Dårlige håndled + bind


Claus J
 Share

Recommended Posts

Da jeg i lang, lang tid har døjet med problemer med håndleddene, har jeg nu et spørgsmål. På de videoer jeg har set af MOLs brugere - bl.a. fra MOL-træf I - kan jeg se, at flere benytter sig af en form for håndledsbind. Er disse bind, bind der "varmer" (= støttebind) - som man kan anvende bind til knæ, ankel, albue m.v. - eller er det styrkeløftsbind (wrist wraps)? Anvendes de præventivt eller rehabilitivt af brugerne?

Og hvad foreslås der? Bind der "varmer" leddene - som anvendes ved alle øvelser - eller deciderede wrist wraps, som benyttes ved tung bænkpres/mil. press/skulderpres (presseøvelser)?

Skal snart til at træne igen og påtænker at benytte mig af nogle "varmebind" til alle øvelser og så anskaffe mig nogle styrkeløftsbind til tunge presseøvelser (for at støtte de dårlige led).

Nogle tanker/anbefalinger om dette?

- Claus J.

Link to comment
Share on other sites

Nielsen> Tak for tippet - dog har jeg ikke nogen knæbind at gøre dette af - og det ville jo næsten være fjollet at købe nogen til det formål! :rolleyes: :D

Skulle der være noget til hinder for at bruge nogle støttebind til alle øvelser i en periode? Her tænker jeg på diskussionen omkring bælte & træningen af mavemusklerne (hvorvidt benyttelse af bæltet hindrer maksimal træning af mavemuskulaturen).

Hindrer et støttebind maksimal træning af håndleddet? Tror det ikke, men nogen er måske af en anden opfattelse?

- Claus J.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share