Triceps, biceps og mave


SimpleMan
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er næsten helt grøn indenfor styrketræning, dvs. jeg har trænet i ca. 3 måneder. Jeg træner sammen med en af mine gode venner og han har bildt mig ind, at det ikke er en god idé, at træne biceps og triceps på samme dag. Dette er med henblik på skader.

Jeg vil derfor gerne vide om dette er sandt, da det jeg altså er lidt irriterende ikke, at kunne træne bi- og triceps samme dag, når man kun træner tre dage om ugen.

Ydermere ville jeg lige høre om det er muligt at få en pæn sixpack, uden mindske ens fedtprocent. Lige nu har jeg et BMI på 20-21 stykker, mener jeg, så jeg er altså hverken for tynd eller for tyk. Jeg vejer 65-68 kg tror jeg? (jeg har ingen vægt pt) og jeg er 175 cm høj. Jeg har i forvejen rimelige gode mavemuskler, sýnes jeg selv, men de kan næsten ikke ses, fordi jeg altså ikke er specielt tynd. Er det så muligt at få en makeret mave muskulatur?

PS. Et lille side: Skal man også indtage proteinpulver på hviledage?

Mvh

SiM

Link to comment
Share on other sites

1:Du kan sagdens træne triceps, biceps og mave samme dag, hvis du træner 3 gange ugenligt er et full body program det mest optimale.

2:Nej du kan ikke få en sixpack uden at minske din fedt %, uanset hvad dit bmi er, skal du ned i fedt% for at få en sixpack hvis den ikke er der i forvejen. der er ikke nogen direkte relation mellem bmi og fedtprocent.

3:mht til proteinpulver er det fint blot at tage det de dage du træner, så hurtigt som muligt efter træningen

Link to comment
Share on other sites

Mange træner netop antagonister (musker der virker "modsat" eks. triceps - biceps) i samme træning. så der skulle ikke være noget problem. med fullbody tre gange om ugen er du godt dækket ind som begynder.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, det skulle ikke være problemer at træne biceps og triceps den samme dag - hvad er det din ven tænkt du skulle skade?

I princip kan man sige at du kan gøre muskler mere synlige på to måder: bygge dem større, sådan at de kan "bule" mere ud under fedtet (selvfølgelig en grænse for hvor fed du kan være for at det kan lade sig gøre) eller mindske fedt%.

Proteinpulver kan du i princip indtage hvornår du har lyst. Hvad er dit mål? Tage på eller tabe dig?

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

For at få en sixpack skal du ned i fedt%, og træne dine mavemuskler.

Jeg har selv en BMI på ca. 21,7 og en fedt% på 11. På mit billede kan du se hvordan jeg såen cirka ligger i forhold til at ha en sixpack.

Mit personlige mål er dog at nå ned omkring 5 % og stadig opretholde min BMI = mindre fedt, flere muskler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share