Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Fik tidligt fri fra arbejde i dag, så kunne nå hjem at sove et par timer, inden jeg tog til træning her til aften. Det skulle bare være en let omgang for at få gang i kroppen igen ovenpå stævnet. Tror også, jeg var lidt dehydreret i begyndelsen af træningen, for følte mig i hvert fald helt balret i kroppen på en underlig måde. Så træningen endte med at blive endnu lettere end tiltænkt. Fik det dog bedre, efter jeg havde drukket ca. en halv liter mælk (UHT - den smag skal man altså lige vænne sig til :bigsmile:) og siddet lidt. :smile: Så vidt jeg har forstået, er der lukket i centret i weekenden, så jeg tror, jeg træner igen fredag. Og så fremover bliver det nok fullbody man-ons-fre. Og måske lidt holdtræning, hvis det da er med i prisen, men det går jeg næsten ud fra. Der er ikke noget squatstativ, og heller ikke mulighed for dødløft eller ordentlig bænkpres. Tror dog, jeg vil kunne køre noget smal bænk på den mystiske fitnessbænk, de har. Håndvægtene fejler til gengæld ikke noget, så det bliver nok mest bb-træning med db's og maskiner de små fire uger, jeg er i Spanien. :4flex:

Tirsdag den 19. maj 2009

Pull-ups (OH):

8@bw

3x4@bw

ss:

Paused incline db press:

12@12kg

3x8@16kg

Db rumænsk dødløft:

12@16kg

3x8@26kg

Front squat:

8@stang (10 kg?)

3x8@20kg+stang

Tog stangen fra bænkpressen. Opdagede senere en anden, muligvis 20 kg stang, liggende under racket med håndvægtene. Den må jeg lige se nærmere på næste gang.

Frivend:

8@20kg+stang

Da jeg skulle hive skiverne af, havde jeg ikke lige tænkt på, hvorfor der var sådan nogle underlige pins over stangen i bænkpresstativet. Det opdagede jeg så, da jeg hev 10 kg's skiven af i den ene side, og stang+skiven i den anden side fløj på gulvet! De var der så for at undgå netop dette. Ups... :blush:

Seated db laterals:

3x12@5kg

ss:

Db triceps press:

3x12@5kg eksplosivt

Standing db hammercurls:

12@8kg

2x8@10kg

Jeg har en målsætning om at træne biceps hver eneste gang, mens jeg træner hernede. :innocent:

Standing face-pulls:

15@15kg

2x12@20kg

Kører nok rear laterals fremover, da gulvet er for glat til, at jeg kan blive stående fast med sølle 20 kg. Og så vidt jeg kunne se, var det ikke umiddelbart muligt at køre seated face-pulls. :unsure:

Træk til bryst - V-greb:

12@45kg

8@55kg

8@60kg

+ 1 sæt mave på gulv, 1 sæt McKenzie samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Hej Hoosier :smile:

Tillykke med dødløft PR til stævnet :4thumbup:

Er det i forbindelse med din Ph.D. du er i Spanien? Hvor er du dernede?

Det lyder som om du må improvisere din træning lidt, i forhold til hvordan det plejer at foregå i TSK :smile:

Mange tak, Marianne. :biggrin:

Ja, jeg er hernede i fire uger for at lave forsøg til min ph.d. Jeg er i Catalonien - bor i La Bisbal og arbejder udenfor Monells, begge dele ikke så forfærdeligt langt fra Girona.

Jeg er godt nok glad for, at jeg ikke skal være væk længere tid, når nu der kun er mulighed for fitness-agtig træning, mens jeg er hernede. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at bruge Power Drive i forbindelse med eksamen eller ligende?

Jeg brugte det (efter råd fra T), da jeg skrev bachelor og havde enormt svært ved at koncentrere mig. Om det var placebo eller ej, skal jeg ikke kunne sige, men jeg oplevede, at det hjalp på fokus. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Næsten en hel måned uden hverken squat, bænkpres eller dødløft sådan rigtigt er da til at græde over. :crybaby: Jeg frygter allerede at blive helt vildt slap! :unhappy:

Eller også har din krop godt af lidt anderledes træning og du kommer hjem og laver PRs! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg brugte det (efter råd fra T), da jeg skrev bachelor og havde enormt svært ved at koncentrere mig. Om det var placebo eller ej, skal jeg ikke kunne sige, men jeg oplevede, at det hjalp på fokus. :smile:

Tak

Cool nok - er selv ved at skrive Ba.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 22. maj 2009

Db squat:

12@10kg

8@16kg

5x5@26kg

Lidt besværligt at komme til for håndvægtene. Bliver nødt til at stå temmeligt smalt, og der er heller ikke plads for håndvægtene til at åbne helt så meget i hoften, som jeg gerne vil. Til gengæld synes jeg, at jeg har lettere ved at holde et godt spænd i hele kroppen end ved alm. squat.

Db smal bænkpres:

12@10kg

3x8@16kg

Kørt eksplosivt og med pause på alle reps. Jeg fandt ud af, at deres bænkpresbænk er for høj til, at jeg kan nå jorden med andet en tæerne. Og desuden sidder stangen så højt op (og højden kan ikke indstilles), at jeg vist ville få svært ved selv at løfte ud (og i dag trænede jeg stort set alene hele tiden - i løbet af min træning kom tre mennesker og kørte lidt cardio). Men så er det jo heldigt, at deres justerbare bænke samt håndvægte er helt fine. :smile:

Db rumænsk dødløft:

12@16kg

3x10@26kg

Det er sidste gang, jeg kører både db squat og db dødløft i samme træning. Mine underarme kan simpelthen ikke holde til det. :chicken: Jeg påtænker fremover hveranden træning at køre benpres og/eller front squat (hvor vægten dog bliver begrænset af, hvad jeg kan frivende(/reverese curle) :blush:) sammen med db rumænsk dødløft, og hveranden gang en db-øvelse à la db squat, db lunges etc. sammen med leg curls. Har i øvrigt stadig doms i baglårene efter tirsdagens omgang db rumænsk dødløft. :biggrin:

Træk til bryst - bredt greb:

12@40kg

12@50kg

2x6@60kg

ss:

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

4x8@12kg

Træk til bryst - V-greb:

3x8@60kg

ss:

Triceps pushdown m. reb:

2x8@20kg

10@15kg

Seated db curls:

2x12@10kg

ss:

Bagskulder i maskine:

15@25kg

15@30kg

Opdagede i dag, at de har en decideret bagskuldermaskine, så den måtte jeg jo lige prøve. Det føltes som om, den går meget godt i bagskulderen. :smile:

---Vil lige gøre opmærksom på, at alt ovenstående kun tog 65 min. De, som kender mig, vil vide, at det er ekstremt hurtigt!! :blink:---

Derefter det obligatoriske:

Mave på bold:

2x12@mig

ss:

McKenzie:

2x15@mig

+ 3 sæt rotator med håndvægte samt en grundig omgang udstrækning (noget, der ellers er blevet forsømt lige rigeligt indtil videre hernede :blush:)

Efter et bad kunne jeg så slentre hjemad i 29 graders varme kl. 19 om aftenen. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Det kan vidst ikke passe! :laugh:

Har de god, høj og brutal musik i træningscenteret?

Det er sandt! :crazy_pilot:

Det, der bliver spillet, minder meget om det radio, vi (for) tit hører i TSK. Bare på spansk (eller muligvis katalansk - kan stadig ikke høre forskel :blush:), naturligvis. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 25. maj 2009

Paused low incline db press:

12@12kg

8@16kg

[email protected]

Pyyy, hvor er jeg altså ustabil med håndvægte. :wacko: Det "sjove" er, at det ved alm. bænk er min højre skulder, der nogle gange kan finde på at kegle rundt. Men ved håndvægtsøvelser er det den venstre, der til tider har egen vilje. :raisebrow:

Front squat:

12@stang (10kg?)

8@stang+20kg

2x8@stang+30kg

Skal blive bedre til at frivende, før der kan komme mange flere kg på. :blush:

Legpress:

[email protected]

4x8@125kg

Nok den bedste benpresmaskine, jeg nogensinde har prøvet! Det kan godt være, at 125 kg ikke lyder af meget, men max på maskinen er altså 192.5 kg, vil jeg godt lige pointere. :innocent:

Db floorpress:

12@14kg ups, skulle have været 16 kg :4slap:

3x12@16kg så måtte jo lige tage et ekstra sæt som straf (havde kun planlagt at tage tre i alt)

Mine underarme var helt døde til sidst. :gal:

Machine rows:

12@35kg

[email protected]

[email protected] --> 5@35kg --> 5@30kg dropset

ss:

Lying leg curls:

12@30kg

12@35kg

2x10@40kg --> kan vist godt starte på denne vægt næste gang

Langsom excentrisk fase. Endnu en super god maskine! Fantastisk pump! :tongue4:

Seated db laterals:

3x9@7kg

Prøvede at tænke på at samle skulderbladene, som jeg læste ptpoul skrev et eller andet sted. Ved ikke, om jeg synes, øvelsen gik mere i midtdelt end normalt, men det var i hvert fald hårdere! De sidste reps var godt nok ikke kønne. :blush:

ss:

Seated db curls:

3x6@14kg

:4flex:

Alt ovenstående tog ca. 75 min. :blink: Så selvom jeg ikke fik mulighed for at supersette så meget som planlagt, var træningstiden ganske fornuftig. (Så kan jeg med god samvittighed lade være med at supersette de store øvelser igen en anden gang - det hader jeg også! :rolleyes:)

Derudover: Mave på swissball 2x15 (pænt hårdt!), McKenzie 2x15, to sæt rotator i kabel (alle bænke var optaget - lidt i 21 er åbenbart diskopumpertid :shades:) - fungerede ikke helt godt, da det var lidt for tungt selv med én klods. Desuden en god omgang udstrækning. Sluttede af med et sæt ekstra brede pull-ups (OH): 6@bw.

Har lavet to full-bodyprogrammer, som jeg har tænkt mig at skifte imellem tre dage pr. uge, mens jeg er hernede. Men hvis jeg har meget mere lyst til at lave noget andet, så gør jeg bare det. :smile: Chins er ikke på programmet, da mine underarme bliver smadrede nok af alt det andet i løbet af træningen (her er ingen magnesium). Har dog tænkt mig, at hvis jeg skulle finde på at dukke op til noget holdtræning af en art på tirsdage eller torsdage, at så kan jeg chinne lidt de dage. Har ikke prioriteret rygtræningen specielt højt i disse programmer, så det ville sikkert ikke skade at supplere lidt. :wink:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Paused low incline db press:

12@12kg

8@16kg

[email protected]

Pyyy, hvor er jeg altså ustabil med håndvægte. :wacko: Det "sjove" er, at det ved alm. bænk er min højre skulder, der nogle gange kan finde på at kegle rundt. Men ved håndvægtsøvelser er det den venstre, der til tider har egen vilje. :raisebrow:

BB virker - det kommer til at gavne dig :superman:

Nok den bedste benpresmaskine, jeg nogensinde har prøvet! Det kan godt være, at 125 kg ikke lyder af meget, men max på maskinen er altså 192.5 kg, vil jeg godt lige pointere. :innocent:

[...]

Langsom excentrisk fase. Endnu en super god maskine! Fantastisk pump! :tongue4:

Det lyder da umiddelbart til at blive ganske ok med træningen dernede! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

BB virker - det kommer til at gavne dig :superman:

Det lyder da umiddelbart til at blive ganske ok med træningen dernede! :bigsmile:

Jeg fik i hvert fald doms i både patter og mave, samt særdeles trætte quads og glutes. Så satser da på, det virker for enten styrke eller masse - helst begge dele. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 26. maj 2009

50 min spinning (inkl. opvarmning, nedkøling og udstrækning)

Sjovt nok at prøve spinning igen efter vel fem år uden. Ben og røv var dog så trætte ovenpå mandagens bentræning, at jeg havde meget svært ved at få pulsen op i de tunge passager, fordi benene gik døde så hurtigt. :blush: Men fik da svedt lidt, om ikke andet.

Tog 10 pull-ups (OH) før spinning og 7 reps efter. Det anser jeg som godkendt, stativet taget i betragtning. Så jeg er åbenbart ikke så slap som frygtet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Stadig små-domset i det meste af kroppen efter mandagens træning. Full-body er sgu hårdt! :gal: Så tog bare en let træning i dag. :smile:

Onsdag den 27. maj 2009

Helt smal bænkpres:

10@stang

8@stang+20kg

2@stang+40kg yiaks! næsten ikke til at løfte ud, og meget besværlig at balancere :wacko:

8@stang+30kg

Skod stativ! Det gider jeg godt nok ikke bruge igen!! Gaflerne sidder, så man enten kan holde helt smalt eller udenfor gaflerne (men i så fald ville jeg ikke kunne nå stangen, da der som tidligere nævnt kun er én fast højdeindstilling på stativet. :dry:)

Db rumænsk dødløft:

12@16kg

5x8@30kg

Db smal bænkpres:

3x8@16kg med pause og eksplosion

Front squat:

8@stang+20kg

3x8@stang+30kg

Ville gerne snige 5 kg mere på næste gang, men er ikke sikker på, at jeg kan frivende det så. :blush:

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

3x10@10kg

8@10kg

Træk til bryst - V-greb:

12@55kg

8@65kg

6@70kg

2x8@60kg

Okay, her kørte jeg tungt, men lats var næsten også det eneste, jeg ikke var træt i på forhånd. :innocent:

Triceps push-down m. reb:

12@15kg

2x10@15kg andet stativ end på første sæt - føltes lidt tungere

ss:

Bagskulder i maskine:

15@30kg

15@35kg

ss:

Seated db curls:

2x12@10kg

+ to sæt mave på gulv, et sæt McKenzie, tre sæt rotator med håndvægte samt udstrækning

I dag gik der noget mere snak i den end de andre gange. :blush: Men alligevel var jeg kun i centret i lige over to timer inkl. en liter mælk og et bad. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 29. maj 2009

Paused ~45 grader db press:

12@10kg

8@14kg

2x10@16kg

3x8@16kg

Pyha, trætte skuldre. De er vist ikke vant til alt det stabiliserende arbejde, som håndvægtspres giver. :blush:

Front squat:

12@stang+20kg

5@stang+30kg

4x5@stang+32kg

Stadig lidt tung for mig at frivende. :blush: Men tror, jeg forsøger mig med stang+34 kg på mandag, for selve front squat-delen føltes rigtig fin. :bigsmile:

Db floor press:

3x12@16kg

ss:

Trækgreb dødløft med små skiver:

8@stang+32kg

2x8@stang+34kg

Denne øvelse var egentlig ikke på programmet i dag, men under front squat kom jeg til at tænke på, at der med denne øvelse alligevel ville være mulighed for at køre en form for dødløft, og kunne jo selvfølgelig ikke vente helt til mandag med at prøve. :biggrin: Skal dog være meget forsigtig, for deres gulv er bestemt ikke beregnet til dødløft (eller squat, for den sags skyld - det er også temmeligt glat). :dry:

Træk til bryst - bredt greb:

12@50kg

2x6@60kg

ss:

Legpress:

8@125kg

[email protected]

:bottom:

Machine rows:

3x12@35kg

ss:

Lying leg curls:

12@40kg

2x10@45kg

Langsom excentrisk fase. Mega godt pump i hams igen i dag!! :w00t:

Standing db laterals:

10@7kg

2x8@8kg

ss:

Seated db curls:

3x7@14kg

:4flex:

Mave på Swissball:

2x12@mig

ss:

McKenzie:

2x15@mig

+ 2 sæt rotator med gul xertube samt udstrækning

Trods ingen snak i dag, var tempoet ikke det højeste. Men gik nu også godt til den i alle øvelser + der var temmeligt varmt, for at sige det mildt, så... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 1. juni 2009

Trækgreb dødløft med små skiver:

Smal dødløft (opvarmning):

2x8@stang+40kg

Trækgreb:

5@stang+40kg

5@stang+50kg

3x5@stang+54kg

Stang + 54 kg var lige på grænsen for grebet med den meget glatte stang, desværre. Så tror ikke, jeg gider køre den øvelse igen. Måske noget almindeligt smal dødløft med miniskiverne...

Smal db bænk med pause:

12@10kg

5x9@16kg eksplosivt

Virkelig god omgang, der gik rigtig godt i triceps!

Legpress:

[email protected]

[email protected]

Ville egentlig have kørt front squat, men der var fyldt med diskofyre, så det var ikke muligt rent pladsmæssigt.

Træk til bryst - V-greb:

5x8@60kg

Tror aldrig, jeg har haft så godt pump på lats som efter 4. og 5. sæt hér. :devil:

Lying leg curls:

12@45kg langsom excentrisk fase

2x8@50kg så blev det hårdt!

Mine baglår var helt færdige efter den omgang! :gal:

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

12@10kg

2x8@12kg

7@12kg

Skuldrene var egentlig ikke specielt trætte (så burde nok have kørt nogle laterals efterfølgende), men det blev alligevel lidt svært at locke ud til sidst, nok pga. halvdøde triceps. :blush:

Lying db triceps extensions:

3x12@6kg eksplosivt

Hvis ikke triceps var døde forinden, så var de det efter, trods de små vægte. :rolleyes:

ss:

Db rear laterals:

2x15@6kg

Første sæt liggende, men det fungerede ikke rigtigt, idet bænken var for lav, så andet sæt blev siddende, hvilket var udmærket.

ss:

Seated db curls:

2x12@12kg

:4flex:

På dette tidspunkt var det så måtterne på gulvet, der var fyldt med diskofyre, så lavede lidt udstrækning på en bænk (savner partnerudstrækning med Ulrik og Spøer! :crybaby:), gik i bad, forbi et pizzaria (sikke en lille pizza! men den smagte da udmærket) og hjem. :smile: Lavede lidt McKenzie derhjemme, men mave og rotator blev der ikke noget af. :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 2. juni 2009

Kropshævninger:

8@bw pull-ups (OH)

8@bw chin-ups (UH - lidt bredere end skulderbredde, da alm. smalt ej er muligt)

6@bw pull-ups (OH)

Kunne godt mærke, at jeg trænede ryg i går. :rolleyes:

ss:

Mave på Swissball:

2x12@mig

ss:

McKenzie:

2x15@mig

Derefter ~50 min spinning, som blev sluttet af med udstrækning. Endnu engang må jeg konstatere, at spinning dagen efter bentræning ikke er optimalt. Det var igen benene (og røven) og ikke vejrtrækningen, der satte begrænsningen. Det var dog knap så tunge ben som i sidste uge, så fik vist også svedt noget mere. Og fik givet den godt gas til sidst til Rammstein. :bigsmile: Vejede iø. 65.1 kg på centervægten før spinning (med (let) tøj og sko), så det ser heldigvis ikke ud til, at jeg har tabt mig hernede. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share