Kost plan


AxeBug
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har besluttet mig for at få smidt nogle kilo gerne 15 - 20 af slagsne.

Har en god cykel og et par fine løbe sko. ( bilen skulle gerne holde stille det meste af tiden ;)

Men hvad er bedst at spise på de forskellige tider af døgnet ? har set en masse forskellige kostplaner, men ved sku ikke lige hvad der er godt hvis man vil tabe sig.

Er 185 cm høj, vejer 98 kg.

Arbejder til hverdag fra 6.30 til 16.00 ca.

Så det skal jo helts passe ind i hverdagen.

Der er

Mogenmad

Formiddags pausen

Middagspausen

Eftermiddags snack ?

Aftensmad

Hvad kunne man spise på de forskellige tidspunkter ?

Håber i vil hjælpe lidt :)

Link to comment
Share on other sites

Det her virker for mig:

Morgen: Havregryn, skummetmælk, en lille håndfuld rosiner.

Formiddag: Et stk rugbrød, hamburgerryg eller andet magert pålæg (intet smør, meget pålæg)

Middag: Et stk rugbrød, fiskepålæg af en slags (rejer, røget laks, tun, makrel f.eks.), blandet salat, et stk frugt.

- jeg spiser frokost på mit arbejde, hvor der altid er salatbord og et stort udvalg af fisk. Hvis jeg spiser hjemme bliver det tit røræg af tre-fire hvider og en blomme, salat og knækbrød.

Eftermiddag: Frugt.

Aftensmad: Jeg spiser det samme som resten af familien. Jeg laver "almindelig dansk hverdagsmad" men ud fra flg. principper:

- mindst muligt fedt i kødet.

- ris skal være brune og pastaen skal være fuldkorn og man skal ikke spise for meget af det.

- mange grønsager (fintsnittet hvidkål er godt at blive mæt af!)

Aften: Frugt

Jeg vejer ikke min mad, jeg har en rimelig god fornemmelse for hvor meget jeg kan indtage. Jeg har tidligere tabt mere end 20 kg på denne kost komineret med motion.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share