Anbefaling af løbe/trænings musik


S-bob
 Share

Recommended Posts

Hvilke musik lytter du til, når du er ude og løbe?

Jeg oplever, at det er sjovere og tiden går hurtigere, når jeg har god musik i ørerne, når jeg er ude og løbe. Jeg er åben for (næsten) al slags musik. Musikken skal bare være tempofyldt og ikke kedeligt.

Hvis det er hele CD'er ville være coolest men også singler ville være cool.

Alle forslag er velkommen:)

Tak og god løbetur.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke musik lytter du til, når du er ude og løbe?

Jeg oplever, at det er sjovere og tiden går hurtigere, når jeg har god musik i ørerne, når jeg er ude og løbe. Jeg er åben for (næsten) al slags musik. Musikken skal bare være tempofyldt og ikke kedeligt.

Hvis det er hele CD'er ville være coolest men også singler ville være cool.

Alle forslag er velkommen:)

Tak og god løbetur.

Er normalt meget afslappet i min musiksmag, men hvad løb angår hører jeg ofte trance musik pga det høje tempo og de meget ensartede rytmer der for mig kun er med til at holde tempoet højt.. Men nu er jeg nok os bare mere typen der heller vil snuppe en lille kort tur på en 4-5 km med et markant højere tempo eller en 2-3 km interval løb med en 4 eller 5 indlagte spurter i stedet for de lidt længere ture i et mere moderat tempo.. hjælper ihvertfald mig meget til at holde det høje tempo.. men om man så kan lide musikken eller ej, har selvfølgeligt også noget at skulle have sagt;)

Link to comment
Share on other sites

Enig med Kousgaard, trance/techno er noget af det bedste til at holde gang i tempoet. Eksempler på trance kunne være nogen af Godskitchen udgivelserne, eller ministry of sound udgivelserne hvis man er til det lidt mere poppede house (har stadig en fin rytme at løbe til). Armin Van Buuren radioprogram "A state of Trance" er også godt at løbe til imo, og kan downloades på nettet fra forskellige trance websites, eller som torrent (ikke ulovligt, da det er et radioprogram).

En helt anden mulighed er noget hård rock, jeg kan godt lide Rammstein, dog mere til styrketræning end til løb imo.

Link to comment
Share on other sites

Altså alt med en god rytme, techno er genialt ;) Jeg hører selv Hardcore musik mens jeg løber pga det meget høje tempo - men det er dog de færreste som kan lide den slags musik :) Et forslag til noget dance musik, er Cascada - jeg synes selv det er godt at løbe til :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm...

De forskellige summer dance mania eller hard dance mania er fint - hvis man er til kommerciel dance/blød trance.

Til styrketræning foretrækker jeg progressiv musik (techno, trance, hardstyle) - altså noget der bygger op til et klimaks - en måde jeg booster mig selv på (i de hårde sæt)

Løb, højt tempo, jf. dance mania's.

Edited by Kristoffer88
Link to comment
Share on other sites

Er der nogen af jer, der har testet, at i vitterligt løber hurtigere pga. tempoet i musikken.

Jeg må indrømme at jeg altid har været skeptisk mht. musik på løbeturen, idet man derved lukker af for en af sanserne. Hvordan man oplever det er jo nok forskelligt og tillægges forskellig vægt.

Link to comment
Share on other sites

Push it to the limit - Fra scarface, kan ikke huske temaet

Eye of the Tiger - Survivor

AC/DC - Back in Black - hele albummet

Various songs - Tenacious D

The Pretender / All my Life / In your Honor - Foo Fighters (generelt alt med dem!)

Guitar Hero 3 - Stort set alle sange

Dúne

Sang med noget kraft og power, så er det noget lettere at presse sig selv!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvilke musik lytter du til, når du er ude og løbe?

Jeg oplever, at det er sjovere og tiden går hurtigere, når jeg har god musik i ørerne, når jeg er ude og løbe. Jeg er åben for (næsten) al slags musik. Musikken skal bare være tempofyldt og ikke kedeligt.

Hvis det er hele CD'er ville være coolest men også singler ville være cool.

Alle forslag er velkommen:)

Tak og god løbetur.

Volbeat, Gun's rose, Magtens korridor noget musik der sker noget :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg håndplukker musikstykker til min lange løbeture (+20 km). Jeg hører bl.a.:

Stort set alt Foo Fighters

Stricht Machine, Goldfrapp

Mr. Brightside (Remix - The Killers)

Hello, I Love You, The Doors /Adam Freeland Remix

In Peak Fitness Condition, Spleen United

L.A Woman, The Doors/Paul Oakenfield Remix

Shadowplay, The Killers

Mass Destruction, Faithless

God is a DJ, Faihtless

Roadhouse Blues, The Doors/Crystal Remix

Chaiyya Chaiyya Bollywood Joint, Terence Blanchard

Watch me fall apart, Hard-Fi

A-500, Klaus Badelt

Blacklight Fantasy, Freaky Chakra

Weapon of Choise, Fatboy Slim

Suburban Knights, Hard-Fi

Push, Madonna

4 my people, Basement Jaxx Remix)

+ mange flere

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest Cykologen

Jeg hører aldrig musik, når jeg løber, kun føddernes rytme på underlaget smile.gif

Har prøvet det nogle gange, men synes det er underligt, fordi musikken i sagens natur sjældent passer til løberytmen. Skal jeg endelig løbe en lang "kedelig" tur i jævn fart på en rute, hvor der er meget støj, kan jeg godt finde på at høre et eller andet højpandet program i radioen, men musik distraherer kun, synes jeg … Kald mig bare old-school 4disguise.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share