Korrekt løft... Hvordan?


Tinna
 Share

Recommended Posts

Dette omhandler godt nok ikke vægtløftning, men om at løfte kasser korrekt, uden at smadre ryggen....

Når en tung kasse står på gulvet, skal man jo helt ned på hug og så løfte, men hvad gør man når kassen står i 40-50 cm's højde??? Kassen skal hives ud af en bil og sættes et andet sted i bilen, så der er altså i samme højde kassen skal sænkes til, hvordan gør man det, da det jo er noget møg at bukke sig...?

Mvh. Tinna

Link to comment
Share on other sites

Det samme som hvis kassen stod på gulvet.. men i stedet for at gå helt i knæ, går du kun ned til kassens højde, hvor efter du løfter kassen op via benenes kraf.. !!

Sagt med andre ord, du må hverken krumme eller svaje i din ryg uanset hvad du løfter, du skal bruge dine ben.. !!

Link to comment
Share on other sites

Det samme som hvis kassen stod på gulvet.. men i stedet for at gå helt i knæ, går du kun ned til kassens højde, hvor efter du løfter kassen op via benenes kraf.. !!

Sagt med andre ord, du må hverken krumme eller svaje i din ryg uanset hvad du løfter, du skal bruge dine ben.. !!

Ja jeg må prøve, men det er en dum højde at skulle ned i benene...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er flyttemand så håber informationen er rigtig :P.Træk kassen ud, tag fat i kassen ved hullerne i begge ender, hold ryggen ret og gå med den i en oprejst position. Ellers kan du squatte og tage den op på skulderen. Lidt op til dig selv og hvad du er stærkest i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er flyttemand så håber informationen er rigtig :P.Træk kassen ud, tag fat i kassen ved hullerne i begge ender, hold ryggen ret og gå med den i en oprejst position. Ellers kan du squatte og tage den op på skulderen. Lidt op til dig selv og hvad du er stærkest i.

Tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share