Kan en ged lære at svømme?


nightbringer
 Share

Recommended Posts

Tjah, måske jeg skulle starte en log igen.

Jeg svømmer regelmæssigt 3 gange om ugen nu hos USG på letøvet hold, og ved siden af bliver det til lidt squash i ny og næ.

1.90 høj

88 kg, med lidt for høj fedtprocent til min smag, men for lav til jeg gider gøre noget ved det :blush:

Dagens træning bestod i en times svømning, der var fokus på ben ben ben.... cr og ryg. med og uden svømmefødder, med og uden gakkede svømmemåder.

pænt hårdt specielt da jeg er temmelig wasted efter jeg blev, for at sige det mildt, udradderet i sqaush af en kollega dagen før.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 times squash med et par kammerater.

startede ud med at spille mod JL der er klasser bedre end mig. han vandt ret hurtigt fire kampe, de første 3 vildt overlegent, den sidste kun overlegent. (ikke et vundet sæt til mig)

Så dukke NK op som han skulle spille mod timen efter, så jeg nåede lige halvanden kampe mod ham.

Jeg tabte begge sæt i første kamp mod ham, men skulle snart gå, så jeg havde kun tid til et sæt i næste kamp som jeg vandt knebent 8-6.

Jeg tror desværre jeg fik forstrukket en muskel ved hoften lidt, men ikke så slemt så forhåbentlig er det 100% i orden inden svømning på fredag.

Edited by nightbringer
Link to comment
Share on other sites

søndagstræning.

ingen påskeafslutning i dag :laugh: det er ellers samme træner som på fredagsholdet.

10 min opvarmning as usual.

4*100m (2*fri med sv.fødder (eller for mig blev det 100cr med fødder,og 100 br) + 2*cr)

50 løs

4*50 cr (25 teknik øvelse+25m alm.)

4*100m (2*br + 2*cr med svømmefødder)

50 løs (=fly med fødder)

4*50 (25 flyben under vand + 25 fly)

50m casual br.

Link to comment
Share on other sites

mandagstræning vi var hele 3 fremmødte på mit hold.

10 min opvarmning

4*50 (cr + br)

4*25m fly ben under vand m. sv.fødder

4*50m fly med sv.fødder

2*25m fly

2*25m en arms fly

4*25m fly

til sidst trænede vi startspring.

og nu er der ikke undervisning i næsten 2 uger :cry: dumme dumme påske.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Puha, fik ikke svømmet i fredags grundet en turbo forkølelse eller noget.

Der var åbenbart gået lidt kage i det med træneren til svømning idag.

Vi skulle have haft en vikar men der var åbenbart ikke booket nogen, så min træner fra mandagsholdet der var der lige inden blev og vikarierede.

Det blev et meget valgfrit program, og jeg brugte timen primært på at øve butterfly, og varmede op med lidt bryst og crawl.

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning:

10min opvarmning

og hmm, en masse skumle svømmeøvelser med strakt arm og ingen ben.

+200m fri(bryst) + 200m cr

og øve undervandssvømning.

Dagens træning:

10 min opvarmning.

2*50m cr ben

2*50m cr ben med sv-fødder

50m fri

200m br

200m ryg

15 minutters træne undervandssvømning.

sådan ca. jeg tror jeg har glemt et elelr andet.

Så skal jeg formentlig ud at kigge på lejlighed i aften :smile:

Link to comment
Share on other sites

mandagens træning:

Vores sædvanlige træner have åbenbart valgt at tilbringe noget tid i Pompei, så vi havde vikar på.

Umiddelbart har han en noget anderledes tilgang til tingen men var også rigtig god, og rart med lidt afveksling.

Han startede med at give os tre valgmuligheder til træningen:

a) crawl

B) bryst

c) crawl og bryst

så jeg valgte butterfly og det blev det så. Selvom jeg modtog en del onde blikke fra flere af de andre var der nu ikke nogen der modsagde det.

en meget pædagogisk træning hvor vi indøvede de forksellige dele af og bevægelser ved at hoppe glide frem og tage et enkelt armtag, og noget butterflyben med brystarme, samt hvor vi kun skulle svømme tre butterfly armtag uden vejrtrækning og så stoppen helt op og trække vejret og så tre mere. For bedre at kunne holde rytmen.

de sidste 15 minutter gik med at øve hovedspring.

fin træning men ikke særlig hårdt i forhold til hvad vi plejer at blive udsat for om mandagen.

Link to comment
Share on other sites

Fordi USG holdt store hvededagsferie hele weekenden, og jeg iøvrigt i var i jylland var jeg et smut i østerbro svømmehal og plaske nogle baner i torsdags, øve lidt butterfly og kolbøttevendinger. Det kan jeg bare overhovedet ikke finde ud af, og præsterede at slå min stakkels numse ned i bunde af bassinet adskille gange undervejs.

Link to comment
Share on other sites

sidste træning på fredagsholdet denne sæson.

kom til at guffe en bøtte haagen dasz og en chokolade muffin fra 7-11 lige inden træning :innocent: de lå også lidt tungt, dog ikke så slemt som shawarmaen om mandagen.

10 min opvarmning

200m svømmefødder(2*(25 fly + 25cr) resten cr)

200m br

200m cr med fødder

4*25m cr ben

4*25 bryst ben

4*25 ryg ben m svfødder

4*25 flyben med sv.f.

200m bryst

200m cr md sv.f.

200m cr

Link to comment
Share on other sites

Ja, så kom jeg for første gang i kirke på en påske. Det var ortodoks påske i går, og min kæreste slæbte mig med i den russiske kirke på bredgade til midnatsmesse. Der var mange mennesker. I løbet af dagen bagte vi Kozunak, et bulgarsk påskebrød, det var en hård sag at ælte dejen til den, specielt med arme der stadig var lidt trætte efter svømning fredag.

Kozunak%20049.JPG

Dagens træning i USG:

10 min opvarmning

200m cr med sv.f.

200m cr

4*50 (25 spøjs ting kun med arme, 25 fri)

4*50 cr hvor der skulle øves kolbøttevendinger.

200m cr med kolbøttevending ved enderne + sv.f.

2*50m cr sprint.

og nej hvor var mine arme ikke med mig idag. De var temmelig døde.

Link to comment
Share on other sites

en times svømning i øbrohallen sammen med en kammerat, primært bryst og crawl, fik øvet en lille smule vendinger samt lidt undervandssvømning. stille og roligt.

desværre havde vi ikke set der skulle være udspring senere, så begrænset til en halv bane med folk der svømmede på kryds og tværs opgav vi at få trænet mere og smuttede.

Link to comment
Share on other sites

USG-fredagstræning

vores træner fandt i dag ud af, at han både underviste letøvet og øvet, og ikke kun øvet. Det forklarer det hårde program sidste fredag ;-)

10 min opvarmning

4*25 cr ben

4*50 cr med fokus på høje albuer over vandet.

4*50(25cr ben, 25 cr)

4*100(2 fri men ej cr, 2 cr.)

4*25 med 3-4 kolbøtter undervejs.

øve kolbøtte vendinger i enden af bassin i lidt over 10 min.

2*100 cr, med k.vending

Generelt et stille og roligt program, jeg var dog en smule uoplagt og træt og det kunne mærkes på form og teknik.

Nå ja, og så er jeg bare uvenner med de kolbøtte vendinger, men det var de fleste på mit hold vist.

Link to comment
Share on other sites

Puha, hård træning i går.

Jeg kunne pga. lidt hjælp fra nogle amerikanske kosulenter der skulle opsætte deres software, ikke komme til min mormale træning, og dukkede istedet op til en gratis ekstratræning kl.21 i emdrupbadet sammen med min svømmemakker.

Det var sgu hårdt, det generelle niveau blandt dem der var der, var noget hårdere end vi var vandt til (eller også var jeg bare havnet i en forkert bane)

Desværre var der bøvl med teknikken så vi ikke kunne få filmet teknik :-(

5min opvarmning

100m br ben

100m br arm

2*50m br 2 arm 1 ben

2*50m br 2 ben 1 arm

6*75 (50cr 25 br)

(50ryg 25 br)

4*50 ben (valgfri)

6*75 (50cr 25 br)

(50ryg 25 br)

4*50 ben (valgfri)

godt i gang med første sæt af 6*75 fik jeg krampe i læggene, og det blev desværre ved med at forfølge mig lidt resten af timen, så jeg fik ikke svømmet hele sættene. jeg tror jeg kom en 4*75 bagud på den bekostning.

bagefter stod den på lidt styrketræning ved bassin kanten.

Edited by nightbringer
Link to comment
Share on other sites

EAAaaaarrrgghh!!!!!!..... :crazy::sneaky2:

Dumme dumme mig tog en time fejl af tidspunkt for svømmetræning, og dukkede op da mit hold var ved at være færdig :nonono:

Nå men nåede da lige at få dyppet fødderne.

100m cr

100m br

50m br arm siddende på en plade.

50m sculling

50m cr sprint (tog mig lige knap 50s.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share