ikke nå!

Caroline Wozniacki: Another pleasant surprise, the 17-year-old Dane showed a strong mind against Ivanovic—she bounced back after getting blown out in the first set—and a knack for moving forward into the court. Those are two things the WTA can always use.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share