Mit 3-split


Misterhamper
 Share

Recommended Posts

bænkpres

5x5

skrå bænkpres

5x5

skulderpres

5x5

lateral raise

3x8

bb rows

5x5

kropshævning

5x5

bagskulder

3x8

biceps

2x8

front squat

5x15

stiv-benet dødløft

5x5

læg

3x8

fri

Hey. Hva sir I til det? Hvad skal ændres Ben og ryg og arme er mine stærke sider og har trænet 1½ år med mest fullbody og normalt reps under 5 og er gået fra 70 til 100 kg BW

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke nøjes med et 2 split? med de, efter min mening, relativt få øvelser du kører ville jeg hellere køre dem i 2 split. Så kommer du hele kroppen igennem to gange om ugen.

Bagsideskulderen kan sagtens køres med på bryst/skulder dagen, så kan benene køres sammen med ryg og biceps. Til sidst kan du eventuelt tilføje en triceps øvelse på bryst/skulder dagen, så har du seks øvelser pr. træningssæt.

Efter min mening nogle gode øvelser du har udvalgt, vel at mærke hvis der ikke er steder på din krop som trænger til mere styrke/masse end andre:-)

Personligt er jeg ikke så vild med så få reps, men det er vidst mere en smagssag. Nu nævner du ikke om du går efter masse eller styrke, men hvis du i en længere periode har kørt med få reps vil du måske kunne hente lidt ekstra ved at øge antal reps for en periode. Kun et forslag.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar.

Jeg har lyst til at træne tit og hamre musklerne endnu mere igennem, så derfor prøver jeg et 3-split. Har os kørt sådan et en gang før og kommer stadig kroppen igenenm 2x mo ugen

Det der trænger mest til masse er hele skulderen og brystet

Min styrke falder helt vildt når jeg går fra lave reps til høje. Kan lave 5 armbøjninger med 50 kg på ryggen, men kun 14 uden vægt på fx. Og går fra 5 reps med 45 kg i db incline bænk til 7 reps med 35 kg. Jeg ved ikke helt om høje reps så ville være smart, når jeg går så langt ned i vægt.

Men måske en tung lav-rep dag og en moderat høj-rep... nogen forslag?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share