Mit trænings program


Recommended Posts

Jeg har kun håndvægte til rådighed, og en stang til at lave ophævninger på, og en bænk selvfølgelig.

Men jeg vil gerne have nogle forslag til, om mit program kunne gøres bedre, har trænet med det her program i cirka 3 uger, i skal være velkommen til at indskyde nye øvelser som kunne være bedre end dem jeg har i forvejen.

Jeg tager 3-5 serier til 16 reps, når jeg kommer derover sætter jeg mere vægt på.

Nå men her er mit program:

Mandag:

Biceps curl(hvor jeg har en håndvægt i hånden, stå oprejst, og trækker den op til min skundre, og drejer håndledet.

Biceps curl(hvor jeg lader min triceps hvile på mit inderlår, og trækker min arm sammen)

Skuldre (sideløft håndvægt)

Forreste del af skuldren (Jeg starter med håndvægtene ved skuldren, og strækker dem lodret og sænker dem ned mil mind skuldre igen)

Den lige mave musken(holder mine knæ bøjede i 90 grader, og trækker mig selv op)

Chin ups

Underarm(står med håndvægtene, og mine håndflader ligger omvendt end når jeg laver biceps curl, når jeg bruger min underarm)

Håndled(sidder med en håndvægt, bruger mit knæ til støtte, og bruger mit håndled til at løfte vægten)

Tirsdag:

Bryst(Armbøjninger)

Triceps(Triceps pres)

Ryg(Rygstrækkeren)

Den store brede rygmuskel(har en håndvægt i min hånd, og det ene ben oppe på bænken, og trækker min arm bagud)

Pull-ups

Brystpress

Onsdag:

Lægmusklerne

De skrå mavemuskler

Torsdag:

Biceps curl(hvor jeg har en håndvægt i hånden, stå oprejst, og trækker den op til min skundre, og drejer håndledet.

Biceps curl(hvor jeg lader min triceps hvile på mit inderlår, og trækker min arm sammen)

skuldre (Bagerste den af skuldren: hvor jeg er lænet forover, og har en håndvægt i hver hånd, og trækker dem ud til hver sin side)

Skuldre (øverste del af skuldrene: Jeg har en vægt i hver hånd, og løfter mine skuldre så meget som jeg kan)

Den lige mave musken(holder mine knæ bøjede i 90 grader, og trækker mig selv op)

Chin ups

Underarm(står med håndvægtene, og mine håndflader ligger omvendt end når jeg laver biceps curl, når jeg bruger min underarm)

Håndled(sidder med en håndvægt, bruger mit knæ til støtte, og bruger mit håndled til at løfte vægten)

Fredag:

Bryst (flyers)

Den store brede rygmuskel(har en håndvægt i min hånd, og det ene ben oppe på bænken, og trækker min arm bagud)

triceps(Som armbøjninger, hænderne er meget tæt på hinanden)

Ryg (Rygbøjninger)

Pull-ups

Brystpress

Lørdag:

Ben (Squat)

Mave(De skrå mavemuskler, hvor jeg har en vægt i den ene hånd, og læner mig til siden, og løfter mig ret op igen)

Søndag:

afslapningsdag.

Link to comment
Share on other sites

Der findes mange fremragende programmer derude, som er lavet af folk med forstand på det. Hvorfor, som nybegynder, at give sig i kast med selv at strikke det sammen forstår jeg ikke. Dit program dur ikke rigtigt til noget. Kig dig lidt omkring, og find inspiration fra folk der har forstand.

Link to comment
Share on other sites

hmm. jeg har fået lidt inspiration fra iform's hjemmeside, ved en artikel som hedder kroppen rundt på en uge. Men har fundet en artikel herinde på motion-online som hedder komplet træning med håndvægte, men vil gerne blande min træning med krophævnings øvelser, fordi jeg har mulighed for det. Så har prøvet at sætte et program sammen som ser sådan ud:

close chin-up

close pull-up

en øvelse hvor jeg tager et håndklæde over min chin bar, og trækker mig selv op(ved ikke hvad den hedder)

squat

brystpres

sideløft håndvægt

Bend-over-rowing

biceps-curl

mave

lænderyg

vil træne dette program mandag, onsdag og fredag. Fandt inspiration fra et kompakt program.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share