six-pack - hvornår/hvor længe?


Alizée
 Share

Recommended Posts

har nu trænet min mave igennem et års tid, samt spist udmildbart sundt, spiser ikke slik chokolade og for meget fedt, samt drikker ikke cola og andre ting der kan fede. men jeg kan da selvfølgelig se et resultat men syntes ikke det er nok i forhold til hvad jeg har ydet, da jeg vil mene at jeg i gennemsnit vil tror jeg har taget 2-300 mavebøjninger om dagen fordelt over de nedre skrå og øvre mavemuskler, ud over det jeg jeg træner når jeg er inde og træne, jeg har en fedt procent på 6,6 og mener at det ikke burde være problemet, men kan det så være at jeg ikke spiser nok? - eller hvad er problemet så?

takker på forhånd

- Alizée

Link to comment
Share on other sites

Det oplagte svar er at der så er noget galt med din opfattelse af indsats ift udbytte indenfor træningsverdenen. :wink:

- Selvom man spiser "sundt" er det ikke givet man har/får sixpack.

- Flere hundrede mavebøjninger dagligt tyder på at det du laver er alt for let, og dermed ikke stimulere muskelvækst i nævneværdig grad.

- Du får ikke mere markerede mavemuskler blot fordi det er maven der arbejder, kun hvis muskelmassen øges og/eller fedtmængden reduceres.

Hvis din fedtprocent på 6,6 var korrekt skulle du ikke have meget muskelmasse for at have en tydelig sixpack. Et billede kunne sige os en del.

Alder og vægt kan da også have interesse.

Link to comment
Share on other sites

Det du laver pt. går mere over i cardiotræning end træning for muskelvækst. Smid nogle kg på brystkassen eller bag nakken indtil du kun kan tage 10-15 reps og så lav 3 sæt af dem til hver træning. Du kan også prøve med dragon flags hvis du har styrken til det.

Link to comment
Share on other sites

Dragonflags er jo netop en maveøvelse?

En af de, hvis ikke den hårdeste maveøvelse uden ekstra belastning.

Jeg er imponeret over du kan lave 3x10, det er der ikke mange der kan (med den korrekte teknik) :)

Anyways, dit problem er manglende masse, så gør som Acid skriver og få smidt noget vægt på maveøvelserne så du kan tage max 3x15 reps.

Og en korrekt kost er selvfølgelig vital for at vokse.

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

har prøvet igen og den siger 7% i fedt procent, billedet er fra en måned siden.. og det er kun blevet minimalt bedre

jeg er desuden 185 høj og vejer 64kg.

Jeg er 186 og vejer 75kg, har en fedtprocent på 12,2%. Man kan godt skimte en six-pack selvom jeg ikke spænder. Tror du mangler noget muskelmasse :) For fedt procenten lader ikke til at være problemet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share