Hjælp mig :/


morten16
 Share

Recommended Posts

Heej alle.

Jeg vil gerne have hjælp til at tage mere på .

Jeg vejer 69 kg. er 181 høj og er 16 år. jeg har fået målt mit stofskifte for et stykke tid siden og det var rimeligt højt.

jeg har trænet lidt over et år men først her på det sidste kan man begynde at se det da jeg først er begyndt og spise ordentligt. Efter jeg er begyndt at spise ordentligt har jeg taget 7-8 kilo på.

Min madplan for en dag.

Morgenmad : 150-200 gram havergrun med mælk og 2 glas æblejuice.

mellemmåltid: et æble.

mellemmåltid: to pitabrød hvor der er følgende i : salat, kyllinge tern, skine i strimler og lidt majs

frokost. 200-300 gram kogt pasta.

aftensmad: det der nu bliver serveret .

derudovewr drikker jeg 1-2 liter vand om dagen.

Jeg styrketræner i fitness dk hver mandag, onsdag og fredag. skal til at tage kreatin og protein pulver.

Jeg går til boksetræning hver tirsdag og torsdag.

nu kommer mine spørgsmål .

Er der noget jeg skal lave om ved min kostplan ? spise noget andet som er bedre ? måske træne mindre ? evt. andre ting jeg skal gøre eller ændre ?

Edited by morten16
Link to comment
Share on other sites

Heej alle.

Jeg vil gerne have hjælp til at tage mere på .

Jeg vejer 69 kg. er 181 høj og er 16 år. jeg har fået målt mit stofskifte for et stykke tid siden og det var rimeligt højt.

jeg har trænet lidt over et år men først her på det sidste kan man begynde at se det da jeg først er begyndt og spise ordentligt. Efter jeg er begyndt at spise ordentligt har jeg taget 7-8 kilo på.

Min madplan for en dag.

Morgenmad : 150-200 gram havergrun med mælk og 2 glas æblejuice.

mellemmåltid: et æble.

mellemmåltid: to pizzabrød hvor der er følgende i : salat, kyllinge tern, skine i strimler og lidt majs

frokost. 200-300 gram kogt pasta.

aftensmad: det der nu bliver serveret .

derudovewr drikker jeg 1-2 liter vand om dagen.

Jeg styrketræner i fitness dk hver mandag, onsdag og fredag. skal til at tage kreatin og protein pulver.

Jeg går til boksetræning hver tirsdag og torsdag.

nu kommer mine spørgsmål .

Er der noget jeg skal lave om ved min kostplan ? spise noget andet som er bedre ? måske træne mindre ? evt. andre ting jeg skal gøre eller ændre ?

Læs lignende indlæg, om unge der vil op i vægt. der er masser af dem (derfor man ikke svarer)

Link to comment
Share on other sites

Hvad tid får du frokost? kl 12? Hvis du gør, går du jo 6 timer uden et måltid. Den går ikke, hvis du skal få nok at spise. Smid en gang havregryn, eller rugbrødsmadder med et glas mælk ind ved 2-3 tiden.

Hvad tid plejer du at træne?

Og der sku da også være plads til et måltid inden du går i seng.

Da jeg gik i skole, så min kostplan således ud:

kl 7: Stor portion havregryn med noget frugt til

kl 9.30: 2 rugbrødsmadder med noget kødpålæg på

kl 10-11: Noget frugt

kl 12-13: resten af rugbrødsmadderne(2-3)

KL 14-15: stor portion havregryn

Kl 17: Lidt rugbrød, mælk, + frugt

--træning kl 6--

Kl 20: Aftensmad. Er det suppe, eller whatever, uden så meget næring, så find nogle rester fra i går(kød) og spæd op med

Kl 23: Stor portion havregryn

Det er en utrolig monoton kost, men det var det der virkede for mig, da jeg ikke gad at lægge så meget arbejde i maden..

Link to comment
Share on other sites

du spiser 200-300g pasta til frokost? Dælme da kedeligt.

Sørg for at få en masse protein til alle måltider, dvs kød, kød og kød! Eller mælk, nødder, ost etc.

Spis en masse, du er i voksealderen, og derfor omsætter du en masse af din energi i centimeter opad. Sørg for at få ordentligt mad efter din træning, en protein shake er et udemærket supplement.

Hvis du ikke kan tage på så begynd at drikke mælk i alvorlige mængder. 2-3L om dagen er peanuts, prøv det og se hvordan det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

spis sund mad, og masser af det, husk at fordele det jævnt over hele dagen, samt husk at spise godt med protein fyldt mad, speciel efter træning. hvis du fortsætter med den plan du har nu, så skal du nok vokse. vær tålmodig og det skal nok komme.

Link to comment
Share on other sites

Hvad tid får du frokost? kl 12? Hvis du gør, går du jo 6 timer uden et måltid. Den går ikke, hvis du skal få nok at spise. Smid en gang havregryn, eller rugbrødsmadder med et glas mælk ind ved 2-3 tiden.

Hvad tid plejer du at træne?

Og der sku da også være plads til et måltid inden du går i seng.

Da jeg gik i skole, så min kostplan således ud:

kl 7: Stor portion havregryn med noget frugt til

kl 9.30: 2 rugbrødsmadder med noget kødpålæg på

kl 10-11: Noget frugt

kl 12-13: resten af rugbrødsmadderne(2-3)

KL 14-15: stor portion havregryn

Kl 17: Lidt rugbrød, mælk, + frugt

--træning kl 6--

Kl 20: Aftensmad. Er det suppe, eller whatever, uden så meget næring, så find nogle rester fra i går(kød) og spæd op med

Kl 23: Stor portion havregryn

Det er en utrolig monoton kost, men det var det der virkede for mig, da jeg ikke gad at lægge så meget arbejde i maden..

jeg spiser frokost klokken halv tolv . og jeg plejer at træne ved 2 tiden .

Okay . jeg vil prøve den kostplan du tog dengang og se om den hjælper . mit mål er jo at blive pæn inden sommer :p

Link to comment
Share on other sites

jeg spiser frokost klokken halv tolv . og jeg plejer at træne ved 2 tiden .

Okay . jeg vil prøve den kostplan du tog dengang og se om den hjælper . mit mål er jo at blive pæn inden sommer :p

Så får du godt nok travlt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Du er oppe i de rigtige mængder, men jeg ville klart smide noget sundt fedt og nogle flere grøntsager ind. Nødder, avocado, oliven-, hør- og rapsolie, fede fisk osv. I dit andet mellemmåltid kunne du nemt fyre lidt mere grøntsager i. Det ville i hvert fald gøre det sundere..

Frokosten skal der også noget protein i, men det er der vel..

Desuden kunne du overveje at udskifte æblet med en banan. Der er mere energi i, og det er sundere.

Held og lykke med det ..

Link to comment
Share on other sites

Du er oppe i de rigtige mængder, men jeg ville klart smide noget sundt fedt og nogle flere grøntsager ind. Nødder, avocado, oliven-, hør- og rapsolie, fede fisk osv. I dit andet mellemmåltid kunne du nemt fyre lidt mere grøntsager i. Det ville i hvert fald gøre det sundere..

Frokosten skal der også noget protein i, men det er der vel..

Desuden kunne du overveje at udskifte æblet med en banan. Der er mere energi i, og det er sundere.

Held og lykke med det ..

okay bananer smager også bedre :P

Link to comment
Share on other sites

Efter jeg er begyndt at spise ordentligt har jeg taget 7-8 kilo på.

...

...

mellemmåltid: to pizzabrød hvor der er følgende i : salat, kyllinge tern, skine i strimler og lidt majs

Er jeg den eneste der studser lidt over de to tings sammenhæng?

Min definition af pizzabrød er de der snaskede ting bestående af lyst brød med ost og dressing i. Hvis det er det, de består af så er det godt nok ikke ordentlig føde, skaf dig hellere noget salat og kød i en god blading i stedet ;-)

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste der studser lidt over de to tings sammenhæng?

Min definition af pizzabrød er de der snaskede ting bestående af lyst brød med ost og dressing i. Hvis det er det, de består af så er det godt nok ikke ordentlig føde, skaf dig hellere noget salat og kød i en god blading i stedet ;-)

tænk jeg troede at det var fordi han havde stavet forkert og mente pitabrød.... haha... der ka man bare se....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share