Træningsprogram til karate


JoeA
 Share

Recommended Posts

Hey jeg vil igang med at lave lidt om på min træning for at målrette den mere imod to mål jeg har her inden for de næste par måneder: nemlig DM i karate til Maj og TacticalStrength challenge til april.

Jeg er 18 år, og vejer 77kg har hidtil trænet sådan her:

Fullbody styrketræning på lige dage og karate på ulige dage, træningsfri søndag, derudover smider jeg også engang imellem lidt løb, BW øvelser og Kb øvelser ind selvom det ikke er blevet til ret meget på det sidste.

Mit fullbody har ikke ligget fast, men har været bygget op om Dødløft, Bænk, Squat og military press. Kig evt. i min log. Mine pr for de 4 løft ser således ud, men tror der er til lidt mere i dem alle:

Dødløft: 120kg

Squat: 85kg

Bænk:70kg

Military: 50kg

Jeg har selv prøvet at prioritere snatch og pullups højere i min træning på det sidste da det npok er der jeg er mest bagefter, men burde måske gøre det i endnu højere grad fx ved gtg med pullups.

Jeg har adgang til et center hvor der er hvad der skal være, derudover har jeg herhjemme: 12kg KB, vægtstang og håndvægte med 1 små 80kg skiver, en del store sten i baghaven, sjippetov, kan også lave pullups på dørkarme eller i træet, skal også have lavet mig en sandsæk.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan det skal struktureres, jeg er rigtig glad for de tunge styrkedage, og har egentlig ikke problemer med at restituere fra dem. Men tror det ville være fedt at smide en crossfit dag ind fx, og nok også noget løb evt. interval.

Skåret ned er det vel to ting jeg ber, hvordan optimerer jeg mit styrketræningsprogram, skal det være mere opdelt evt. fullbody stadig men med fokus forskelligt. Og så gode råd til hvordan jeg får mikset de andre ting ind i også.

På forhånd tak Joachim

Link to comment
Share on other sites

Det ville selvfølgelig være optimalt, men økonomien er lidt stram lige pt. Så kører db snatches i stedet og træner så teknik med min 12kg. Vil se om jeg ikke kan få skrabet sammen til en 24'er til maj når der er RKC, der købte jeg min 12'er til reduceret pris sidste år.

Link to comment
Share on other sites

Det ville selvfølgelig være optimalt, men økonomien er lidt stram lige pt. Så kører db snatches i stedet og træner så teknik med min 12kg. Vil se om jeg ikke kan få skrabet sammen til en 24'er til maj når der er RKC, der købte jeg min 12'er til reduceret pris sidste år.

Åh ok, og du kender ikke nogen som har en 24'er? Har du prøvet at snatch med 24kg KB? Har godt nok aldrig prøvet at snatche med DB, men der er meget stor forskel mellem 12 og 24 i KB...12'en behøver man jo reelt set stort set ingen teknik til at kunne snatch - jo tungere vægten er jo mere skal teknikken være på plads.

Link to comment
Share on other sites

Har kun snatchet med en 24'er en gang før, og kender desværre ikke en der har en. Synes umiddelbart at det er lettere at snatche med kettlebells, dels er er grebet oftest tykkere så man holder bedre fast, og så roterer de bedre i hånden da de fleste db's har nuprede håndtag. Men ja der er der en kæmpe forskel på en 12'er og 24'er, og du har ret har lige været ude at lege med 12'eren og det kræver som sådan ikke meget teknik, hoftesnappet er langt vigtigere på de tungere vægte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share