Program godt nok?


Scorpi
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg desværre været nød til at holde en lille kort pause med min træning, men er så småt begyndt at gå i gang igen. grunden til at jeg har haft en lille pause. Er fordi jeg faktisk ikke har tid til at træne, men jeg vil stadig meget gerne have en flot krop speciel min mave vil jeg gerne have rigtig flot. Så hvad siger i til det her program

Squat

Stående Calf Raises

Good-morning

Bænkpress

Chin-ups

Dødløft

Uprigth Row

Biceps-curl med stang

Lying Triceps Extension

abwheel

alm mavebøjninger med benene på bækken

Jeg vil så tage 2sæt og 8 reps i hver øvelse. Jeg har tænkt mig at køre det her program så tit jeg kan komme til, men hvis jeg skal lave nogle faste dage skal det nok være mandag, onsdag og fredag. Ellers hvis jeg en dag skulle få tid vil jeg også løbe lidt ca en 5 km og det har jeg tænkt mig at prøve om jeg kan nå tirsdag eller torsdag, men hvis jeg for tidsproblemmer bliver løb droppet før styrketræning. Men hvad siger i til programmet? Noget jeg kunne gøre bedre for at få en rigtig flot krop?

Link to comment
Share on other sites

Upright rows er en skod øvelse. Den hærger let skulderen. Hvis det er for trapz du med tager den, så lav Shrugs. Er det for bagsiden af skulderne så lav bend over laterals.

Biceps curls villle jeg nok skrotte til fordel for Bend over rows, hvis programmet ikke må blive længere. Ellers burde du nok overveje at inkuldere den som en extra øvelse(før curls self).

Jeg ville nok også overveje at ændre lidt på rep range i de forskellige øvelser. Fx læg. Der tror jeg jeg ville lave en 10 - 15 reps i stedet.

Dødløft ville jeg ikke gå højere end 5 reps da stilen som regle bliver sucky efterhånden som antallet af reps stiger. Istedet kunne man lave 4-5 sæt i stedet

Det var lige et par tanker. Håber du kan bruge dem :wave:

Link to comment
Share on other sites

S.Brodersen: Tror ikke jeg HST er noget for mig da det jo kræver man har en del tid til at sætte sig ind i det, men det har jeg desværre ikke rigtig.

Herkules: Blev helt forviret. Så ville blive meget glad hvis du lige ville skrive et helt program med reps og det hele og andre hvis de ville, så jeg helt kunne se hvad du mente og i hvilken rækkefølge.

Link to comment
Share on other sites

Squat 2*8

Stående Calf Raises 2*15

Goodmorning 2*8

Bænkpress 2*8

Dødløft 4-5*3-5

Chin-ups 2*8

Bend over rows 2*8

Biceps-curl med stang 2*8

Lying Triceps Extension 2*8

Mave

Så er programmet med de 2*8det på meste som du gerne ville. Dog er der ændret lidt på Dødløft og læg. Du kommer også hele vejen rundt på denne måde. Hen ad vejen ville jeg nok vælge at bytte nogle af øvelserne ud med andre bare for forandringens skyld.

Personligt synes jeg volumen er lidt lav. Jeg ville nok heller skippe de små øvelser og kører hårde på ved de store. Jeg synes det er fedt med lave reps (2-3) og så en 5-7 sæt i stedet, men det er nok bare mig.

held og lykke med det :wave:

Link to comment
Share on other sites

Siger mange tak for det program Herkules. Jeg har bare lige lidt spørgsmål;

Hvad er grunden til at jeg skal lave 15 reps i Stående Calf Raises i stedet for bare 8 med mere vægt f. eks?

Kan ikke rigtig se nogen grund til at jeg kun skal lave en 5 reps i Dødløft. For ved under 6 reps bliver man stærkere og udvikle ikke muskelmasse, og jeg vil jeg gerne udvilken muskelmasse, så hvorfor det?

Ellers kan jeg kun sige mange tak for programmet. Hvis der er andre der satdig synes der er noget der skal ændres er de selvfølgelig meget velkommene til at sige det

Link to comment
Share on other sites

Du udvikler også masse under 6 reps. Ham der har bildt dig det ind ved ikke hvad han snakker om. Desuden er det derfor der er flere sæt. Det er for at hæve volumen så der er bedre grundlag for hypertrofi. Der er flere programmer som direkte har stor volumen som grundsten i hypertrofi øjemed fx. GVT.

Grunden til jeg forslår en øget rep range i Stående Calf Raises er at læggen kan være svær at få til at vokse. Mange mener at det er en fordel med flere reps af netop den grund. Det er selvfølgeligt individuelt men jeg vil våge den påstand, at forskellen i vægt, mellem 8 og 15 reps er minimal.

held og lykke med programmet :wave:

Link to comment
Share on other sites

Det kan du også vælge og gøre, men så kommer det formentligt til at tager længere tid. Desuden er Dødløft, som jeg skrev tidligere, en øvelse hvor stilen som regl bliver ringere og ringere for hver rep.

Nu kan du jo prøve det her et stykke tid og se hvad der tiltaler dig mest. Så kan du jo prøve at sætte dig ind i GVT eller HST til den tid. Jeg synes GVT virker spændende men det er ikke sikkert alle synes det er fedt med så mange sæt på hver øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share